Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@23:33:55 GMT

آخرین توافقات برای برقراری خط پروازی کیش / دوحه

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۵۷۹۲

آخرین توافقات برای برقراری خط پروازی کیش / دوحه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش «سعید محمد» در آئین تکریم سرپرست و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش که با حضور ائمه‌ جماعات کیش، مسئولین محلی، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، گفت: با شناختی که از آقای کشاورز دارم، می‌توانند باعث پیشرفت و آبادانی بیش از پیش منطقه آزاد کیش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید محمد در بخش دیگر سخنان خود ایجاد نهادهای مالی برای کمک به اقتصاد کشور را یکی از اهداف تشکیل مناطق آزاد عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص، برنامه‌ریزی گسترده و تعاملات خوبی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سایر ارکان اقتصادی دولت انجام شده است که تاسیس بانک آفشور از جمله این موارد می‌باشد.وی افزود: مسیر و فرصت‌های دیگری برای تامین مالی در بودجه‌ی ۱۴۰۱ نیز وجود دارد که تهاتر نفت و توسعه‌ زیرساخت‌ها برای استفاده‌ مناطق آزاد از جمله این فرصت‌ها می‌باشد.

محمد همچنین به فاینانس چین به عنوان خط ارتباطی برای احیاء زیرساخت‌های مناطق آزاد و ارتباط با شرکت‌های بزرگ اشاره کرد و ادامه داد: ایرانیان از منابع مالی و نقدینگی کافی برخوردارند و درصورت تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری، هیچ نیازی به منابع خارجی نخواهند داشت، در همین راستا به‌جد پیگیر حل مشکلات و بازگردانی مشوق‌ها و معافیت‌هایی که مناطق آزاد از آنها برخوردار بودند هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ و برنامه‌ریزی‌ گسترده در جهت استفاده‌ حداکثری از ظرفیت گردشگری منطقه آزاد کیش، از آخرین توافقات با قطر در خصوص خط‌وط پروازی و ظرفیت ۴۰۰ سفر در هفته از مبداء جزیره خبر داد و افزود: به همین جهت فرودگاه کیش از اهمیت بسزایی در روند توسعه گردشگری برخوردار است، امید دارم با پیشرفت خوبی که حاصل شده تا مرداد سال آینده، پایانه جدید فرودگاه کیش آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران باشد.

وی همچنین بر تامین منابع مالی، سرمایه‌گذاری، رونق تولید در مناطق آزاد به‌ویژه در حوزه‌ی گردشگری، تاکید کرد و با اشاره به ساخت پنج زمین فوتبال در کیش ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است پنج هتل پنج‌ستاره به ظرفیت این جزیره اضافه شود که با این شرایط، از حدود ۳۶۰۰ تخت در هتل های مد نظر برخوردار خواهیم شد.

وی اظهار داشت: با دید نامناسبی که در مسئولان نظام نسبت به مناطق آزاد شکل گرفته است، روند امور کمی با کندی مواجه است که بنده به نوبه‌ خود در حال شفافیت‌سازی و اتهام‌زدایی از چهره‌ شکیل و منظم مناطق آزاد در الگوهای جهانی هستم و از همه‌ مسئولین، بومیان، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه‌ی مناطق آزاد درخواست می‌کنم همگی در کنار هم یاریگر این مهم باشیم و در اعتلای مناطق آزاد بکوشیم.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان افزود: شرط اصلی پیشرفت، سرمایه‌گذاری است و شرط اصلی سرمایه‌گذاری ثبوت قوانین و مقررات و معافیت‌ها و مشوق‌هاست که توجه به این اصول، بسیار شایسته و ضروری است. مدیریتی علمی و بر مبنای عقل و به دور از نمایش خواهیم داشت. 

کد خبر 1612726

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد فرودگاه سرمایه گذاری مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: به جز یکی دو مورد، دیگر بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان کرمان ندارند و مفرّی برای فرار سرمایه شده‌اند و مشخص نیست این عدد بزرگ کجا می‌رود.

محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: شرکت‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی با چالش جدی مواجه هستند و باید برای تامین سرمایه در گردش اقدام اساسی صورت بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: بازگشت حقوق دولتی معادن به استان نیاز به قانون دارد و برای تغییر محل هزینه‌کرد باید مرجع قانونی داشته باشیم که کار در این زمینه به خوبی دارد پیش می‌رود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در کشور همه از بانک‌های خصوصی گلایه دارند، تصریح کرد: به جز یکی دو مورد، دیگر بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان کرمان ندارند و مفرّی برای فرار سرمایه شده‌اند و مشخص نیست این عدد بزرگ کجا می‌رود.

به گزارش ایسنا، امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در اقتصاد باید ساختار درستی داشته باشد، از شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی به‌عنوان نمونه‌هایی از ساختارهای مناسب در این زمینه نام برد و گفت: مردم باید در فضای آرام برای سرمایه‌گذاری بیایند.

وی اظهار کرد: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان در سال گذشته به رتبه چهارم کشوری ارتقا پیدا کرد و این وضعیت باید در کسب و کار استان هم دیده شود، هرچند هم‌اکنون هم شاهد آثار مثبت آن هستیم.

حسن زاده تصریح کرد: اقداماتی که در سال گذشته در استان کرمان آغاز شده، در راستای شعار سال جاری است و تیم اقتصادی استان خوشحال است که در مسیر درستی حرکت می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مردم استان کرمان هم دارای سرمایه هستند و هم دوست دارند برای سرمایه‌گذاری و تولید پای کار آیند، اما بلد نیستند و از اتاق بازرگانی کرمان درخواست داریم، بحث آموزش را برای ورود سرمایه مردم به تولید دنبال کند.

وی از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و این برنامه را فرصتی مناسب برای توسعه استان برشمرد.

حسن زاده در پایان با تاکید بر راه‌اندازی کمیته آموزش اظهار کرد: وام‌های تبصره‌ای در استان کرمان به‌ سمت مهارت و فنی و حرفه‌ای رفته، زیرا فردی که مهارت داشته باشد، مسیر را پیدا می‌کند اما فردی که آموزش ندیده، نمی‌تواند پیشرفت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • قهرمانی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی در کشور
  • تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی قهرمان کشور شد
  • ملی‌پوش مازندرانی تیراندازی، قهرمان کشور شد
  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد
  • تکریم معلم از واجبات الهی است
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی