Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:53:55 GMT

جانسون: غرب از اعتیاد به انرژی روسیه دست بردارد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۵۸۵۱

جانسون: غرب از اعتیاد به انرژی روسیه دست بردارد

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری "اسکای نیوز"، «بوریس جانسون» در حالی از سران کشورهای اروپایی خواست تا دست از وابستگی به انرژی روسیه بردارند که انتظار می رود وی به زودی به عربستان سفر کند و سران ریاض را متقاعد به افزایش تولید نفت و گاز کند.

جانسون از کشورهای غربی خواسته است تا "کنترل" منابع انرژی را به دست گیرند و به "اعتیاد" به نفت و گاز روسیه پایان دهند؛ امری که به گفته وی سبب باج خواهی روسیه از اروپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر انگلیس در مقاله‌ای برای روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" نوشت که غرب «نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد» و پس از تهاجم مسکو به اوکراین، از نظر اقتصادی به منابع روسیه وابسته بماند.

جانسون در مقاله خود اذعان کرد که پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، کشورهای غربی با اشتباه وحشتناکی که مرتکب شدند، فکر کردند می توان با روسیه روابط عادی را از سر گرفت.

وی افزود: اما ما به اشتباه نه تنها روابط اقتصادی را با روسیه از سر گرفتیم بلکه این روابط تشدید هم شد و بیش از هر زمان دیگری به نوسانات بهای جهانی نفت و گاز وابسته شدیم. بنابراین هنگامی که در نهایت «ولادیمیر پوتین» جنگ را علیه اوکراین به راه انداخت، می دانست که تحریم او برای جهان بسیار سخت خواهد بود. او می دانست که اعتیاد به وجود آمده است.

جانسون تاکید کرد: ما نمی توانیم اینگونه ادامه دهیم. جهان نمی تواند تحت این باجگیری مداوم سکوت کند.

نخست وزیر انگلیس وعده داد که دولتش به زودی و تا اواخر این ماه یک راهبرد جدید امنیت انرژی اعلام خواهد کرد. او در عین حال بر نیاز به بازپس گیری کنترل و خودکفاتر شدن بیشتر انگلیس تاکید کرد.

جانسون با وجود ارائه برنامه جاه طلبانه برای رسیدن به نقطه کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰، گفت که همچنان به سوخت های فسیلی برای گذر به سوی انرژی پاک نیاز است و در عین حال سرمایه گذاری بیشتر در حوزه نفت و گاز دریای شمال را مطرح نمود.  

اظهارات نخست وزیر انگلیس در حالی است که بیش از ۳۰ گروه از دولت خواسته اند تا حمایت بیشتری از خانوارها انجام دهد، مصرف گاز را کاهش دهد و به سمت انرژی های تجدیدپذیر گام بردارد.

برچسب‌ها انگلیس روسیه بوریس جانسون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس روسیه بوریس جانسون انگلیس روسیه بوریس جانسون نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد