Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@05:59:45 GMT

پیام فاتح

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۵۲۶۰

پیام فاتح

یکی از نکاتی که در محافل رسانه‌‌‌ای صهیونیستی به آن پرداخته شد، اشراف دقیق ایران به مراکز جاسوسی صهیونیستی است.

روزنامه ایران: هرچند اکثر رسانه‌ها از به کار بردن کلمه موساد یا مکان اطلاعاتی اسرائیل پرهیز می‌‌کردند، اما اگر این مکان برای موساد باشد، به نظر می‌‌رسد که ایران به آن اشراف دقیقی دارد و این نشان دهنده آن است که ایران و گروه‌های نیابتی خود، نسبت به رصد رژیم صهیونیستی دقت کامل دارند و این می‌‌تواند برای سایر اماکن و حوزه‌های نفوذ اسرائیل خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برساخت رسانه‌‌‌ای صورت گرفته در رسانه‌های صهیونیستی و بین‌المللی نشان می‌‌دهد که پاسخ ایران در اربیل، پیام‌های مختلفی را به رژیم صهیونیستی، ایالات متحده و کشورهای حوزه خلیج فارس رسانده است. ظاهراً ایران راهبرد صبر استراتژیک را در دوره فعلی کنار گذاشته است و پاسخ‌های ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت خواهد شد



پاسخ موشکی 22 اسفند سپاه پاسداران به تجاوزات رژیم صهیونیستی، همراه با بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای در محافل رسانه‌ای جهان همراه بود. اکثر رسانه‌‌های جهان این حمله را پوشش رسانه‌ای دادند و نسبت به پاسخ ایران واکنش‌های مختلف صورت گرفت. به گونه‌ای در کنار بحران اوکراین و وضعیت جنگی در شرق اروپا، اما پاسخ ایران در صدر فضای رسانه‌ای جهان قرار گرفت. نکته‌ای که در تمامی رسانه‌ها به آن تکیه شده، پاسخ ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن بعد از حادثه فرودگاه نظامی تیفور عراق است.


اکثر رسانه‌های جهان با پیوند زدن مذاکرات هسته ای به پاسخ ایران، ادعا می‌‌کردند که ایران در این پاسخ ضمن پاسخ رژیم صهیونیستی پیام‌های مختلفی را به بازیگران بین‌المللی و بخصوص ایالات متحده داده است. زمانبندی پاسخ ایران در ساعت 1:20 گویای نکاتی است که هنوز بین ایران و ایالات متحده حل و فصل نشده است. در این زمینه روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی به قلم الیکس هورتون می‌‌نویسد: ایران بعد از توقف در مذاکرات هسته‌ای پاسخ حمله فرودگاه تیفور را داد. وی در این یادداشت اشاره می‌‌کند، زمانبندی پاسخ ایران در ساعت 1:20 گویای این است که مسائل زیادی بین ایران و ایالات متحده حل و فصل نشده است.


روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص اسرائیل در گزارش خود درباره پاسخ ایران نوشت: «ایران با پرتاب موشک‌های بالستیک به «مراکز راهبردی» اسرائیل در عراق، نسبت به «واکنش سخت‌تر» هشدار داد.» این روزنامه در ادامه به نقل از فرمانده ارشد امریکا در خاورمیانه بارها درباره افزایش تهدیدات حملات ایران و همپیمانان تحت حمایت ایران به نیروها و متحدانش در عراق و سوریه هشدار داده است. ژنرال فرانک مک‌کنزی در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس در ماه دسامبر 2021 گفت در حالی که نیروهای امریکایی در عراق به نقشی مستشاری روی آورده‌اند، ایران و گروه‌های نیابتی آن همچنان می‌خواهند تمام نیروهای امریکایی کشور عراق را ترک کنند. در نتیجه، او گفت، این ممکن است باعث حملات بیشتر شود.


این روزنامه در ادامه ضمن اشاره به زمانبندی حمله در ساعت 1:20 می‌‌گوید: حضور ایالات متحده در عراق مدت‌هاست که نقطه عطفی برای تهران بوده است، اما تنش‌ها پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکا در ژانویه 2020 در نزدیکی فرودگاه بغداد به کشته شدن یک ژنرال ارشد ایرانی افزایش یافت. در تلافی آن ترور، ایران رگبار موشکی را به سمت پایگاه هوایی الاسد که نیروهای امریکایی در آن مستقر بودند پرتاب کرد. بیش از 100 نفر از نیروهای نظامی در این انفجارها دچار آسیب مغزی شدند.


سایر رسانه‌ها و روزنامه‌های صهیونیستی و شبکه‌های تلویزیونی این رژیم، خط‌های رسانه ای مختلفی را دنبال کردند و بیان می‌‌کردند که اسرائیل در راهبرد خود در برابر ایران دچار اشتباه محاسباتی شده است. اهم خطوط رسانه ای به شرح ذیل است:
نحوه پاسخ ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن: بر این اساس رسانه‌های صهیونیستی با انتقاد از نفتالی بنت ادعا کردند که رژیم صهیونیستی محاسبه درستی از اقدامات خود در برابر ایران انجام نداده است. رژیم صهیونیستی گمان می‌‌کرد که با اقدامات خرابکارانه و امنیتی و همچنین ترور در بازه زمانی فعلی ایران پاسخ نخواهد داد. ایران اکنون به بازگشت ایالات متحده به معاهده سال 2015 نیازمند است و می‌‌توان از ایران امتیاز گرفت . به همین دلیل اگر در این زمان اقدام کرد، قطعاً ایران در کوتاه مدت پاسخ نخواهد داد و پاسخ خود را یا پس از مذاکرات هسته‌‌‌ای یا به طور کامل راهبرد صبر استراتژیک را اتخاذ خواهد کرد. پاسخ ایران نشان داد که ایران راهبرد قبلی خود را کنار گذاشته و زمانبندی پاسخ بعد از حمله به فرودگاه نظامی تیفور سوریه بسیار کوتاه بوده و این نشان دهنده جدیت ایران در پاسخ دهی می‌‌باشد.


مکان پاسخ: به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، موساد طبق برآورد اولیه خود و گزارش‌های داده شده به ارتش، پاسخ ایران را از سوریه برآورد کرده بود. این رسانه‌ها ادعا می‌‌کنند که رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ ایران از سوریه بوده است و به هیچ وجه گمان نمی‌کرد که پاسخ از ایران و مکان هدف اربیل عراق باشد. همان طور که اسرائیل نیروهای ایرانی را در کشور ثالث هدف قرار داد، ایران هم عوامل این رژیم را در کشور ثالثی مورد هدف قرار داد،  ضمن هدف قرار دادن پایگاه موساد و خنثی‌سازی آن در هرگونه اقدام آینده، انتقام حمله به پایگاه تیفور را گرفته باشد. از سویی دیگر، ایران این پیام را رسانده که نحوه پاسخ به گونه‌‌‌ای خواهد بود که انتظار آن نمی‌رفت و این برای اسرائیل یک هشدار است. بخصوص آنکه وضعیت نظام بین‌الملل به گونه‌‌‌ای است که رژیم صهیونیستی در هرگونه نبرد آینده‌‌‌ای با ایران و متحدانش باید فقط به خود تکیه کند. تجربه اوکراین برای اسرائیل بسیار گرانبها است  که باید از آن درس بگیرد و به تقویت بنیه دفاعی خود در برابر ایران بیندیشد.


ساعت پاسخ: ساعت پاسخ ایران یادآور حمله به ژنرال قاسم سلیمانی در ژانویه 2020 در ساعت 1:20 بوده است. به نظر می‌‌رسد این ساعت برای ایرانی‌ها، یک تحول در نوع کنش و واکنش است. حمله ایران به پایگاه عین الاسد، مقر حضور نظامیان امریکایی هم در ساعت 1:20 بوده است. در حمله ایران به مقر موساد در سال جاری هم، زمان دقیق برخورد موشک‌های بالستیک ایران، ساعت 1:20 بوده است و این نشان دهنده آن است که این موضوع برای ایرانی‌ها تمام نشده است و این می‌‌تواند برای رژیم اسرائیل بسیار خطرناک باشد. زیرا ایران دیگر نحوه مواجهه خود را با اسرائیل مشخص کرده و به هرگونه پاسخ واکنش نشان خواهد داد و ادامه آن می‌‌تواند برای ساکنان فلسطین اشغالی یک زنگ خطر و بار روانی باشد که ساعت 1:20 ساعت زمان اصابت موشک‌هاست.


اشراف دقیق: یکی از نکاتی که در محافل رسانه‌‌‌ای صهیونیستی به آن پرداخته شد، اشراف دقیق ایران به مراکز جاسوسی صهیونیستی است. هرچند اکثر رسانه‌ها از به کار بردن کلمه موساد یا مکان اطلاعاتی اسرائیل پرهیز می‌‌کردند، اما اگر این مکان برای موساد باشد، به نظر می‌‌رسد که ایران به آن اشراف دقیقی دارد و این نشان دهنده آن است که ایران و گروه‌های نیابتی خود، نسبت به رصد رژیم صهیونیستی دقت کامل دارند و این می‌‌تواند برای سایر اماکن و حوزه‌های نفوذ اسرائیل خطرناک باشد.


دقت موشک‌ها: درباره تعداد موشک‌هایی که به هدف اصابت کرد، اختلاف نظر وجود دارد ولی این رسانه‌ها دقت موشک‌ها را بررسی کردند. نام موشک فاتح 110 در صدر بررسی‌های استراتژِیست‌های نظامی صهیونیستی قرار گرفت. مشهورترین موشک تاکتیکی برد کوتاه ایران به نام «فاتح110» ترکیب بدنه و پیشران زلزال و سامانه هدایت یک موشک دیگر به نام «تندر69» (نمونه زمین به زمین موشک پدافند هوایی چینی HQ-2) که در واقع از خریدهای موشکی دوران جنگ بود که تا پایان آن به دست رزمندگان نرسید منجر به خلق موشکی با برد بیش از 200 کیلومتر ولی دارای قابلیت هدایت تا پایان مسیر شد (بررسی خبرگزاری تسنیم در رسانه‌های صهیونیستی). نسل‌های جدیدی از موشک فاتح 110 در ایران طراحی شده است که برد و نام‌های مختلفی دارد و از 300 کیلومتر تا 1400 کیلومتر هم برد دارند.


این موشک‌ها دقت زیادی دارند و با وجود اینکه پایگاه لجستیکی ایالات متحده (کنسولگری جدید) در چند متری آن قرار دارد، اما با بالاترین دقت، اهداف خود را مورد اصابت قرار داد و نشان داد که موشک‌های ایران روز به روز دقیق‌تر و کشنده‌تر خواهند شد و این یک بازدارندگی می‌‌تواند برای ایران ایجاد کند و اگر همین موشک‌ها در اختیار همپیمانان ایران در منطقه قرار گرفته باشد، باید منتظر عواقب وخیمی برای اسرائیل در آینده باشیم. بخصوص آنکه اگر این موشک‌ها در اختیار حزب‌الله باشد و با توجه به فاصله نزدیک حزب‌الله با سرزمین‌های اشغالی، باید روزانه آسمان ما شاهد هزاران نوع موشک از این قبیل باشد.

سخن پایانی

برساخت رسانه‌‌‌ای صورت گرفته در رسانه‌های صهیونیستی و بین‌المللی نشان می‌‌دهد که پاسخ ایران در اربیل، پیام‌های مختلفی را به رژیم صهیونیستی، ایالات متحده و کشورهای حوزه خلیج فارس رسانده است. ظاهراً ایران راهبرد صبر استراتژیک را در دوره فعلی کنار گذاشته است و پاسخ‌های ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت خواهد شد. پاسخ ایران هم از لحاظ زمانی، دقت و شدت به گونه‌‌‌ای بود که هرگونه اقدام علیه ایران را باید بسیار سنجیده‌تر انجام داد و تمام محاسبات را در نظر گرفت که دیگر اشتباه پایگاه تیفور تکرار نشود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایران در کوتاه ترین زمان ممکن رسانه های صهیونیستی نشان دهنده رژیم صهیونیستی پاسخ ایران ایالات متحده اکثر رسانه اشراف دقیق ساعت 1 20 رسانه ها رسانه ای موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای جانبدارانه پاسخ مشروع ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در خصوص حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنجشنبه در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی،  عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه با نادیده گرفتن بیش از 7 ماه جنایت و کشتار مردم مظلوم غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به کشورهای مجاور، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه جانبدارانه در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

این قطعنامه پارلمان اروپا در حالی صادر شده که هیچ توجهی به نقش مخرب و ثبات زدای رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم در منطقه اشاره نشده است. اخیرا نیز گزارش‌هایی از کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها منتشر شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه با اعلام این که تیم‌های آن از نزدیک عملیات کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های مختلف نوار غزه از جمله مجتمع پزشکی ناصر و شفا را دنبال می‌کنند و اجساد صدها فلسطینی که در این گورها دفن شده بودند را مشاهده کردند خواستار انجام اقدام فوری بین المللی جهت بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در پنهان کردن صدها جسد در گورهای دسته جمعی در نوار غزه شد.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که تعداد دقیق گورها و همچنین اجسادی که در آنها پنهان شده هنوز مشخص نیست و ما نیاز به اقدام فوری بین‌المللی از جمله تشکیل کمیته فوری تحقیقات بین‌المللی مستقل جهت بررسی این موضوع داریم و به نظر می‌رسد که هزاران غیرنظامی که در معرض اعدام‌های خودسرانه و فراقانونی قرار گرفته‌اند در این گورها مدفون باشند. باید یک کمیته فنی متشکل از کارشناسان تشکیل گردد تا علت مرگ این غیرنظامیان را دقیقا مشخص کنند و سیستمی ایجاد شود که امکان شناسایی هویت آنها وجود داشته باشد.

کنعانی: ایران به اقدام متجاوزانه پاسخ قوی‌تر می‌دهدتاکید امیرعبداللهیان  بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • پیام فرمانده ارتش؛ به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زنیم | پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود
  • ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است