Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور لبنان با اشاره به اینکه جریان وابسته به وی و حزب‌الله در گزینه‌های استراتژیک سیاسی توافق دارند تاکید کرد که توافق با حزب‌الله تا انتها مسیر خود را طی خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که روند تحقیقات جنایی در حساب‌های  بانک مرکزی این کشور به مراحل پایانی رسیده و نتیجه آن اطمینان بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عون در گفتگو با المیادین اظهار داشت، روندهای قضایی در داخل و خارج لبنان می‌تواند به تعویق بیفتد اما متوقف کردن آن غیرممکن است. همچنین اهمیت نبرد برای آزادکردن سپرده‌های مردم کمتر از نبرد برای آزادی تصمیم سیاسی نیست.

رئیس جمهور لبنان در ادامه تاکید کرد، سیاستی که در آن با حزب‌الله تفاهم و توافق داریم مربوط به گزینه‌های استراتژیک سیاسی است.  توافق «مار میخائیل» یک توافق بین دو گروه است و برخلاف آنچه که بسیاری تصور می‌کنند این تفاهم مسیر خود را تا انتها طی خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، ششم فوریه 2006 بود که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و «میشل عون» رئیس‌جمهور فعلی لبنان توافق میان حزب‌الله و جریان آزاد ملی را در کلیسای «مار میخائیل» در حومه ضاحیه (جنوب بیروت) امضا کردند و همپیمانی میان دو طرف آغاز شد.

میشل عون درباره رابطه خود با سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله گفت، ما گفتگو نداریم، اما در عین حال مواضع یکدیگر را درک می‌کنیم.

وی در ادامه به موضوع توافق هسته‌ای ایران و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اشاره کرده و گفت: غرب به توافق هسته‌ای با ایران برمی‌گردد و سوریه نیز به اتحادیه عرب بازخواهد گشت.

همچنین «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با میشل عون در کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست جمهوری لبنان) دیدار کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب بعد از این دیدار اظهار داشت که اراده زیادی از جانب میشل عون برای برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان با هدف ثبات این کشور  و عادی شدن شرایط در آن مشاهده کردم.  اتحادیه عرب نیز آماده است تا تیمی را برای نظارت بر انتخابات لبنان ارسال کند.

وی اظهار داشت که در نیمه نخست سال آینده یک نشست عربی میان وزرای کشورهای عضو اتحادیه عرب در بیروت برگزار می‌شود.

لبنان|میقاتی انصراف خود را از نامزدی در انتخابات پیش رو اعلام کردواکنش حزب‌الله لبنان به اعدام دسته‌جمعی اخیر در عربستانشیخ نعیم قاسم: آمریکا باید از لبنان مطیع ناامید شود/ با رأی مردم وارد پارلمان آینده می‌شویم

 

ابوالغیط همچنین به مسئله آوارگان خارجی در لبنان اشاره کرد و گفت که با رئیس جمهور این کشور در زمینه آوارگان صحبت کردیم و میشل عون گفت، در این سالها به دلیل وجود صدها هزار آواره و نبودن حمایت‌های خارجی، لبنان هزینه زیادی پرداخته است.

برنامه انتخاباتی جنبش امل

از طرف دیگر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در کنفرانس مطبوعاتی پارلمان این کشور اعلام کرد، علیرغم اینکه جهان اکنون درگیر بحران اوکراین و روسیه بوده و در اندیشه حل و فصل آن است اما توجه به انتخابات لبنان کاهش نیافته و جهان را به خود مشغول کرده است.

رئیس پارلمان لبنان افزود، انتخابات آینده نخستین فرصتی نیست که لبنانی‌ها بعد از توافق «طائف» خودشان را برای آن آماده می‌کنند؛ اما برای نخستین بار است که این اندازه از توجهات بین‌المللی و منطقه‌ای بی‌سابقه در انتخابات لبنان را مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد، این مسئله به چند دلیل بر می‌گردد که برخی از آنها حسن نیت است. البته برخی طرف‌ها نیز این انتخابات را فرصت مناسبی برای کسب منافع خود از طریق پروژه‌های فتنه جویانه و فرقه‌ای واتهام‌زنی‌هایی می‌دانند که طی سه سال گذشته به اوج خود رسیده است.   برخی قصد بطلان انتخابات را دارند اما ما تاکید می‌کنیم که انتخابات باید در موعد مقرر برگزار گردد.

نبیه بری گفت که فضای انتخابات نباید نیازهای مردم لبنان و معیشت آنها را به ویژه در این بازه زمانی که شیاطین احتکار به دنبال استثمار مردم هستند، نادیده بگیرد.  همچنین صدای مشارکت کنندگان در انتخابات نباید از صدای لبنانی‌هایی که زیر خط فقر هستند بالاتر برود.  صدای مردم باید به گوش دستگاه اجرایی برسد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود طرح ثبات اجتماعی و معیشتی و امنیتی را تصویب کند.

وی در ادامه عناوین کلی برنامه انتخاباتی خود را با شعار وحدت و امید برای نجات لبنان و تعهد به قانون اساسی و تلاش برای اجرای بندهایی از توافق طائف که تاکنون اجرا نشده است، اعلام کرد.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد،  قوانین باید به گونه‌ای باشد که به حقوق سپرده گذاران آسیب نزند و حتی یک متر مکعب از ثروت‌های دریایی لبنان هدر نشود.  همچنین در قوانین آینده باید برنامه‌هایی برای اصلاحات و تکمیل تحقیقات درباره پرونده انفجار بندر بیروت وضع گردد. از همه مردم می خواهیم که 15 مه را به روز وفاداری تبدیل کنند و اجازه دهند صدای ما و صدای آنها تاریخ و آینده لبنان باشد.

وی در ادامه اسامی نامزدهای انتخاباتی جنبش امل در انتخابات پارلمانی آینده را اعلام کرد.

از طرف دیگر رسانه‌های لبنان ازعدم تمایل «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور برای نامزدی در انتخابات پارلمانی خبر دادند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میشل عون لبنان میشل عون لبنان اتحادیه عرب رئیس جمهور حزب الله میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فوق العاده هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی روز شنبه برگزار شد. این نشست به ریاست نصراله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رییس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد انتخابات ریاست فدراسیون روز ۳۰ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز(داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمنهای ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از کاندیداها از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد. بر اساس آنچه که در جلسه هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفت مقرر شد مجمع انتخاباتی این فدراسیون در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود. برای حضور در این انتخابات ۱۰ نامزد نام نویسی کرده بودند.

کد خبر 6090740

دیگر خبرها

  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم