Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@11:59:30 GMT

احیای محیط زیست آسیب‌ دیده تهران ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۴۵۱۷

احیای محیط زیست آسیب‌ دیده تهران ضروری است

به گزارش اقتصادآنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه آیین اختتامیه سومین مسابقه عکاسی تنوع زیستی شهر تهران با اعلام اینکه کلان‌شهر تهران دچار آلودگی هوا و ترافیک است، گفت: به رغم این موضوع، منطقه شهری تهران زیستگاه‌های با ارزشی مانند محدوده حفاظت شده البرز و منطقه کویر را که به عنوان مناطقی منحصر به فرد از زیباترین و جذاب‌ترین پهنه‌های زیستی کشور محسوب می‌شوند، شمال و جنوب خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به گفته کارشناسان مبنی بر اینکه حدود ۱۰ سال خشکسالی پیاپی حاکم بر سرزمین ایران و منطقه، آسیب های زیادی بر محیط زیست کشورمان و مناطق همجوار آن وارد کرده و بر تعداد و تنوع جمعیت جانوری و حیات وحش تأثیر منفی بر جای گذاشته است، افزود: محدوده شهری تهران نیز متأثر از این پدیده، متحمل آسیب‌ها و صدمات فراوانی در حوزه محیط زیست طبیعی شده است.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه عواملی همچون مهاجرت‌های بی‌رویه و ازدیاد جمعیت، خشکسالی و کم‌آبی، عدم مدیریت منابع آب و ... به وضعیت اکولوژیک تهران آسیب زده و توان محیط زیستی این کلان‌شهر را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: با این وجود، باور دارم با کارِ کارشناسی و استفاده از ظرفیت کارشناسان خبره و متخصص می‌توان خلاءهای به وجود آمده را برطرف و لطمات وارده را جبران کرد.

وی با بیان اینکه با آموزش و فرهنگ‌سازی، جلب مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست و استمرار طرح مدیریت پایدار برای محیط زیست شهر تهران، می‌توان به نتایج مثبت و مؤثری نائل شد، تصریح کرد: برگزاری این مسابقه و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده آن از طریق شناساندن تنوع زیستی این کلان‌شهر به شهروندان و ارتقا و تقویت دانش آنها نسبت به محیطی که در آن زندگی می‌کنند، موجبات حساسیت مضاعف نسبت به حفظ محیط زیست را مهیا خواهد کرد.

به گزارش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که صرفاً برگزاری یک مسابقه و برپایی یک نمایشگاه کافی نیست، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی و فضاهای محیطی و تبلیغاتی شهر تهران به منظور آشنایی و شناخت بیشتر شهروندان نسبت به محیط زیست طبیعی و ذخایر حیات وحش این کلان‌ شهر می‌بایست مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار مرتبط ۱۲:۳۱:۰۴ کاهش قیمت مسکن در استان های درگیر تنش های محیط زیستی ۱۵:۲۸:۵۲ تهران جولانگاه کلاغ‌ های پیر ۱۲:۵۳:۱۵ داستان بحران آب و محیط زیست ۱۴:۰۷:۵۰ محصولات سازگار با محیط‌ زیست چیست؟ ۰۲:۰۷:۰۷ چندین عامل باعث آلودگی هر ساله در پایتخت ۲۲:۳۰:۴۷ نظارت بیشتر بر تردد شبانه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو حفاظت از محیط زیست خشکسالی محیط زیست تهران آب و هوای تهران محیط زیست تهران شهر تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان