Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم هندبال دختران ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با برتری برابر تایلند و ازبکستان و قبول شکست مقابل قزاقستان و کسب مدال نقره، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۲ در اسلوونی را کسب کرد. روز گذشته و در آخرین روز این پیکارها، با نظر مسوولان برگزار کننده هدیه ویسی عنوان بهترین بازیکن را در پست پخش به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از مسابقات پنج تیم قزاقستان، ایران، هند، تایلند و ازبکستان حضور داشتند و دو تیم برتر جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسلوونی را کسب کردند.

افسانه دهقان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختران آسیا در قزاقستان برگزار شد و پنج تیم در این رقابت ها حضور داشتند که مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود.

وی افزود: تیم دختران ایران با سه برد و یک شکست توانستند نایب قهرمان این رقابت‌ها شوند و سهمیه مسابقات جهانی را بدست آورند. سایر تیم‌ها نیز با آمادگی کامل و توانایی بالا حضور داشتند و نتایج دیدارها غیرقابل پیش‌بینی بود. هر چند سطح مسابقات بزرگسالان بالاتر است اما رقابت‌های جوانان هم از سطح بالایی برخوردار بود. بازیکنان در کنار هم پایاپای و با انگیزه بازی کردند و به آینده هندبال زنان امیدواریم.

نایب رییس زنان فدراسیون هندبال عنوان کرد: هند تیم پدیده این مسابقات بود و از آنجایی که این تیم در رده بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن به دلیل کرونا حضور نیافته بود، از آنان شناختی نداشتیم و توانست قهرمان این مسابقات شود. در این دوره از رقابت‌ها تیم‌ها برای کسب سهمیه جهانی، قوی ظاهر شدند و باز هم دختران ما با سه برد و یک باخت نایب قهرمان آسیا شدند.

وی اضافه کرد: جا دارد در آستانه عید نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، این موفقیت را به عنوان یک عیدی بزرگ به مردم ایران تقدیم کنیم. پیروزی‌های دختران هندبالیست و کسب سهمیه جهانی نشان دهنده ظرفیت بالا و توانایی دختران ایرانی است. بازیکنان در این دوره با غیرت بازی کردند و با وجود شرایط سخت کرونا و مشکلات بودجه توانستیم تیم خوبی را به این مسابقات اعزام کنیم.

دهقان یادآور شد: برای نوجوانان و جوانان ۱۴ اردوی منظم برگزار کردیم. پنج بازیکن رده نوجوانان در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا حضور یافتند و با پایان مسابقات جوانان تا زمان آغاز مسابقات رده نوجوانان در قزاقستان خواهند بود. 

وی ادامه داد: امید داریم در نوجوانان هم در آسیا صاحب مدال شویم و بتوانیم سهمیه جهانی را بگیریم. در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا نیز ۲ تیم مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب می‌کنند.

برچسب‌ها تیم ملی هندبال فدراسیون هندبال قزاقستان هندبال زنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی هندبال فدراسیون هندبال قزاقستان تیم ملی هندبال فدراسیون هندبال قزاقستان هندبال زنان مسابقات قهرمانی دختران ایران سهمیه جهانی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پس از برگزاری دو مرحله مسابقه انتخابی و با تصمیم اعضاء کمیته فنی فدراسیون ورزشکاران اعزامی کشورمان به رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا مشخص شدند.   بر همین اساس، سجاد آقایی، محمد حسام مظفری، علی سروری، ارشیا مصدقی و مهدی هفت چشمه در بخش پسران و همچنین الناز موسایی، نازنین فاطمه عیدیان، مانا حسینی و ملیکا نوروزی در بخش دختران ترکیب تیم ملی دو و میدانی کشورمان را در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا تشکیل خواهند داد.   گفتنی است، زهرا نبی زاده و ایمان روغنی به عنوان مربی و قاسمعلی فیروزی نیز بعنوان سرپرست اعضاء کادر فنی تیم اعزامی کشورمان به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا خواهند بود.   رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا روز‌های ۵ تا ۸ اردیبهشت به میزبانی شهر دبی در کشور امارات متحده عربی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های هندبال بانوان و جوانان دختر
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند