Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از شامگاه دیروز تا بامداد امروز به اتفاق برخی مدیران ارشد ستادی به صورت سرزده از کشتارگاه طیور در اطراف تهران بازدید کردند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام  وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد آقامیری در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، از شامگاه روز دوشنبه تا بامداد روز سه‌شنبه به صورت سرزده از ابتدای خط کشتار تا مرحله تولید و بسته‌بندی مرغ در کشتارگاه بازدید کرد و در جریان فرآیند اجرای طرح قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان دامپزشکی در حاشیه این بازدید ضمن تشکر از همراهان اجرای این طرح ملی به تشریح اهمیت اجرای مسئولانه و دقیق دستورالعمل طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: عرضه مکفی مرغ و سایر اقلام پروتئینی در این ایام و نظارت شدید دامپزشکی بر فرایند عرضه بهداشتی این اقلام هم تکلیف قانونی و هم شرعی ما در قبال مردم شریف کشورمان است.

آقامیری در بخش دیگری از این بازدید سرزده و شبانه، ملاحظات فنی و مدیریتی در تمام خطوط این کشتارگاه را از مدیران مربوطه بهداشتی جویا شدند و نکات لازم را جهت افزایش کیفیت نظارت‌های بهداشتی تأکید کردند.

طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۴ اسفند ماه سال جاری آغاز شده است و تا پایان روز عید سعید فطر تداوم خواهد داشت. براساس این طرح، به استثنای روز نخست عید نوروز که کشتارگاه‌های کشور در آن به صورت کشیک از پیش تعیین شده فعال خواهند بود، از روز دوم فروردین ۱۴۰۱ فعال هستند و طبق هماهنگی انجام شده با شرکت پشتیبانی امور دام، مقرر شده است تا مازاد کشتار صورت گرفته از سوی این شرکت نیز خریداری شود و هیچ‌گونه کمبود مرغی در بازار احساس نگردد.

در این بازدید حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه و دیگر مدیران ستادی سازمان‏، رئیس سازمان دامپزشکی کشور را همراهی می‌کردند.   بیشتر بخوانید: رئیس سازمان دامپزشکی: کشتار دام آبستن ممنوع است

انتهای پیام/

برچسب ها: اخباراقتصادی سازمان دامپزشکی بازدید سرزده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی بازدید سرزده رئیس سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی