Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، برونو لومر در یک نشست مطبوعاتی در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: تصمیم وزیران دارایی اتحادیه اروپا برای تصویب چهارمین بسته تحریم ها علیه ۶۰۰ روس تبار یک «تصمیم تاریخی» بود.

وی تصریح کرد: این تحریم ها، «سریع ترین و قوی ترین بسته تحریمی است که اتحادیه اروپا در تاریخ» تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام فرانسوی از تعرفه های سنگین اتحادیه اروپا روی تمای کالاهای صادراتی روسیه به ویژه کالاهای تجملاتی خبر داد.

لومر در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا تحریم هایی بیشتر از این هم علیه روسیه اعمال خواهد شد، گفت: همانطور که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه قبلا گفته بود همه گزینه ها روی میز هستند.

شورای اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم های جدید علیه روسیه تمامی الیگارش ها، مبلغان و لابییست های روسی که حامی جنگ اوکراین بوده اند و شرکت های هواپیمایی، نظامی، کشتیرانی، ماشین سازی و تولیدکنندگان قطعات دارای کاربردهای دوگانه نظامی و مدنی را شامل می شود.

فرانسه که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام کرد که این اتحادیه در مشورت با شرکای بین المللی خود بسته چهارم تحریم ها علیه نهادها و اشخاص دخیل در تهاجم علیه اوکراین و همچنین چندین بخش از اقتصاد روسیه را تصویب کرد.

ریاست اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که این اتحادیه همچنین بیانیه‌ سازمان تجارت جهانی «در مورد تعلیق اجرای بند مطلوب‌ترین کشور برای روسیه و تعلیق درخواست بلاروس برای الحاق به WTO» را تأیید کرد.

این اعلامیه ها با تصمیم رهبران اروپا در نشست ورسای مبنی بر تحریم مجدد روسیه مطابق بود. آنها به این اراده دست یافتند که در صورت ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، بسته تحریم های سختگیرانه ای در پیش خواهد بود.

از زمان آغاز جنگ در ماه گذشته، اتحادیه اروپا اقدامات سختی را برای هدف قرار دادن ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، سیستم مالی این کشور و الیگارشی‌های پر قدرت اتخاذ کرده است. هفته گذشته، کشورهای عضو اتحادیه با اعمال تحریم‌ها بر روی ۱۶۰ فرد موافقت کردند و محدودیت‌های جدیدی را بر صادرات فناوری ناوبری دریایی و ارتباطات رادیویی افزودند.

آنها همچنین تصمیم گرفتند سه بانک بلاروسی را از سوئیفت حذف کنند. در مجموع، اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا اکنون علیه ۸۶۲ فرد و ۵۳ نهاد اعمال می شود.

در بیانیه‌ای که پس از این اجلاس منتشر شد، اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت بسته چهارم تحریم‌ها روسیه را بیشتر منزوی می‌کند و منابع تامین مالی این جنگ را از بین می برد.

او گفت که اتحادیه اروپا با کشورهای گروه هفت برای افزایش فشار بر مسکو همکاری خواهد کرد.

برچسب‌ها اوکراین روسیه تحریم اتحادیه اروپا پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه تحریم اوکراین روسیه تحریم اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • روسیه به کانادا هشدار داد