Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-01@14:39:21 GMT

پالایشگر هندی مشتری نفت خام روسیه شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۶۴۹۶

پالایشگر هندی مشتری نفت خام روسیه شد

بزرگ‌ترین پالایشگاه هند ۳ میلیون بشکه نفت خام اورال روسیه را از طریق مناقصه خریداری کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، منابع تجاری اعلام کردند که شرکت نفت هند، بزرگ‌ترین پالایشگر این کشور، ۳ میلیون بشکه نفت اورال روسیه را برای تحویل در ماه مه از ویتول خریداری کرده که نخستین معامله این شرکت از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌های غرب علیه روسیه سبب شده است که بسیاری از شرکت‌ها و کشورها از خرید نفت این کشور دوری کنند و این مسئله قیمت نفت روسیه را کاهش داده و نفت اورال با تخفیفی بی‌سابقه عرضه می‌شود.

این منابع اظهار کردند که شرکت نفت هند مشکلی در پرداخت هزینه این محموله نمی‌بیند زیرا تجارت نفت به‌عنوان کالا ممنوع نیست و با نهاد تحریم‌شده معامله نشده است.

یکی از منابع گفت: ویتول محموله‌ها را با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ دلار برای هر بشکه نسبت به قیمت روز نفت خام برنت می‌فروشد.

منبع: شانا

کلیدواژه: هند واردات نفت روسیه نفت خام اورال درگیری های اوکراین و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است

به گزارش خبرنگار مهر گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

کد خبر 6094451 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش