Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اشرف زیدی محقق و فعال حوزه فضای مجازی در هند در گفت و گو با تقریب به اهمیت تفکر و مرور وقایع تاریخی در درس آموزی مسلمانان و جلوگیری از تکرار آن وقایع اشاره کرد و گفت: نگاه عمیق به تاریخ و دلایل شکل گیری رویدادهایی که بعضا باعث جنگ و خشونت شده است، باعث می شود که انسان تلاش کند تا با عبرت آموزی از گذشته مانع از تکرار آن وقایع در آینده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقایعی که در گذشته باعث جنگ ها و فروپاشیدن بسیاری از جوامع شده است. این امر به ویژه در میان مسلمانان که درگیر بسیاری از قشری گری ها و تعصبات شده است، اهمیت بسیاری پیدا می کند.

او در ادامه افزود: مسلمانان با درس آموختن از گذشته می توانند هوشیارانه همه عواملی را که تا پیش از این سبب جنگ و خشونت شده است، شناسایی کنند و هوشمندانه به کسانی که بر تعصبات نابه جااصرار می ورزند، اجازه ندهند آن وقایع را تکرار کنند. هر چند که در شرایط کنونی این تعصبات به ویژه از سوی دشمنان دامن زده می شود و آنها آگاهانه می خواهند ملت های مسلمان را به دام تفرقه و دودستگی بیاندازند.

دکتر علی اشرف زیدی با بیان اینکه همه مسلمانان بابت نعمت هایی كه خداوند به آنها بخشیده است، مسئول هستند، افزود: تا زمانی كه مسلمانان از اصول راستین دين پیروی می کنند اختلاف وجود ندارد. اما مشکل زمانی به وجود می آید که برخی به طور مشکوک مفاهیم جدید و انحرافی را به نام دین مطرح می کنند و بسیاری را به دلیل ناآگاهی از اصول اصلی دین اسلام از راه درست دور می کنند. این همان راههاي شيطاني و غیر الهی است.

او در ادامه بیان داشت: کتاب خدا یعنی قرآن کریم بهترين منبع و مرجع براي همه مومنان به آن است و پیروی از دستورات آن مسلمانان را از خطر تفرقه و نتایج خشونت بار آن بازمي دارد و حرکت انسان را به سوي راه مستقيم ضمانت مي كند. نباید فراموش کرد که مسلمانان مخاطبان قرآن هستند، چنانكه مؤمنان نخستين مخاطبان آن بودند و پرچم حفاظت و حراست دين برافراشته است.

دکتر علی اشرف زیدی همچنین افزود: مسلمانان تنها باید یک حقیقت را در نظر داشته باشند و آن اینکه منبع خدا است كه همه مسلمانان مي توانند به آن روی بیاورند و به لطف خداوندي با یکدیگر برادر شوند و دلها را تنها انس و الفت با خداوند مي تواند به هم نزديك کرده و پيوند دهد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: وحدت تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی علیرضا توری در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال گفت:  وام‌های تکلیفی طرح‌های اشتغالزایی بر عهده این نهاد‌ها در این شهرستان هنوز پرداخت نشده است.

وی تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ این شهرستان را ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از تبصره ۱۸ برای ۲۷۰ نفر تسهیلات در شهرستان پرداخت شده است.

توری ادامه داد: تا پایان خرداد ماه سال جاری فرصت برای جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در شهرستان فرصت وجود دارد و دستگاه‌ها برای جذب همه اعتبارات اختصاصی از سهم شهرستانی تلاش کنند.

فرماندار بستان آباد از اجرای طرح‌های نوپا و حتی منحصر به فرد و نیازمند حمایت و پشتیبانی در برخی از روستا‌های شهرستان خبر داد و افزود: دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های شهرستانی برای شناسایی و معرفی آنها برای دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه