Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:34:38 GMT

رونمایی از بُز رباتیک کاوازاکی با قابلیت حمل افراد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۷۶۶۷

رونمایی از بُز رباتیک کاوازاکی با قابلیت حمل افراد

شرکت کاوازاکی(Kawasaki) که بیشتر به موتورسیکلت‌هایش شهرت دارد، از یک ربات چهارپا رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل اینسایدر، این ربات که بِکس(Bex) نام دارد طی برنامه "کالیدو" (Kaleido) این شرکت که از سال ۲۰۱۵ در حال توسعه ربات‌های انسان‌نما در ژاپن است،  ساخته شده است.

فیلم‌های منتشر شده از این ربات نشان می‌دهد که این ربات بز مانند می‌تواند پاهایش را مانند سگ‌های رباتیک شرکت بوستون داینامیکس به حرکت در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بِکس می‌تواند ارتفاع خود را کاهش دهد و با چرخ جابه‌جا شود. به گفته‌ی "ماسایوکی سوبه"(Masayuki Soube) این حرکت راه حلی کوتاه مدت برای مقابله با مشکلات تعادلی است که ربات‌ها با آن مواجه می‌شوند.

در این رونمایی فردی بر روی ربات بکس سوار شد و از آن به عنوان وسیله نقلیه استفاده کرد. کاربران می‌توانند ربات را با استفاده از فرمان کنترل کنند. اگرچه این شرکت جزئیاتی در مورد سرعت ربات منتشر نکرده اما با توجه به این فیلم به نظر می‌رسد که بکس سرعت آهسته‌ای دارد.

"کالیدو" در وبسایت خود نوشته است که بکس قادر به حمل حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن از جمله انسان‌ها است. سوبه می‌گوید که این محصول هنوز در حال توسعه است اما پیش‌بینی می‌شود که بتوان از آن برای حمل بار در انبارها و کارخانه‌ها استفاده کرد. این ربات دارای بدنه‌ی بالایی ماژولار(modular) است بدان معنا که در صورت نیاز می‌توان سازه بز مانند آن را جدا کرد.

این شرکت رباتی انسان‌نما نیز در توکیو به نمایش گذاشته است. سوبه می‌گوید که آن‌ها این ربات را برای کار در کارخانه، امدادرسانی و مراقبت از سالمندان ساخته‌اند. این ربات دو پدال می‌رقصد و برای حضار دست تکان می‌دهد.

به گفته‌ی سوبه، ربات‌های سنتی در گذشته به دست برنامه‌نویسان اداره می‌شدند اما ربات‌های انسان‌نما می‌توانند به صورت شهودی با استفاده از  "ضبط حرکت"(motion capture) آموزش ببینند. ضبط حرکت اصطلاحی است که برای توصیف جنبش یا حرکت افراد و اشیاء در صحنه سه‌بعدی به‌کار می‌رود. از این فناوری در حوزه سرگرمی، ارتش(برای شبیه‌سازی میدان نبرد)، ورزش و برنامه‌های کاربردی پزشکی استفاده می‌شود.

استفاده کاربردی از ربات‌ها از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ و هنگامی که شرکت‌ها دچار کمبود نیرو شدند مورد توجه قرار گرفت. سال گذشته شرکت‌های آمریکایی با سفارش ۲۹ هزار ربات رکوردشکنی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ربات چهارپا ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید