Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آزادسازی ۴۰۰۰ مکان ورزشی تا پایان سال تحصیلی به تدریج و در همه استان‌ها اجرایی خواهد شد گفت: نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ورزش، شهرداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و دیگر وزارتخانه‌ها مجموعه‌های ورزشی خود را آزاد اعلام  و در اختیار عموم مردم قرار دهند تا شاهد افزایش نشاط و سلامت عمومی کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به الزامات تربیت تمام ساحتی در دانش‌آموزان از جمله وجود معلم تمام‌ساحتی، محتوای تربیت تمام‌ساحتی و زیرساخت تمام‌ساحتی اظهار کرد: اگر فضای مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، مناسب تربیت تمام ساحتی نباشد، تربیت تمام‌ساحتی در حد شعار باقی می‌ماند.

وی افزود: در راستای فراهم‌آوری زیرساخت‌های تربیت تمام‌ساحتی، ساخت و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی در ردیف برنامه‌های محوری این معاونت در سال آینده قرار گرفته است که ساخت سالن های چندمنظوره، زمین ساحلی و چمن مصنوعی از این جمله است.  

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توزیع بودجه مربوط با اولویت مدارس مناطق محروم، مدارس دوره ابتدایی، مدارس دخترانه و هنرستان‌ها انجام خواهد شد گفت: علاوه بر این اعتباری نیز جهت تامین امکانات و تجهیزات لازم برای مراقبین بهداشت و سلامت در نظر گرفته شده است.

ستاری‌فرد به طرح اخیر این معاونت با عنوان آزادسازی اماکن ورزشی برای دانش‌آموزان و والدین‌شان اشاره کرد و گفت: بر این اساس اماکن ورزشی متعلق به آموزش‌وپرورش در روزهای پنج‌شنبه میزبان دختران دانش‌آموز و مادران آنها و در روزهای جمعه میزبان پسران دانش‌آموز به همراه پدران خواهند بود.

وی افزود: استفاده از اماکن در روزهای یاد شده رایگان است. آزادسازی ۴۰۰۰ مکان ورزشی تا پایان سال تحصیلی به تدریج و در همه استان‌ها اجرایی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آغازگر این طرح وزارت آموزش‌وپرورش بوده و در سندتحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز تاکید شده است اظهار کرد: چندی پیش سند تحول دولت ابلاغ شد؛ نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ورزش، شهرداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و دیگر وزارتخانه‌ها مجموعه‌های ورزشی خود را آزاد اعلام  و در اختیار عموم مردم قرار دهند تا شاهد افزایش نشاط عمومی  و حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های ورزشی و ارتقای سلامت عمومی کشور باشیم.

ستاری‌فرد افزود: با ابلاغیه سندتحول دولت دیگر هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند و نباید مجموعه‌های ورزشی‌اش را در اختیار قشری خاص قرار دهد. مجموعه‌های بزرگ ورزشی هم باید امکان حضور رایگان مردم، دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان را فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورزش دانش آموزي تربیت تمام ساحتی وزارت آموزش آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان

طبیه گفت: ۲۶ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص پیدا کرده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هزار و ۳۱۰ نوآموز استان همدان در سایت ثبت نام شدند گفت: تمام فرآیند ثبت‌نام و نوبت‌گیری الکترونیکی است و خانواده‌ها باید با خط تلفن همراهی که به نام خودشان است وارد پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی http://my.medu.ir شوند و نسبت به نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان، هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی تمامی کودکان ورود به مدرسه در راستای مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جای‌دهی درست آنان اعلام کرد.

محمدی تأکید کرد: سنجش سلامت ۲۹ هزار و ۹۵۰ نوآموز در دوره قبل، تابستان سال گذشته انجام شد که شرایط جسمی کودکان در سن ورود به پیش دبستانی از جمله پوست، مو، قد، وزن، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفت.

او، تعداد جامعه هدف برای شرکت در طرح سنجش استان همدان را ۲۸ هزار و ۸۵۰ نفر اعلام و تصریح کرد: متولدان نیمه دوم سال ۹۶ و نیمه اول سال ۹۷ که در سال تحصیلی آینده می‌توانند وارد دبستان شوند، باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا تیرماه امسال ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند