Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@03:34:20 GMT

«زومر‌های ایرانی» آماده نمایش شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۶۱۶۸

«زومر‌های ایرانی» آماده نمایش شد

مستند نیمه بلند «زومر‌های ایرانی» با خاتمه صداگذاری و اصلاح نور و رنگ آماده نمایش شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام گزارش روابط عمومی این فیلم، «زومر‌های ایرانی» که پوستر آن نیز به تازگی توسط یاسر عزآباد طراحی شده است از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ست که با نگاهی جستجوگرانه و کنجکاوانه به سراغ نوجوانان دختر و پسری رفته است که جامعه امروز ایران گهگاه از شناخت دقیق آن‌ها غافل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از تئاتر اینجا کلیک کنید

«زومر‌های ایرانی» که از اصطلاحی جهانی به معنای اعضای نسل زِد (Z) به عنوان اولین نسل اجتماعی بشر که از بدو تولد و نوجوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال رشد کرده اند برگرفته شده است، روایت نیاز‌ها و روحیات متولدین دهه اول هشتاد خورشیدی در ایران بوده و با هدف روشنگری نزد خانواده‌ها و متولیان دولتی تولید شده است.

امیرحسین خلیل‌زاده کارگردان «زومر‌های ایرانی» دانش‌آموخته کارشناسی رشته سینما و دوره عالی کارگردانی اصغر فرهادی است. او تاکنون با ۲ مستند «پولیس پولیس» و «بهاء‌الدین محمد» نامزد دریافت تندیس بهترین فیلم، کارگردانی و پژوهش در ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بوده است.

عوامل فیلم مستند «زومر‌های ایرانی» عبارتند از: طرح اولیه و تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان و نگارش گفتار متن: امیرحسین خلیل‌زاده، مدیر هنری: بهار سیری، مشاور کارگردان: بابک حیدری، تحقیق و نگارش: منوچهر اکبرلو، مشاور پژوهشی: دکتر سیدمحمدصادق دهنادی، تصویربردار: ابوالفضل علایی، صدابردار: امید اسلامی، امین نظروند، تدوین: محمدرضا محب آل‌عبا، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، مدیر تولید: سید حسین حسینی، عکاس: نیما حمیدزاده، اصلاح نور و رنگ: ناصر فکور، طراح پوستر: یاسر عزآباد، آرشیو: آبان منتظری و علی عراقی، تهیه شده در استودیوی ایده پردازی اتاق هشتم و موسسه اندیشه ورزان تصویر گستر، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تئاتر هنرهای نمایشی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار تئاتر هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان عمیدیان، با همکاری انجمن سینمای جوان و حوزه هنری تولید شده است.

مستند ۴۵ دقیقه‌ای «چنشتی ها» به بررسی، شناخت و معرفی آیین‌های ناشناخته اهالی روستای چنشت در حاشیه کویر لوت واقع در خراسان جنوبی می‌پردازد.

روستای چنشت از توابع شهرستان سربیشه به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستا‌های هدف گردشگری خراسان جنوبی است که به سرزمین رنگ‌ها شناخته می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش