Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ با پیگیری شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران و حمایت معاون اول رییس جمهوری حل شد.

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، پس از برگزاری جلسات متعدد شهردار تهران با معاون اول رییس جمهوری، مشکل عاملیت بانک شهر برای انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال رفع و با دستور محمد مخبر و حمایت رییس کل بانک مرکزی، مجوز انتشار این اوراق توسط بانک شهر صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل معضلات باقیمانده از دوران مدیریت شهری قبلی و حجم بدهی‌های بالای شهرداری‌ها به بانک شهر، تا اسفندماه سال جاری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی با عاملیت انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌های کلانشهرها موضوع بند "ه" تبصره "۵" قانون بودجه سال ۱۴۰۰ توسط بانک شهر، مخالفت کرده بود.

این موضوع باعث محرومیت شهرداری‌های کلانشهرها از این فرصت می شد که با دستور ویژه شهردار تهران، مجمع شهرداران ایران ماموریت یافت تا این مساله را پیگیری کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران با دستور قاطع معاون اول رییس جمهوری، بانک مرکزی موظف به حل موضوع شد و روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه، اولین مجوز برای شهرداری شهر مقدس مشهد، صادر شد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انتشار اوراق مشارکت شهرداری ها معاون اول رییس مجمع شهرداران بانک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه قضاییه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت‌سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد، درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضائیه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

بابک زنجانی یکی از بزرگترین اختلاس‌گران ایران است. نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

زنجانی در سال ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و با عوض شدن دولت ایران بازداشت شده بود.

دیگر خبرها

  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه