Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با وی، به او اطمینان داده که تل‌آویو تابع تحریم‌های ضد روسیه خواهد بود.

کولبا در توییتی نوشت: در تماس تلفنی ما، یائیر لاپید وزیر خارجه (رژیم صهیونیستی) به من اطمینان داد که اسرائیل راه روسیه برای دور زدن تحریم‌ها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تلاش‌ها برای میانجی‌گری و کمک‌های بشردوستانه اسرائیل سپاسگزاریم. ما راه‌های پایان دادن به جنگ در اوکراین را مورد بحث قرار دادیم. توافق کردند که حقوق اوکراینی‌هایی که وارد اسرائیل (فلسطین اشغالی) می‌شوند رعایت شود.

لاپید دیروز هم در جریان سفر به اسلواکی گفت که تل‌آویو راهی برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی علیه روسیه نخواهد بود. وی پس از دیدار با «ایوان کورکوک» وزیر امور خارجه اسلواکی اظهار داشت: وزارت امور خارجه (رژیم صهیونیستی) با شرکای خود از جمله بانک اسرائیل، وزارت دارایی، وزارت اقتصاد، سازمان فرودگاه‌ها، وزارت انرژی و دیگران در حال هماهنگی این موضوع است. 

در روزهای گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دو طرف روس و اوکراینی در تماس بوده و طبق گزارش‌ها، روز شنبه مکالمه تلفنی بین نفتالی بنت و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بیش از یک ساعت طول کشید و دو طرف طی این تماس، راه‌های پایان‌دادن به جنگ اوکراین و همچنین تلاش‌های تل‌آویو در این خصوص را بررسی کردند.

در همین خصوص شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد زلنسکی در این تماس تلفنی از بنت خواسته تا کمک کند مسکو برای آزادی مقامات ارشد اوکراینی قانع شود. این تماس‌های تلفنی ادامه‌دار بین نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی و رئیس‌جمهور اوکراین در حالی انجام می‌شود که پیش از این بنت در پنجم ماه جاری (مارس) با یک هواپیمای اختصاصی و به شکل مخفیانه به مسکو سفر کرده بود. شبکه عبری‌زبان «کان» درباره آن دیدار گفته بود که گفت‌وگوی بنت با ولادیمیر پوتین سه ساعت طول کشید و وی درباره حل بحران اوکراین با پوتین رایزنی کرد.

اقدامات رژیم صهیونیستی در حالی است که برخی منابع خبری نظیر «شبکه المیادین» پیش از این فاش کرده بودند که مسکو صراحتاً به تل‌آویو اعلام کرده نیازی به میانجی‌گری‌اش در بحران اوکراین نمی‌بیند و از نقش رژیم صهیونیستی در این خصوص ناراضی است.

از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین، آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی متحدان آن‌ها مانند ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، استرالیا و کانادا تحریم‌هایی را علیه سازمان‌ها، نهادها و مقامات روسیه اعمال کرده‌اند. روز یکشنبه هم کاخ الیزه از رایزنی تلفنی جداگانه رئیس‌جمهور فرانسه با روسای‌جمهور آمریکا و اوکراین خبر داد و اعلام کرد بایدن و ماکرون در این تماس تلفنی در زمینه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه توافق کردند. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یائیر لاپید اوکراین تحریم های روسیه رژیم صهیونیستی تحریم ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی

معاون دومای دولتی از سواستوپل روسیه در واکنش به اظهارات کامرون مبنی بر حق اوکراین برای حمله به خاک روسیه با سلاح و موشک‌های انگلیسی اظهار داشت:مسکو قدرت دفاع از کشور خود در برابر این سلاح‌ها را دارد.

به گزارش مشرق، دیمیتری بلیک به این رسانه روس گفت: روسیه با هدف تقویت قدرت دفاعی خود، دائما در حال تقویت سیستم‌های پدافند هوایی خود است.

عضو کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه افزود: «غرب جمعی» از مدت‌ها پیش تصمیم به استفاده از موشک‌های دوربرد در خاک روسیه گرفت و کامرون علناً این موضوع را اعلام کرد و البته تردید نداشت که نیروهای مسلح ما دائماً در حال تقویت سیستم دفاع هوایی هستند.

وی با اشاره به توانمندی‌های روسیه در زمینه موشک‌های ضدهوایی و ایستگاه‌های جنگ الکترونیک، ابراز اطمینان کرد که روسیه ضمن دفاع از خود در برابر موشک‌های دوربرد، ابتکار ضدحمله را نیز در اختیار خواهد داشت.

بلیک گفت: وزیر امور خارجه انگلیس با این اظهارات خود، جلوتر از لوکوموتیو دوید، نتوانست خود را مهار کند و زبانش را برای جلب رضایت واشنگتن به چرخش درآورد.

این نماینده دومای دولتی روسیه تصریح کرد: موضوع حمله به مناطق روسیه با سلاح‌های دوربرد روسیه از مدت‌ها پیش قطعی شده بود، اما آنها نمی‌خواستند علناً آن را بیان کنند و خواستار حذف آن از اخبار شدند؛ اما ظاهراً پس از کمی فکر کردن، اجازه دادند و دوباره این خبر منتشر شد.

به نوشته این رسانه روس، خبرگزاری رویترز برخی اخبار مربوط به سفر دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به کی‌یف و نقل قول از وی درباره حق اوکراین برای استفاده از تسلیحات انگلیسی برای حمله خاک روسیه را از سایت خود حذف کرده بود اما باری دیگر آنها را منتشر کرد.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته است:‌ روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات غرب به اوکراین در حل و فصل این مناقشه مانع ایجاد می‌کند، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و آنها با این کار «با آتش بازی می کنند.»

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز روز جمعه گفت: اظهارات اخیر «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس درباره جنگ اوکراین «خطرناک» و عامل تشدید تنش است.

مکرون روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!