Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع فوق‌العاده فدراسیون هندبال امروز سه شنبه ۲۴ اسفند در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک به صورت آنلاین و وبینار برگزار شد.

این مجمع به ریاست سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال، حمیدرضا عزتی دبیر فدراسیون، باقرزاده نماینده کمیته ملی المپیک، نمایندگان ورزشکاران، مربیان، داوران، باشگاه‌ها و نهادها به صورت وبینار و آنلاین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجمع اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، دستور العمل کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران با آرای اعضای مجمع به تصویب رسید.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در این مجمع گفت: روز گذشته تیم ملی دختران جوان توانست علاوه بر مدال نقره آسیا سهمیه جهانی را نیز کسب و تاریخ سازی کند. این سومین صعود تیم‌های ملی ایران به قهرمانی جهان در سال ۱۴۰۰ بود که باید تبریک بگویم. این یک اتفاق نادر و کم سابقه بود.

رییس فدراسیون هندبال خاطر نشان کرد: اگر حمایت و همدلی شما نبود این اتفاقات خوب برای هندبال ایران نمی‌افتاد. ما اکنون زودتر از برنامه پیش بینی شده به موفقیت‌ها رسیده‌ایم. به واسطه جهانی شدن شیردختران ما پشتوانه خوبی هم برای هندبال زنان ساخته شد. میزبانی هندبال ساحلی را هم در نوروز در تهران داریم که امیدوارم تیم‌های ساحلی ما نیز جهانی شوند.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی در زمینه مالی فدراسیون مخصوصاً در بخش اسپانسر داشتیم اما با پیگیری‌هایی که انجام شد با یک شرکت قرارداد بستیم. با توجه به اساسنامه به رئیس فدراسیون اجازه داده شده تا به عنوان مجری با شرکت‌های اقتصادی قرارداد ببندد. این موضوع را هم باید امروز مطرح و به رای بگذاریم.

پاکدل تصریح کرد: در این شرایط دست هندبال گرفته شده است. ما در این سال ۸ اعزام داشتیم و فردا هم گروه بعدی اعزام می‌شوند. بنابراین به عنوان مصوبات مجمع قرارداد فدراسیون با اسپانسر هم به رای گذاشته شود.

گفتنی است این مصوبه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

پولادگر معاون وزارت ورزش نیز در پایان این مجمع خاطرنشان کرد: به نوبه خودم باید موفقیت‌های این رشته و به خصوص مدال و سهمیه ای که دختران روز گذشته کسب کردند را تبریک بگویم. در سال‌های اخیر هندبال با مدیریت هوشمندانه رییسش و تلاش جامعه هندبال خوش درخشید. قطعاً با همدلی که در این خانواده دیدم در سایر مسابقات هم شاهد پیروزی‌های بیشتر خواهیم بود.

وی بیان داشت: در حوزه زنان بیشترین مشکلات وجود دارد اما با موفقیت‌های زنان می‌توان این مشکلات را رفع کرد. این درخشش‌ها مصداق این است که هم چقدر زنان ما در ورزش موفق هستند و هم اینکه جمهوری اسلامی ایران چقدر شرایط یکسان و یا شاید گاهی به واسطه شایستگی که دارند بیشتر به آنها توجه می‌شود. شیردختران ما در عرصه‌های بین‌المللی موفقیت‌ها را فتح می‌کنند.

کد خبر 5447606

منبع: مهر

کلیدواژه: هندبال مجمع عمومی اساسنامه فدراسیون های ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس دربی 98 تکواندو فدراسیون تکواندو ایران دربی علیرضا دبیر تیم صنعت نفت آبادان یحیی گل محمدی تیم فوتبال آلومینیوم اراک فدراسیون کشتی تنیس روی میز فدراسیون هندبال موفقیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تهیه و تدوین طرحی جامع به منظور توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه های توسعه چهارم، پنجم و ششم مورد تأکید قرار گرفته، اما در حال حاضر با اتمام اجرای برنامه ی ششم توسعه هنوز طرحی از سوی دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است. این در حالی است که بر اساس اطلس رفاه ایرانیان تا اواخر سال ۱۳۹۹، ۳۷/۷ درصد از خانوارهای زن سرپرست در سه دهک پایین درآمدی خانوار قرار داشته‌اند. 

دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گزارشی با عنوان «آسیب‌شناسی طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» بیان می‌کند که از زمان تصویب برنامه چهارم توسعه به‌بعد (سال ۱۳۸۳)، تهیه و تصویب طرحی مبتنی‌بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه‌های توسعه گنجانده شد که بتواند سیاست‌های حمایتی پراکنده، ناموزون و ناهماهنگ دستگاه‌های حمایتی را سامان داده و همچنین زمینه‌ها و الزامات قانونی را به‌منظور تقویت رویکرد توان‌افزایی برای زنان سرپرست خانوار فراهم آورد؛ ضرورتی که با اتمام اجرای برنامه ششم توسعه پس از گذشت سه برنامه هنوز عملی نشده است. 

این گزارش مطرح می‌کند که شناسایی قوانین و مطالعه بازتاب توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در متن آنها، به‌علاوه بررسی اقدام‌های انجام شده در دستگاه‌های مختلف در راستای توان‌افزایی این قشر از زنان جامعه ضرورتی لازم است تا از این طریق زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زنان به‌خصوص زنان سرپرست خانوار و احیای حقوق مادی و معنوی آنها که از اصلی‌ترین ارزش‌های قانون اساسی است، فراهم شود.

این گزارش آسیب شناسی طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در چهار دسته تقسیم کرده است و در درسته اول به ایرادات مربوط به پیش نیاز‌های قانون گذاری اشاره می‌کند که شامل نبود وفاق در مفاهیم اصلی و نبود نظام داده و آمار جامع، به روز و در دسترس می‌شود. 

این گزارش در خصوص ایرادات مرتبط با فرآیند قانون گذاری مطرح می‌کند که وضعیت اجرایی قوانین سابق در تصویب قوانین جدید مشخص نمی‌شود و طرح توانمدسازی زنان سرپرست خانوار در خلال فرایند تصویب برنامه‌های توسعه چهارم، پنجم و ششم توسعه، تصویب شده است. 

در این گزارش به ایرادات مرتبط با محتوای قوانین در این حوزه اشاره شده که شامل رعایت نکردن بایسته‌های قانون نویسی، وجود عبارت تکرای «طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در برنامه‌های توسعه و ذکر نکردن ضمانت اجرایی کافی می‌شود. 

این گزارش به عنوان چهارمین مسئله در طرح‌های توانمندسازی زنان به ایرادات مرتبط با طرح‌های اجرایی توانمندسازی اشاره کرده که به مباحثی مانند تعدد ساختار‌های اجرایی، ضعف در نحوه شناسایی و توانایی‌های زنان سرپرست خانوار، نبود گفتمان مشخص از توانمندسازی در اجرا، نبود فضای مشارکتی از پایین به بالا، تقسیم‌کار نابسامان در اجرای طرح، تأکید بر توانمندسازی اقتصادی، بی‌توجهی به پیچیدگی‌های بازار فروش و نبود پایش مستمر از کارآمدی و اثربخشی طرح‌ها، مربوط می‌شود. 

در ادامه این گزارش مطرح می‌شود که کاهش ایراد‌های اشاره شده در بالا، مستلزم ارائه راهکار‌هایی دقیق، اجرایی و هماهنگ با دلایل و علل بروز ایراد‌های شناسایی شده است. در گزارش حاضر پس از شناسایی دلایل و ریشه‌های مذکور، پیشنهاد‌هایی به این شرح است؛ بازنگری قوانین مرتبط با زنان سرپرست خانوار، تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و تصویب قانونی جامع در ارتباط با آنها، با رویکرد‌هایی نظیر الف) تعیین متولی واحد برای تنظیم‌گری در ارائه خدمات حمایتی و توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار در کشور، ب) استقرار سامانه جامع و یکپارچه از وضعیت زنان سرپرست خانوار، ج) برنامه‌ریزی منطقه‌ای و بومی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار. 

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار