Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از علل عمده مهاجرت به کشوری جدید، داشتن آینده‌ای بهتر است. چرا که اغلب مهاجران بر این باورند که در یک کشور دیگر می توانند شروعی دوباره و فرصت‌های بهتری داشته باشند که نهایتا می تواند منجر به موفقیتشان شود.

با این حال، بخش غم انگیز ماجرا جایی است که همه این افراد موفق نشده و یا به خواسته‌های خود در یک سرزمین دیگر نمیرسند و این امر، حقیقتیست ویرانگر اما واقعی!

شروع زندگی جدید در کشور بیگانه بسیار دشوار است

کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست، زمانی که از صفر شروع می کنید، میزان تحصیلات و وضعیت اجتماعی شما در سرزمین مادریتان، در کشور جدید هیچ معنایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با موارد متعددی مواجه شده‌ایم که تحصیلات خود را بخوبی در ایران به پایان رسانده‌اند، اما همچنان ملزم به تحصیل دروسی هستند که گذراندن آنها در کانادا الزامی است، و این یک قمار است که خواه شما در آن برنده میشوید و خواه شکست می خورید.

عادت کردن به محیط زندگی جدید، نحوه زندگی مردم، نحوه رفتار مردم می تواند بسیار سخت باشد، به خصوص اگر از هیچ کدام از این موارد مطلقاً اطلاعی نداشته باشید. هیچ کس شما را راهنمایی نمی کند، حتی منابعی مانند گوگل نیز نمی توانند قابل اعتماد باشند. به همین دلیل است که وقتی تصمیم گرفتید به کانادا مهاجرت کنید، باید هر چیزی را به جان بخرید. یا صاحب همه چیز میشوید یا چیزی عایدتان نمی شود.

مهاجرت می تواند سخت و پرهزینه باشد!

کانادا هیچ سفارتی در ایران ندارد، بنابراین گرفتن ویزای شما کار نسبتاً دشواری است و اکثراً طی فرآیندی به نام پیک‌آپ ویزای کانادا (دریافت ویزای مهر و لیبل شده) انجام می‌شود. برای کارگران ماهر، یک برنامه " ورود سریع" وجود دارد که ممکن است روند مهاجرت را سریعتر کند.

این روند نیز ارزان نیست: به عنوان مثال، فرد بزرگسالی که برای اقامت دائم در کانادا درخواست می کند، باید 550 دلار برای درخواست این موقعیت بپردازد. و چند خبر بد برای کسانی که قصد ازدواج استراتژیک داشتند،: اگر با فردی که چنین شریطی دارد ازدواج کنید، به طور خودکار شهروند کانادا نخواهید شد.

شما فورا تحت پوشش خدمات بیمه درمانی قرار نمی گیرید!

یکی از جذابیت های اصلی مهاجرت به کانادا به عنوان یک مقیم دائم، چشم انداز دریافت خدمات درمانی رایگان است. سیستم خدمات درمانی عمومی کانادا که به عنوان مدیکر شناخته می شود، این سیستم تمام نیازهای بهداشتی ضروری شما مانند مراجعه به پزشک، آزمایش خون، جراحی‌ها و مراقبت‌های داخل بیمارستانی را پوشش می دهد. درمان‌ و واکسن‌های COVID-19 نیز تحت سیستم خدمات درمانی کانادا رایگان هستند. تنها مشکل اساسی چیست ؟ یک دوره انتظار 3 ماهه برای تحت پوشش قرار گرفتن شما توسط سیستم خدمات درمانی است که از استانی به استان دیگر کمی متفاوت است. به همین خاطر، بهتر است برای یک دوره موقت از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنید.

زندگی در کانادا می تواند بی نهایت پرتنش و استرس‌زا باشد!

 

 

در مقایسه با سرزمین مادریِ خود که در آن می توانید بلافاصله با بستگان خود برای کمک تماس بگیرید، در اینجا، شما باید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. به دست آوردن یک شغل ثابت می تواند در چند ماه اول شما بسیار دشوار باشد. اگرچه سخت کوشی و پشتکار می تواند نقش مهمی در شروع یک زندگی جدید داشته باشد، اما زمانی که اهداف شما طبق برنامه پیش نروند، این فرآیند می تواند استرس زا باشد. یکی دیگر از مواردی که می تواند زندگی را برایتان کمی سخت کند، زمانیست که برای مراقبت از بچه‌هایتان با یک مددکار یا پرستار کودک تماس بگیرید، درحالی که در مقایسه با ایران که در آن می‌توانید به پرستاران خود دستمزد کمی بپردازید. تصویر کاملاً متفاوتی پیش روی خود خواهید داشت زمانی که تصمیم گرفتید در کانادا زندگی کنید. این حرفه‌ها نیاز به مهارت دارند، بنابراین، دستمزد بالاتری نیز اخذ خواهند کرد. این امر در نهایت منجر به یک تنش مالی شدید خواهد شد اگر به تازگی شروع به کار کرده باشید و بودجه محدودی داشته باشید میتواند مشکل‌ساز شود.

سبک زندگی ،باورها و عقاید در کشور جدید اختلاف فاحشی با سرزمین مادری ما دارند!

سازگاری یکی از دشوارترین مراحلی است که یک فرد در هنگام مهاجرت با آن روبرو می شود. باورها، طرز فکر و چشم انداز زندگی برای برخی تکان دهنده خواهد بود. در ایران اگرچه زندگی می تواند سخت باشد، اما مطمئناً خوشحال کننده است زیرا شما در کنار افرادی هستید که به شما کمک می کنند تا با مشکلات خود کنار بیایید. با این حال، در کانادا، شما باید سخت تلاش کنید و راه حل‌هایی برای مشکلات خود بیابید. مانند شستن لباس‌هایتان پس از یک روز کاری طولانی، تحصیل همزمان با کار و یا ایجاد تعادل بین دو یا سه شغل برای تامین مخارجتان. ملاقات خانواده از طریق ویزای توریستی کانادا امکان پذیر است که دریافت آن نیز دشوارخواهد بود.

ارزش‌ها نیز می‌توانند تکان دهنده باشند، کانادایی‌ها زمانی که والدین خانواده‌شان را خطاب می‌کنند «تیتا یا تیتو» نمی‌گویند. همچنین سنت بوسیدن دست بزرگان را ندارند. همچنین عادت ندارند بعد از رسیدن به سن قانونی با والدین خود زندگی کنند. این می تواند یک چرخش 180 درجه ای برای برخی از والدین ایرانی باشد زیرا در ایران رسم بر این است که فرزندانشان تا زمان ازدواج همراه آنها بمانند.

برخی از افراد ممکن است تحمل زمستان‌های کانادا را نداشته باشند


 

در برخی از مناطق کانادا، نور خورشید محدودی دریافت خواهید کرد و زمستان‌ها در برخی از آن‌ها می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد و سازگاری با این محیط برای مهاجران بویژه برای افرادی که از کشورهای گرمسیری به این کشور می‌آیند، دشوار خواهد بوداگرچه بخاری در خانه آنها وجود خواهد داشت، اما هنگام رانندگی به سمت محل کار یا سایر فعالیت‌های بیرون از خانه چه کار باید کرد؟. بطور کلی سازگاری با این شرایط سخت خواهد بود.

برخی برای اهداف کوتاه مدت مهاجرت می کنند.

با داستان‌های موفقیت بزرگی که اکثر مهاجران از گوگل می خوانند، ممکن است این افراد با اهداف کوتاه مدتی مثل پس انداز کردن پول و بازگشت به خانه و شروع کسب که بعد از آن می توانند همیشه زندگی شادی داشته باشند، اغوا شوند.

مهاجرت می تواند برای برخی از افراد، بهترین راه حل برای دستیابی به زندگی بهتر باشد، اما برای برخی اینطور نیست و آنها ممکن است همچنان در سرزمین مادری خود شانس بیشتری داشته باشند. شانس ما را به سرنوشتمان خواهد رساند. قبل از تصمیم گیری درباره اقدام برای مهاجرت، باید ذهنیت و اطلاعات درستی کسب کنیم تا بتوانیم در کانادا موفق شویم و به زندگی ادامه دهیم.

هزینه زندگی در شهرهای سراسر کانادا با یکدیگر کاملا متفاوت است

 


منطقه‌ای که در کانادا قصد نقل مکان به آنرا دارید، میتواند به معنای تفاوت فاحش بین پرداخت تقریبا ۲۰۰۰ دلار  برای یک آپارتمان2 خوابه در ونکوور یا ۱۰۰۰ دلار برای همین نوع آپارتمان در  شهر سو سنت ماری، شهری کوچک در انتاریو باشد. کلانشهر و محبوب بودن یک شهر که پر از امکانات رفاهی است، ذاتا به معنای هزینه‌ی بالای زندگی نیز خواهد بود.

جایگزین بزرگ

اگر می توانید به عنوان توریست به کانادا بروید تا این کشور را ببینید و در مورد  شرایط زندگی در آنجا پرس و جو کنید. ببینید آیا می توانید با آب و هوای طاقت فرسا و قیمت های سرسام آور مسکن کنار بیایید. تورهای کانادا زیادی وجود دارد که به مناطق شمالی کانادا می روند که زندگی در آنها هم سخت‌تر است و هم آب و هوای سردتری دارند. اگر میخواهید ببینید زندگی در کانادا برای شما مناسب است یا خیر، می توانید در یکی از این تورها شرکت کنید تا به نحوی زندگی در این کشور را پیش از تصمیم گیری برای مهاجرت تجربه کنید.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مهاجرت به کانادا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا خدمات درمانی داشته باشند برای برخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است