Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ «سید مجتبی موسوی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این رزمایش با هدف احراز آمادگی واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی جهت اجرای مأموریت های ویژه تعطیلات نوروزی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در استان البرز به دلیل به ایام پایانی سال و ایام نوروز ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی اظهار داشت: اجرای این عملیات با تدابیر ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور تیم های گشت این یگان و شرکت سایر یگان ­های حفاظت از جمله یگان حفاظت از اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی و محیط زیست این مأموریت در دو شهرستان کرج و چهار باغ به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، هدف از برگزاری این مانور را تشکیل تیم های مشترک در یگان های حفاظت، برآورد امکانات لجستیکی، آموزش کارکنان و رفع معایب و نواقص مأموریتی برای انجام هر چه بهتر تکالیف قانونی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز به ویژه در تعطیلات پیش روی نوروز ۱۴۰۱ توصیف و تصریح کرد: نیروهای این یگان با آمادگی کامل در ایام نوروز در محل خدمت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها حضور داشته و با تقویت تعاملی که با دیگر یگان های حفاظتی بوجود آمده است و همچنین دستورات حمایتی دریافت شده از حوزه های دادستانی، پیشگیری از تخریب اراضی و برخورد با مجرمین در این حوزه تشدید می یابد. 

موسوی خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور مسوولین برگزار شد؛ پس از آموزش و توجیه تیم های حفاظت، نسبت به رژه خودرویی و گشت زنی به صورت نمادین در نقاطی از اراضی حوزه استحفاظی شهرستان های کرج و چهار باغ اقدام شد و در همین راستا ضمن توقف هفت مورد تغییر کاربری غیر مجاز که اقدام به احداث بنای غیر مجاز کرده بودند، پس از توقیف ادوات ارتکاب جرم، نسبت به صدور اخطار قانونی نیز اقدام کردند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، از شهروندان درخواست کرد تا هر گونه تخریب و تغییر کاربری در اراضی را با شماره ۱۳۱ سامانه یگان حفاظت در میان بگذارند.

حدود ۱۰۰ نفر از ماموران یگان حفاظت اراضی کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی استان البرز در اجرای گشت های مشترک فعال شده اند.

برچسب‌ها تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی استان البرز یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی استان البرز تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی استان البرز یگان حفاظت محیط زیست یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان جهاد کشاورزی تغییر کاربری استان البرز غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز