Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر یونیمای خراسان جنوبی اظهار کرد: هنرمند خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره بین‌المللی «اَروسک امید» شد.

سید بهزاد امیرآبادی زاده، امروز سه شنبه 24 اسفند به رسانه های گروهی گفت: مهلا یوسفی از هنرمندان توانمند خراسان جنوبی موفق شد، در نخست جشنواره بین‌المللی «اَروسک امید» رتبه نخست را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این عروسک با لباس بومی محلی، منطقه‌ای از خراسان جنوبی (روستای چنشت) طراحی شد،تصریح کرد: مجسمه و عروسک‌های خاص بومی محلی استان با پوشش محلی چنشتی (منطقه روستایی در بیرجند) برگرفته از آداب و رسوم و پوشش رنگین مردم این منطقه و سفیر فرهنگ دیرینه و پوشش جذاب این خطه‌ی زیبا هستند.

مدیر یونیمای خراسان جنوبی یادآور شد: در ساخت این عروسک‌ها از مواد اولیه صد در صد طبیعی کچه (پشم گوسفند)، پارچه، مو، نخ و چوب استفاده شده که قابلیت فرم دهی دارند و به‌طور کامل به طبیعت بازمی‌گردد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عروسک های محلی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

لشکری  مدیرعامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

او افزود: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - شنبه ۸ اردیبهشت
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت