Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین از شورای اروپا خواست روسیه را از این شورا اخراج کرده و دست به اعمال یک منطقه پرواز ممنوع هم برای محافظت از امنیت کشورش و هم امنیت تمام اروپا بزند.

شیمهال در سخنرانی مجازی در نشست عمومی فوق‌العاده مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) که با هدف بحث در مورد پیامدهای تجاوز روسیه به اوکراین برگزار شد، خواستار دست زدن به یک"پاسخ سخت" علیه روسیه به دلیل "شروع جنگی در مرکز اروپا که می تواند به جنگ جهانی سوم تبدیل شود" شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما خواستار تصویب بیرون راندن فوری روسیه از شورای اروپا هستیم... ما خواستار بستن آسمان بر فراز اوکراین به خاطر میلیون‌ها نفر و به خاطر امنیت اروپا و جهان هستیم.

شمیهال از اعضای این مجموع پارلمانی درخواست کرد تا قبل از اینکه "یک فاجعه هسته‌ای تمام اروپا را به آتش بکشد" به نیروهای اوکراینی بپیوندند تا تجاوز را متوقف کنند.

وی یادآور شد که تصمیم مجمع پارلمانی برای بازگرداندن حق رای روسیه در سال ۲۰۱۹، که از سال ۲۰۱۴ پس از الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه توسط مسکو به حال تعلیق درآمده بود، "نشان دهنده درک ضعیف رژیم پوتین از جهان بود."

او ادعا کرد: اروپا ترجیح داد به جای دفاع از دموکراسی و حاکمیت قانون، متجاوز را آرام کند. اما در ۱۸ روز گذشته، جهان چشمان خود را باز کرده است.

شمیهال در دفاع از خواسته کی‌یف برای تعلیق عضویت روسیه در شورای اروپا گفت: کسانی که از تجاوزات بی دلیل و ناموجه حمایت می‌کنند نمی توانند در خانواده واحد اروپایی  که در آن جان انسان بالاترین ارزش را دارد حمایت کنند. اوکراین در آتش می‌سوزد.

وی افزود که روسیه همکاری خود با مجمع پارلمانی را متوقف کرده است همچنان که ولادیمیر پوتین ،رئیس جمهور روسیه می‌خواهد از هرگونه مجازات مربوط به اقداماتش از بابت این به اصطلاح "عملیات نظامی ویژه" فرار کند.

وی تاکید کرد: کسی نمی‌تواند از مجازات مربوط به تروریسم و ​​نسل کشی فرار کند.

شمیهال به شورا اطلاع داد که از زمان شروع جنگ روسیه علیه اوکراین، کشورش از خود در برابر تجاوز روسیه دفاع کرده و بیش از ۱۲۰۰۰ سرباز روسی را کشته و ۳۸۹ تانک، ۷۷ هواپیمای جنگنده و ۹۰ هلیکوپتر را منهدم کرده است.

311311

کد خبر 1612744

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

روسیه تاکنون یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل خود دارد و طی هفته های اخیر پیشرفت هایی در مناطق شرق اوکراین داشته است.

گفتنی است؛ درحالی وزارت دفاع روسیه از صدور دستور افزایش تسلیحات نظامی به جبهه های جنگ با اوکراین خبر می دهد که طی هفته های اخیر کنگره و کاخ سفید بسته کمک های نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و پنتاگون نیز از کمک جداگانه ۶ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر می دهد.

ر ئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت