Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:23:41 GMT

توزیع ۲ هزار تن میوه شب عید در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۷۱۴۳

توزیع ۲ هزار تن میوه شب عید در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی ضمن تشکر از زحمت همکاران در زمینه تنظیم بازار استان با اشاره به ذهنیت اذهان عمومی در مورد جهاد سازندگی اظهار کرد: تمام ادارات و دستگاه‌ها یا اهالی روستاها اذعان دارند که جهاد سازندگی در زمان خود در زمینه عمران و آبادانی روستاها و حضور در جبهه‌های جنگ یا پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ، سازمان بسیار مؤثری بوده و توفیقات بی‌نظیری در این زمینه‌ها کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این‌رو براساس قانون انتزاع و با این دیدگاه‌، وظایف مرتبط به سازمان جهاد کشاورزی محول شد که دیدگاه جامعه از سازمان جهاد کشاورزی همان دیدگاهی است که در مورد جهاد سازندگی وجود دارد و خداوند را شاکریم که زحمات همه همکاران در خود سازمان و ادارات تابعه و مدیریت‌های شهرستانی مبین توفیقاتی در اجرای این قانون و تثبیت قیمت‌ها و تنظیم بازار کالاهای کشاورزی است اگرچه انتظاراتی که از سازمان جهاد کشاورزی می‌رود بسیار فراتر از این میزان می‌باشد و یقیناً ظرفیت بالقوه افراد، مدیریت‌ها و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکنون بالفعل شده است.

فتحی با اشاره به دید علمی در مورد تنظیم بازار گفت: تنظیم بازار در بستر عرضه و تقاضا امکان‌پذیر است و اگر در چنین بستری اتفاق افتد مسلماً تنظیم بازار پایداری صورت خواهد گرفت، این امر اهتمام و اراده جدی و اقدام مؤثر و به موقع را می‌طلبد زیرا تأخیر در گزارش یا اقدام برای رفع کمبود کالایی ممکن است به خارج شدن شرایط از کنترل منجر گردد.

وی تاکید کرد: بنابراین علیرغم اهمیت نظارت در وهله اول عرضه باید به اندازه تقاضا و حتی مازاد بر تقاضا باشد تا کنترل بازار را امکان‌پذیر نماید در صورت عملی شدن چنین امری تنظیم بازار پایداری ایجاد خواهد شد در این میان هر اندازه نظارت‌ها هوشمند شده و تفکری در پس آن باشد از نظارت فیزیکی مثمرثمرتر خواهد بود، ل این‌رو در سطح وزارتخانه تلاش می‌شود در کنار سامانه‌های موجودی که در اختیار سازمان صنعت و معدن می‌باشد، سامانه‌های دیگری پیش‌بینی شود که از اوایل سال ۱۴۰۱ این سامانه‌ها شروع به کار خواهند نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به موضوع حذف واسطه‌ها به عنوان یکی از عوامل مؤثر در تنظیم بازار یادآور شد: اگرچه واسطه را عنصر نامطلوب در تنظیم بازار نمی‌دانیم اما اگر تعداد این واسطه‌ها افزایش یابد طبیعتاً قیمت نهایی محصول را افزایش خواهد داد، بنابراین حذف واسطه‌ها از بازار و کاهش قیمت نهایی محصول به تنظیم بازار یاری می‌رساند و این امر نیز از طریق هوشمندسازی عرضه عملی می‌گردد از این‌رو باید همانند سامانه بازرگام که در حال حاضر در مرکز استان دایر می‌باشد، پلتفرم‌های محلی یا استارت‌آپ‌هایی که حاضرند کارگزاری این امر را بر عهده گرفته و سرمایه‌گذاری نمایند در شهرستان‌های بزرگ شناسایی و راه‌اندازی گردند.

فتحی، نظارت فیزیکی را آخرین مرحله نظارت و اقدام در امر تنظیم بازار دانست و متذکر شد: برای مقابله با گرانفروشی و سوءاستفاده‌کنندگان انجام نظارت فیزیکی ضروری است و انجام این نظارت چه با کمک سازمان صنعت و معدن و چه بدون آن باید صورت گیرد هم اکنون نیز در اکثر شهرستان‌های بزرگ نظارت فیزیکی توسط خود نیروهای سازمان، مدیریت می‌گردد.

وی افزود: با توجه به واقع شدن در آستانه آغاز سال جدید که معمولاً مصادف با پیک مصرف کالاهای اساسی می‌باشد، هر قدر بتوان این کالاها را تأمین کرده و وفور نعمت در بازار ایجاد نمود، در تنظیم هر چه بهتر بازار کمک‌کننده خواهد بود در چنین شرایطی نیاز آن‌چنانی به نظارت فیزیکی و تشکیل پرونده نیز نخواهد بود در ارتباط با تأمین مرغ با توجه به مقایسه میزان جوجه‌ریزی بهمن و اسفند ماه پیش‌بینی می‌شود تولید مرغ اسفند ماه فراتر از تولید بهمن ماه باشد و نگرانی از این جهت وجود ندارد و در کنار حمایت از حقوق تولیدکنندگان در مبدأ با افزایش قیمت مقابله خواهد شد.

کد خبر 5447650

منبع: مهر

کلیدواژه: میوه شب عید جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور حوادث چهارشنبه سوری نوروز سفر استانی شیوع کرونا عکس استانها گرگان نوروز 1401 جهاد تبیین سازمان جهاد کشاورزی نظارت فیزیکی تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه سد قیز قلعه‌سی به عنوان مهم‌ترین طرح مرزی شمال غرب کشور به طور کامل به اتمام رسیده، از بهره‌برداری قریب‌الوقوع این سد به دستان رؤسای جمهور ایران و آذربایجان طی روزهای اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی‌ با بیان اینکه افتتاح سد قیزقلعه‌سی به عنوان مهم‌ترین طرح مرزی شمال غرب کشور با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران و الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت، اظهار ‌داشت: این طرح شامل سد مخزنی خداآفرین در 196 کیلومتری پایین دست سد ارس با حجم 1.6 میلیارد متر مکعب، سد بین‌المللی قیزقلعه سی و نهایتاً کانال و شبکه پایاب به منظور آبیاری اراضی کشاورزی به وسعت 74 هزار هکتار (12 هکتار سهم آذربایجان‌شرقی و 62 هزار هکتار سهم استان اردبیل) است که تماماً توسط دانش و توان فنی و مهندسی داخلی باز طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: احداث و بهره‌برداری از این سد علاوه بر تأمین آب اراضی شبکه پایین دست و رونق کشاورزی، موجبات توسعه اقتصادی منطقه و همچنین افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و توسعه گردشگری را فراهم خواهد آورد.

غفارزاده با اشاره به دستاوردهای مهم اجرای این طرح به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبیاری تحت فشار در منطقه گفت: اجرای این طرح موجب استفاده بهینه از منابع آب و خاک و تحقق حقابه‌های مرزی، تبدیل شیوه‌های سنتی کشاورزی به شیوه‌های مدرن و صنعتی و ساماندهی عشایر با افزایش درآمد خانوارها، ایجاد اشتغال برای 40 هزار نفر و جلوگیری از مهاجرت و توسعه فعالیت صنایع جانبی و تبدیلی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سد قیز قلعه‌سی در فاصله 220 کیلومتری شمال شرقی شهر تبریز و در 12 کیلومتری پائین دست سد مخزنی خداآفرین بر روی رودخانه ارس و در حد فاصل مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره‌برداری مشترک احداث شده است. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیچیدگی فنی و اجرای تجهیزات هیدرومکانیکال این پروژه خاطرنشان کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی به طول تاج 834 متر و ارتفاع 37 متر و 2 واحد نیروگاهی 40 مگاواتی با انرژی قابل استحصال سالیانه 270 گیگاوات ساعت در دو طرف است. 

غفارزاده خاطرنشان کرد: طراحی این سد براساس سیلاب 10 هزار ساله معادل 3440 متر مکعب بر ثانیه بوده که از طریق مجاری تخلیه‌کننده تحتانی و سرریزهای رادیال گیت در طرفین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی