Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:23:13 GMT

افزایش مجدد ابتلا به کرونا در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۵۶۷۹

افزایش مجدد ابتلا به کرونا در اروپا

طبق آخرین آمارهای جهانی کشور‌های اروپایی مجدداً با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا مواجه شده و در برخی از آنها بیش از ۵۰ درصد افزایش ثبت شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, بر اساس تجزیه و تحلیل "ان‌بی‌سی نیوز" از داده‌های مرکز منابع کروناویروس "جانز هاپکینز"، تقریباً نیمی از کشورهای اروپایی در هفته گذشته افزایش موارد جدید کووید19 را ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان کشورهایی که اخیراً بیشترین افزایش را داشته‌اند، فنلاند است که در آن موارد جدید 84 درصد در مجموع موارد هفتگی افزایش یافته و به مرز 62500 مورد هفتگی رسیده است. سوئیس نیز در مجموع هفتگی با 45 درصد افزایش به 182 هزار و 190 نفر رسید.

کشور انگلیس نیز با 31 درصد افزایش به 414هزار و 480 مورد جدید در هفته رسید. اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان و ایتالیا نیز افزایش دو رقمی در آمار هفتگی خود ثبت کرده‌اند.

"لارنس یانگ"، ویروس‌شناس در دانشگاه "وارویک" انگلیس گفت که افزایش عفونت‌ها در اروپا احتمالاً در نتیجه گسترش زیرمجموعه سویه اومیکرون به نام BA.2، همراه با کاهش ایمنی و کاهش سیاست‌های ضدکرونایی است.

"BA.2" به عنوان یک زیرگروه از سویه اومیکرون در نظر گرفته می‌شود, زیرا اگرچه تغییرات کوچکی دارد که آن را متمایز می‌کند، اما برای اینکه یک ویروس جدید باشد کافی نیست. با این حال، برخی تحقیقات نشان می‌دهد BA.2 حتی بیشتر از سویه اولیه اومیکرون قابل انتقال است.

"گاوین یامی"، استاد بهداشت جهانی و سیاست عمومی در دانشگاه "دوک" در آمریکا گفت: مطمئناً این خطر وجود دارد که ایالات متحده با افزایش مجدد موارد ابتلا روبه‌رو شود، همانطور که اروپا شاهد آن است. ما نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی نرخ واکسیناسیون کمتری داریم، بنابراین افزایش در اینجا می‌تواند به افزایش بستری شدن در بیمارستان منجر شود.

با این حال بسیاری از مقامات اروپایی اخیراً پایان محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر کرونا را اعلام کرده‌اند. "بوریس جانسون"، نخست‌وزیر انگلیس ماه گذشته تمام محدودیت‌های باقی‌مانده را لغو کرد و متعهد شد که در صورت افزایش مجدد در آینده، پاسخ‌ها به جای قرنطینه به واکسن‌ها و درمان‌ها متکی خواهند بود.

فرانسه همچنین روز دوشنبه بسیاری از قوانین کرونایی خود را کاهش داد، به این معنی که مردم دیگر برای ورود به رستوران‌ها، سینماها و سایر مکان‌های عمومی نیازی به اثبات واکسیناسیون ندارند.

 شناسایی سویه جدید "دلتاکرون" در کشور فرانسه  ‌
کرونا در جهان/ ابتلای بیش از 1.7 میلیون نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییرات

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سویه اومیکرون اروپا ویروس کرونا سویه اومیکرون اروپا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد که نزدیک به هفت ماه است، ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز چهارشنبه گزارش کرد رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته چهار کشتار مرتکب شده که بر اثر آن ۳۳ فلسطینی شهید و ۵۷ تن دیگر زخمی شدند.

به نقل از وبگاه خبری النشره، وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد شمار قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ شهید و ۷۷ هزار و ۷۶۵ زخمی افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر مناطق مختلف غزه را هدف قرار می‌دهد که بر اثر آن زیرساخت‌ها، مراکز خدماتی و آموزشی و محله‌های مسکونی تخریب شده‌اند که طبق اعلام سازمان ملل بازسازی غزه بیش از ۱۰ سال زمان می‌برد.

علاوه بر این، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود هشدارهای بین‌المللی تهدید کرده حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب غزه را عملیاتی می‌کند جایی که هزاران آواره فلسطینی ضمن فرار از جنگ به آن پناه برده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال