Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال معتمدی زاده گفت: با پیگیری‌های فنی صورت گرفته، سه دستگاه رمز ارز غیرمجاز در یکی از مَحلات شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران کشف و ضبط شده است.

او با بیان اینکه متأسفانه رمز ارزهای غیرمجاز خسارات فراوانی را به شبکه‌های توزیع نیروی برق وارد می‌کنند، می گوید: ناپایداری، نوسانات، سوختن وسایل برقی، بالا بُردن نرخ تلفات انرژی و خسارات به بیت المال از مهمترین معایب استفاده از رمز ارز های غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدی زاده میزان خسارات وارده ماینرهای غیرمجاز کشف و ضبط شده روز گذشته «بیست سوم اسفندماه» به شبکه‌های توزیع نیروی برق استان را حدود یک میلیارد ریال عنوان و گفت: از همه مشترکان برق می‌خواهیم ضمن رعایت الگوهای مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه رمز ارز های غیرمجاز را به شماره ۱۲۱، ۱۱۳ و ۱۱۴ اطلاع و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، همه تلاش مجموعه صنعت برق، ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است، اما متأسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به استخراج بیت کوین اقدام می‌کنند.

معتمدی زاده می گوید: با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، گروه‌های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و همه نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق در استان، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده ماینر غیرمجاز را ۲ و ۱۵ دهم کیلووات ذکر و گفت: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی، قضایی و پلیس امنیت اقتصادی و جرایم آگاهی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد رمزارز شرکت برق رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد

سخنگوی صنعت برق از قوانین جدید و سختگیرانه برای مقابله با استفاده کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز خبر داد که در راستای حفظ حقوق مشترکان سراسر کشور و پایداری شبکه برق تدوین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: تاکنون بیش از ٨ هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از 300 هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است.

وی با اشاره به این که برای تامین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی 1100 مگاوات احداث می‌شد، تصریح کرد: کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینرهای غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که براساس قوانین جدید ماینرهای کشف شده، امحا خواهد شد تاکید کرد: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه های برق مشمول جریمه خواهند شد.

رجبی مشهدی با توصیه به علاقمندان این کسب و کار برای دریافت مجوزهای لازم یادآور شد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت نسبت به استخراج اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد