Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر صدیق ر آئین امضای تفاهم‌نامه بین پارک فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با استانداری و پارک علم و فناوری استان در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال در استان زنجان که در استانداری زنجان برگزار شد،  با بیان اینکه وزارت فناوری اطلاعات ماموریت خودش را برپایی شبکه ملی اطلاعات قرار داده و مقام عالی اطلاعات از عبارت فرمانده میدان در این حوزه استفاده کرده است، اظهار کرد: حجم تجارت جهانی این حوزه ۵ هزار میلیارد دلار است و ما جزو یک درصد جمعیت جهان هستیم که نفوذ تکنولوژی در آن بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سهم کشور ما از اقتصاد دیجیتال با توجه به جمعیت باید ۵۰ میلیارد دلار باشد که معادل یک هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، افزود: اگر این حجم تجارت در حوزه مورد نظر محقق شود می‌تواند اقتصاد ۲۰ درصد از جمعیت کشور را پاسخگو و در واقع شغل کامل باشد که در واقع راه‌کار نجات اقتصاد ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی درست شبکه ملی اطلاعات زمینه ساز توسعه تمدنی خواهد بود، افزود: همه تلاش دولت برای برپایی این شبکه است، منتهی باید متوجه بود که همه امور که نباید در دست دولت باشد بلکه باید بخشی از امور هم در دست بخش خصوصی که همان شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند قرار گیرد.

رئیس فاوا با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه منعقده بین فاوا و استانداری زنجان مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال در زنجان برپا می‌شود، افزود: این مرکز در واقع همکار پارک‌ها و دانشگاه‌های استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه دوم منعقده عمده مسؤولیت‌های فاوا به پارک علم و فناوری زنجان تفویض خواهد شد، افزود: حجم اولیه این تفاهم‌نامه در سال‌جاری ۴ میلیارد تومان است که قابل افزایش خواهد بود منتهی شرط این افزایش پیشبرد امور است.

صدیق افزود: اعتبارات تخصیص یافته نیازمند حضور فعالان شرکت‌ها در محل پارک و البته تایید پارک علم و فناوری است، ضمن اینکه دریافت اعتبار و رها کردن کار، منجر به مطالبه دوبرابری مبلغ مورد نظر خواهد شد.

همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری استان زنجان در این آئین اتصال هر دو پارک علم و فناوری استان زنجان به شبکه توسعه اقتصادی دیجیتال پارک علم و فناوری وزارت ارتباطات در سال‌گذشته را از اقدامات انجام شده دانست و افزود: در گام دوم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری با استانداری برای راهبری موضوع در استان و همچنین پارک علم و فناوری استان برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مربوطه در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شده است.

حامد سرائی ادامه داد: سعی می‌شود سیاست‌گذاری و جهت‌دهی و تقویت کسب و کارهای حوزه دیجیتال محقق شود و پرداخت تسهیلات حمایتی و سرمایه‌گذاری خطر پذیر برای کسب و کارهای حوزه ict هم قرار گیرد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس فاوا پارک علم و فناوری تفاهم نامه پارک علم و فناوری اقتصاد دیجیتال فناوری استان توسعه اقتصاد تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد