Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حمید کریمی رئیس پلیس راهور شیراز در گفتگوی با خبرنگار فارس در شیراز، با اشاره به تمهیدات ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ شهرستان شیراز، گفت: تصمیماتی در کمیته فنی شورای ترافیک بر محدودیت و ممنوعیت ها طبق سنوات گذشته گرفته شده است.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه از نظر مبتلایان ویروس کرونا، رنگ ها تغییر کرده و مبتلایان کمتر شده‌اند لذا حضور مردم در سطح معابر و بازار نسبت به ایام گذشته زیادتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان شیرازی از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند

کریمی ابراز داشت: تمامی معابر در محدوده مرکزی شهر در زمان پیک ترافیک اشباع از خودرو و عابر پیاده است که از شهروندان شیرازی درخواست دارم تا جایی که امکان دارد از خودرو شخصی استفاده نکنند و از وسایل نقیله عمومی استفاده نمایند.

رئیس پلیس راهور شیراز با اشاره به اینکه در معابر مرکزی شهر شاهد ترافیک سنگین هستیم، افزود: شهروندان عزیز در ساعات عصر با توجه به وجود مراکز خرید در هسته مرکزی شهر مراجعه بیشتری دارند که در این خصوص عوامل کادر و وظیفه پلیس راهور شیراز از ۲۱ اسفندماه به صورت آماده باش صد در صدی در جهت روان‌سازی و انتظام‌بخشی به ترافیک در خدمت شهروندان قرار گرفته‌اند.

وی یکی از وظایف اصلی پلیس راهور را انتظام بخشی به ترافیک دانست و افزود: بیشترین حجم ترافیک در محدوده خیابان طالقانی، لطفعلی خان زند، انقلاب، مشیر فاطمی، قصرالدشت، ملاصدرا و عفیف آباد است.

کمبود پارکینگ در مرکز شهر داریم

کریمی به کمبود پارکینگ در مرکز شهر اشاره کرد و اذعان داشت: به دلیل وجود مراکز خرید متعدد متاسفانه امکان ساخت پارکینگ در این محدوده  مشکل می باشد از این رو شاهد وجود تخلف در اکثر معابر مرکزی شهر از جمله  تخلفات پارک دوبله، هستیم و پلیس راهور با این گونه تخلفات برخورد خواهد کرد.

۳۰۰ سامانه پردازش تصویری در سطح شهر وجود دارد

رئیس پلیس راهور شیراز ادامه داد: نزدیک‌ به ۳۰۰ سامانه پردازش تصویری (دوربین) در سطح شهر وجود دارد که عوامل پلیس راهور در مرکز مانیتورینگ مرکز اینگونه تخلفات را بررسی و برخورد قانونی می‌کنند.

وی در خصوص مسافرت‌ها نیز افزود: همچنان منتظر مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص تغییر احتمالی رنگ بندی هستیم که محدودیت های تردد را بررسی کنند، لذا اگر تغییراتی اعمال شد، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

این کارشناس ارشد پلیس راهور، خطاب به آن دسته از رانندگانی که قصد مسافرت دارند یادآور شد: حتما خودرو را قبل از رفتن به مسافرت، از لحاظ فنی، تعویض روغن، تنظیم موتور، وایرهای شمع، تسمه تایم، کنترل کردن آب رادیاتور و مخصوصاً سیستم روشنایی که خیلی مهم است بررسی کنند تا سفری بی‌خطر و بدون مشکل را سپری کنند.

معابر در مرکز شهر جوابگوی این حجم از وسیله نقلیه نیست

کریمی ادامه داد: شهروندان حتما با عوامل پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند و در مسیرهایی که مشکل ترافیکی داریم باید با صبر و حوصله در انتخاب مسیرهای تردد دقت کافی داشته باشند، زیرا معابر در مرکز شهر جوابگوی این حجم از وسیله نقلیه نیست، لذا شهروندان با عوامل محترم پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند و قوانین و مقررات راهور را مد نظر قرار دهند و از توقف به صورت دوبل و یا هرگونه توقفی که باعث سدمعبر  می‌شود به صورت جدی خودداری کنند.

بازگشایی مسیر فلکه شهرداری به پل هجرت

وی به بازگشایی مسیر از مرکز شهر به سمت خارج از مرکز شهر اشاره کرد و افزود: اکنون ممنوعیتی در تردد نداریم اما در محدوده مرکز شهر مسیری به سمت پل هجرت بازگشایی شده است که شهروندانی که قصد دارند از میدان شهرداری به سمت پل هجرت یا میدان اطلسی تردد کنند علاوه بر مسیر خیابان پیروزی، خیابان فرهنگ، خیابان ۲۲ بهمن و در نتیجه پل هجرت، می‌توانند از مسیر تازه بازگشایی شده یعنی میدان شهرداری، خیابان ناصرخسرو، پل هجرت و میدان اطلسی تردد کنند.

رئیس پلیس راهور شیراز با اشاره به اینکه بیشتر از سه لاین از میدان شهرداری نمی‌توانیم خروجی داشته باشیم افزود: وسایل نقلیه از طریق دو لاین از سمت چهارراه زند، سه لاین از پشت ارگ، وارد میدان شهرداری می شوند که در خروجی این میدان دو لاین به خیابان پیروزی می‌رسد، لذا هرچقدر بلوار هجرت عریض باشد و ورودی از بلوار زند به میدان شهرداری عریض باشد، متاسفانه خروجی بیشتر از دولاین نمی شود و در حجم ترافیک میدان قبل از شهرداری نمی‌تواند اثرگذار باشد، لذا در اقدامی جهت باز شدن این گره ترافیکی لاین سوم از مسیر میدان شهرداری به سمت پل هجرت بازگشایی شده است تا شاهد روان‌تر شدن دسترسی مردم از مرکز به حاشیه شهر باشیم.

عوامل کادر و وظیفه در ایام نوروز حضور دارند

کریمی ابراز داشت: عوامل کادر و وظیفه به صورت صد در صدی در ایام نوروز حضور دارند و نیروهای انسانی مراکز راهور که در تعطیلات نوروز هستند برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان در کنار عواملی  که در سطح شهر فعالیت دارند، انجام وظیفه می‌کنند.

وی در پایان استفاده از اپلیکیشن های مسیریابی جهت تعیین مقصد موثر دانست و اذعان داشت: بیشترین ترافیک در عید نوروز توسط مسافرین است که برای رسیدن به مقصد از شهروندان سوال میکنند لذا جهت سهولت در تردد، مسافرینی که قصد حضور به شیراز دارند جهت تعیین مقصد از اپلیکشن های جدید مسیریابی استفاده کنند.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راهور شیراز وسیله نقلیه عمومی ترافیک رئیس پلیس راهور شیراز وسیله نقلیه میدان شهرداری مرکز شهر مرکزی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برای بیش از ۶۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضایی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی القاصی‌مهر؛ رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از روند تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقفگاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران پرداخت و گفت: در راستای تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقفگاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران تاکنون 11 جلسه به میزبانی دادگستری استان و با حضور مقامات ذیربط برگزار شده و در رابطه برای بیش از 65 هزار و 700 دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضایی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند. 

مهلت یک ماهه دادستانی تهران به مالکان برای اعلام منشاء ارز پرداختی واردات دستگاه‌های کشنده

وی افزود: تاکنون در رابطه با بیش از 27 هزار و 900 دستگاه وسیله نقلیه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران رأی صادر شده و روند رسیدگی به پرونده‌های 37 هزار و 800 دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: تا امروز تعداد دو هزار و 485 دستگاه خودرو و موتورسیکلت بر اساس احکام قضایی صادره از سطح پارکینگ‌های استان تهران خارج شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مقرر است که تا 27 خرداد 1403، تمام وسایل نقلیه از سطح این پارکینگ‌ها خارج شوند.

در ادامه این جلسه علی صالحی؛ دادستان تهران هم به ارائه گزاشی از اقدامات صورت گرفته دادستانی تهران در حوزه گمرکات و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال 1402 پرداخت و گفت: مسئولان دادستانی تهران در سال گذشته و در راستای ساماندهی وضعیت گمرکات و اموال تملیکی، 10 جلسه را برگزار کرده و 45 بازدید میدانی انجام دادند.

وی با اشاره به تصویب 219 مصوبه از سوی دادستانی تهران در راستای ساماندهی وضعیت گمرکات و اموال تملیکی طی سال گذشته، از تعیین تکلیف 145 دستگاه وسیله نقلیه در سال 1402 خبر داد.

صالحی همچنین از تعیین تکلیف 18 هزار و 835 ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی تهران به ارزش تقریبی 92 هزار میلیارد ریال در سال 1402 خبر داد و گفت: این میزان ردیف کالا از حیث تعداد اقلام 23 درصد و از حیث ارزش ریالی 116 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته است.

دادستان تهران در ادامه، از تعیین تکلیف 245 دستگاه وسیله نقلیه که در پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران قرار داشتند، خبر داد و گفت: همچنین طی سال گذشته، در نتیجه اقدامات صورت گرفته در راستای تعیین تکلیف اموال بلاصاحب موجود در فرودگاه‌ها، ادارات پست و یگان‌های انتظامی، بیش از 10 هزار و 600 فقره از این اموال در فرودگاه‌ها، بیش از هزار و 100 فقره در ادارات پست و بیش از 42 هزار و 900 فقره در یگان‌های انتظامی، تعیین تکلیف شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است