Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۴ اسفند ماه در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود وارد مسکو شد، در بدو ورود در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر اظهار داشت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف صورت می‌گیرد هدف اول پیگیری توافقات سفر دی ماه آقای رئیسی به مسکو و توافقاتی است که بین روسای جمهور دو کشور صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جزئیات دستور کار دیدار مهم امیرعبداللهیان و لاوروف در مسکو

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: موضوع دوم درباره تحولات اوکراین و وضعیت جدیدی است که در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده است و طبعا نمی‌توانیم نسبت به این اتفاق بی تفاوت باشیم. ما به صراحت جنگ را محکوم می‌کنیم چه در اوکراین، افغانستان و یمن و هر نقطه‌ای دیگر از جهان. ما تحریم‌ها را هم محکوم می‌کنیم، اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها و ملت‌ها را روش نادرستی می‌دانیم و بر راه حل سیاسی در موضوع اوکراین تمرکز می‌کنیم.

 برداشتی که از اظهارات لاوروف درباره مذاکرات وین داشتم

وی موضوع سوم مورد توجه در این سفر را پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها خواندو افزود: در اظهارنظرها و اخبار اینگونه منتشر می‌شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و همچنین با سایر طرف‌های غربی به توافق و نتیجه نهایی برسیم، ممکن است از طرف روس با توجه به بعضی مطالبی که در رسانه‌ها مطرح شده، حمایت لازم را در وین نداشته باشیم.

وی به گفت‌وگوهای تلفنی اخیرش با لاوروف اشاره کرد و افزود: در گفت‌وگوهایی که هفته گذشته به صورت تلفنی با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نکردم و امیدوارم در گفت‌وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه از رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار بگیرد به این نتیجه و جمع بندی روشن نائل بیاییم.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) ۲۳ اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر امیرعبداللهیان به مسکو خبر داده بود و افزود: آقای امیرعبداللهیان سه شنبه عازم مسکو است و در خصوص دو سه موضوع مشخص دوجانبه با محوریت تحولات در وین رایزنی‌هایی را با همتای خودش داشته باشد، یکی از موضوعات که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، کمکی است که ایران می‌تواند برای تحولات در اوکراین صورت دهد و همه باید مسؤولانه کمک کنند که این جنگ به مناطق دیگر سرریز نکند. اوراسیا تحمل جنگ‌های گسترش یافته بیشتری را ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه دیروز با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به مسکو اعلام کرد که تحریم‌های غرب، رویکرد روسیه در تقویت همکاری با ایران را تضعیف نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره اتهام‌زنی‌ها به مسکو در خصوص مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که این مذاکرات احیای برجام بدون تعویق و طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

کد خبر 664339 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان امیر عبداللهیان روسیه سرگئی لاوروف خبر ویژه ایران و روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسین امیرعبدالهیان امیر عبداللهیان روسیه سرگئی لاوروف خبر ویژه ایران و روسیه امور خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس