Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@20:52:25 GMT

نفت به مرز ۱۰۰ دلار سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۴۸۴۲

نفت به مرز ۱۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین و نگرانی‌ها در خصوص تقاضا در چین پس از افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، به پایین‌ترین قیمت دو هفته اخیر سقوط کرد. بهای معاملات نفت برنت چهار دلار و ۲۰ سنت معادل ۳.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت روز گذشته ۵.۱ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای نخستین بار از اول ماه مارس به پایین ۱۰۰ دلار سقوط کرد و با چهار دلار و ۳۰ سنت معادل ۴.۲ درصد کاهش، به ۹۸ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۵.۸ درصد سقوط کرده بود.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت فوجی‌تومی سکیوریتیز گفت: انتظارات برای تحولات مثبت در مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین، امید‌ها به تسهیل محدودیت عرضه در بازار جهانی نفت را برانگیخته است. قرنطینه‌های جدید برای محدود کردن شیوع پاندمی کووید ۱۹ در چین هم نگرانی‌هایی را نسبت به کندی رشد تقاضا به وجود آورده است.

سرزمین اصلی چین روز سه شنبه شاهد افزایش چشمگیر آمار روزانه ابتلا به کووید ۱۹ بود و با شیوع سریع ابتلا در شمال شرق این کشور، موارد جدید نسبت به روز قبل دو برابر ضشد و به بالاترین رکورد در دو سال گذشته رسید.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اواخر روز دوشنبه گفت: مذاکرات با روسیه که دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است، روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

در این بین، آمریکا پس از مذاکرات فشرده روز دوشنبه، به چین نسبت به کمک به روسیه در حمله به اوکراین هشدار داد.

دو منبع آگاه به رویترز اعلام کردند تولید نفت و میعانات گازی روسیه با وجود تحریم‌ها، در مارس به ۱۱.۱۲ میلیون بشکه در روز رشد کرده است. آمریکا هفته گذشته واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را ممنوع اعلام کرد و انگلیس اعلام کرد به واردات از روسیه تا آخر سال ۲۰۲۲ خاتمه می‌دهد. اعضای اتحادیه اروپا با چهارمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند، اما این تحریم‌ها شامل صادرات انرژی نشد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز دوشنبه از کشور‌های تولیدکننده نفت خواست نفت بیشتری برای تثبیت بازار‌ها تولید کنند.

یک مقام دولت انگلیس اعلام کرد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تلاش می‌کند عربستان سعودی را برای افزایش تولید نفت خود متقاعد کند.

تحلیلگران می‌گویند توافق با ایران می‌تواند یک میلیون بشکه در روز به عرضه به بازار نفت اضافه کند، اما برای جبران عرضه از دست رفته روسیه کافی نخواهد بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت برنت دلار آمریکا شاخص نفت آمریکا بازار جهانی نفت روز دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد حملات پهپادی و موشکی اخیر روسیه به سیستم انرژی اوکراین، بیش از یک میلیارد دلار آمریکا، به این بخش، خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، روسیه از ۲۲ مارس، به تلافی حملات پهپادی کی‌یف به زیرساخت‌های انرژی این کشور، نیروگاه‌های تولید برق آبی و حرارتی و همچنین شبکه‌های اصلی اوکراین را هدف حمله قرار داده که به خاموشی در بسیاری از مناطق اوکراین، منجر شده است.

ژرمن گالوشنکو، وزیر انرژی اوکراین، روز یکشنبه گفت: اکنون ما درباره خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار صحبت می‌کنیم اما این حملات ادامه دارد و روشن است که خسارات، افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این مقام اوکراینی گفت: خسارت اصلی به تاسیسات تولید نیروی برق آبی و حرارتی و همچنین سیستم‌های انتقال برق وارد شده است. سیستم امروز باثبات است اما وضعیت کاملا پیچیده است و به لطف شرایط جوی مساعد، سیستم انرژی با تولید نیروی خورشیدی و بادی، پشتیبانی شده است.

اوکراین در ماه‌های اخیر، با پهپادهای مملو از مواد منفجره، تعدادی از پالایشگاه‌های نفت روسیه را هدف حمله قرار داد و باعث کاهش تولید سوخت این کشور شد. در پی این اقدامات، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود این حملات، متحدان کی‌یف در آمریکا را که نگران افزایش قیمت داخلی سوخت در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند، ناراحت کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: واکنش آمریکا در این مورد مثبت نبود. ما از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده کردیم. هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید که شما نمی‌توانید.

با این حال، لایحه بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۶۰ میلیارد دلار که مدت‌ها پیش توسط مجلس سنا پیشنهاد داده شده بود اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در بن‌بست به سر می‌برد، در نهایت با موافقت همین گروه به تصویب رسید و هفته گذشته توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد. زلنسکی پس از موافقت آمریکا با تصویب این کمک، خواستار کمک‌های بیشتر تا ۱۰ سال آینده شد!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • قربانی در بازی سرنوشت‌ساز در سقوط
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد