Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:48:19 GMT

۵۱ درصد از املاک آموزش و پروش در کشور سنددار شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۶۰۷۳

۵۱ درصد از املاک آموزش و پروش در کشور سنددار شده‌اند

  دکتر قاسم احمدی لاشکی روز سه شنبه در سفر به استان فارس در دیدار با مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک فارس و در جلسه برخط  با روسای آموزش و پرورش سراسر استان گفت: تفاهم نامه های خوبی در راستای مستند سازی املاک آموزش و پرورش با دستگاه های مختلف کشور منعقد شده است .آموزش و پرورش فارس در ردیف ۳ استان اول کشور از حیث کمیت املاک است و تقریبا ۴۵ درصد از املاک این استان سند دار شده اند که انتظار است مابقی املاک نیز به سرعت مستند سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت:  ۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش در کشور مستند سازی شده اند و مستند سازی باقی املاک را نیز با سرعت دنبال خواهیم کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: با چشم اندازی ۳ ساله اقدام به سند سازی املاک کرده ایم که باتوجه به اینکه در بعضی از املاک اختلافاتی با دیگر دستگاه ها وجود دارد ممکن است این فرایند کمی طول بکشد.

احمدی لاشکی افزود: خوشبختانه تفاهم نامه ۳ جانبه با بنیاد مسکن و ثبت اسناد کشور کار مستند سازی را تسهیل کرد. نسبت به املاک آموزش و پرورش که بخش برزگی از آن را خیرین اهدا کرده اند باید حساسیت به خرج دهیم.

وجود بیش از هفت هزار املاک آموزشی در آموزش و پرورش فارس

 محمد خلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست  اظهار کرد:   تفاهم نامه های خوبی  با بنیاد مسکن و ثبت اسناد استان در راستای مستند سازی املاک آموزش و پرورش استان صورت گرفته است. در آموزش و پرورش فارس بیش از ۷ هزار املاک آموزشی وجود دارد که از این حیث این آموزش و پرورش در ردیف ۳ استان اول کشور می باشد.

وی گفت: بیش از ۸۵ درصد از املاک آموزش و پرورش استان توسط خیرین اهدا شده است.

عسکری افزود: نگهداری و حفظ این املاک یک ضرورت است که موجب می شود دیگران نیز در روند اهدا ملک به آموزش و پرورش استان جهت توسعه زیر ساخت های آموزشی کمک کنند.بیشترین سهم املاک آموزش و پرورش استان  مربوط به شهر شیراز است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بخش بزرگی از املاک آموزش و پرورش فارس مستند سازی شده اند و مابقی املاک نیز در حال مستند سازی است. برنامه داریم در پایان سال ۱۴۰۱ کار مستند سازی املاک آموزش و پرورش استان را به تمام برسانیم.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز فارس اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش