Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هاشم نامور مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس درمراسم رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش بومی در پالایشگاه بندر عباس گفت: طرح زنجیره ارزش نفت کوره را ابتدا با کنسرسیوم خارجی پیش بردیم ولی با تشدید تحریم‌ها آنها حاضر به همکاری نشدند، در نتیجه الگوی پالایشی را تغییر دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ابتدا یک مطالعات بازار انجام دادیم و با جلساتی که برگزار شد تصمیم گرفتیم طرح مجتمع کک‌سازی را در پالایشگاه داشته باشیم.

نامور گفت: ابتدا یک تست آزمایشگاهی نیز در این حوزه انجام دادیم ولی چون امکانات ما محدود بود، این موضوع را با همکاری پژوهشگاه جلو بردیم. در پژوهشگاه سه تست نیمه‌صنعتی با تغییر ترکیب خوراک برای تولید کک انجام شد.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس گفت:مصرف‌کننده کک صنایع آلومینیوم هستند که این کک تولیدی مورد تایید آنها قرار گرفت. بعد از این اتفاق، تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و وزارت صمت امضا شد. ما بلافاصله طراحی مهندسی بنیادی را در دستور کار قرار دادیم و حتی این کک تولیدی را به شرکت‌های معتبر اروپایی فرستادیم و آنها نیز کیفیت آن را تایید کردند.

وی گفت: این طرح در سه پروژه انجام می‌شود که پروژه اول آن مربوط به 14 واحد فرآیندی است. همچنین این طرح شامل یک مجتمع روغن‌سازی نیز می‌شود که روغن‌های گروه 2 و 3 را تولید می‌کند که هم‌اکنون وابسته به واردات است.

نامور گفت: در این طرح برای اولین بار از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت برای تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره استفاده می‌شود. این طرح از ایده اولیه تا طراحی بنیادی و اجرایی 100 درصد توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس گفت: عملیات اجرایی این طرح باعث اشتغالزایی 5 هزار نفر می‌شود و پس از اتمام پروژه نیز 2.5 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس پالایشگاه بندرعباس نفت کوره پالایشگاه بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کیارسی صبح یکشنبه در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکس پو۲۰۲۴ اظهار کرد: توسعه اقتصادی یک مؤلفه و پیش نیاز اصلی دارد و آن سطح قابل قبول از حکمرانی مطلوب است که نیازمند یک بازار حداقلی است.

وی افزود: وزارت کشور در موضوع زنجیره‌های ارزش راهبردی به دنبال هم‌افزایی، اصلاح ساختار و تقویت روابط بین دستگاهی است.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور ادامه داد: در بعد اقتصادی زنجیره ارزش اقتصاد و تولیدی رسته‌هایی وجود دارد که مدل قالب دنیا ارتقا زنجیره ارزش است.

کیارسی عنوان کرد: در سطح ملی وزارت کشور ۱۰ حوزه را در زمینه تجهیزات صنعت نفت، پوشاک و انرژی خورشیدی انتخاب کرده است که این حوزه‌ها نه به عنوان موضوع اولویت‌دار بلکه آمادگی بیشتری دارند که مداخلات توسعه‌ای با رویکرد زنجیره ارزش در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجیره‌های ارزش راهبردی دستگاه‌های تخصصی سیاست‌گذار موظفند موضوعات پیشنهادی استان‌ها را بررسی کنند.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور اضافه کرد: یکی از اهداف وزارت کشور اصلاح و ارتقا ساختار حکمرانی و هدف دیگر در بعد اقتصادی زنجیره‌های ارزش اقتصادی، تولیدی و رسته‌هایی موجود است.

کد خبر 6090798

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود