Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی جودکی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۱ پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی ۱۳ هزار و  ۹۶۵ تن ظرفیت استخراج امسال در استان مرکزی صادر شد که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است. 

وی ادامه داد: ۶۶۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که در این فرآیند ۱۶۸ فرصت اشتغال جدید ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ۱۳ پروانه اکتشاف و ۱۷ گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، اظهار داشت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت این سازمان در دستور کار قرار دارد.

جودکی بیان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند. 

۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۶۴۴ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اراک استان مرکزی صمت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی سال ۱۴۰۲، در برنامه و فعالیت‌های حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان، بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی مردمی جمع آوری و هزینه شده است.

دکتر پیام جلالی، بیان داشت: در یکسال گذشته، ۲۴۹ فعالیت داوطلبی و ۱۹ پروژه داوطلبی محرومیت زدایی، ۲۹ کاروان سلامت، ۴۲ طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان و ۱۲ طرح نیابت با حضور اعضای داوطلب در سطح استان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت، بیش از ۲ هزار و دویست بسته غذایی در بین افراد کارتن خواب، بیش از ۳ هزار و پانصد بسته غذایی در بین افراد کم برخوردار توزیع و ۲۰۵سفره افطاری برگزار شد، هم چنین توسط اعضای داوطلب، ۸۱ واحد خون برای بیماران نیازمند اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان داشت: در فعالیت‌های اجرا شده توسط حوزه داوطلبان استان و شعب تابعه، بیش از ۱۷ هزار و پانصد نفر از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند و ۶۵۰۰ نفر عضو داوطلب جهت همکاری در برنامه‌های داوطلبی مشارکت داشتند.

۱۲۲ خانه هلال در سطح استان فعال است که طی این یکسال، ۲ هزار نفر از آموزش‌های امدادی هلال احمر و یک هزار نفر از آموزش‌های متفرقه بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی