Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، در آیین پایانی جایزه کتاب سال، پژوهش، تألیف و انتشار حقایق و مقابله با تحریف را از جلوه‌های «جهاد تبیین» توصیف کرد و گفت: در کنار آزادی بیان و اندیشه، عدالت در قلم و بیان نیز از ارزش‌های فرهنگ انقلاب اسلامی است.

به گفته او، این جهاد، جهادی است که در آن صاحبان قلم و روشنفکران پیشتاز هستند و روشنفکر حقیقی کسی نیست که مردم را به فرهنگ غربی یا شرقی سوق دهد، بلکه کسی است که جامعه خود را به خوبی رصد می‌کند و به موقع به آحاد جامعه نسبت به آسیب‌ها و خطر‌ها هشدار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در عرصه فضای مجازی و حتی در عرصه نشر کتاب، آثاری منتشر می‌شود که تلاش دارد بدی‌های خاندان خائن پهلوی را تطهیر و حقایق آشکار درباره خدمات جمهوری اسلامی و رزمندگان و مجاهدان آن را تحریف کند.

از این رو، رئیس جمهور یکی از عرصه‌های مجاهدت نویسندگان و محققان را ثبت و انتقال حقایق به نسل‌ها و عصر‌های آینده دانست. او گفت: دشمن نمی‌خواهد حقیقت مجاهدت‌ها در دفاع مقدس و از خودگذشتگی‌های مدافعان حرم شناخته شود. اینکه رهبر معظم انقلاب سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را مکتب معرفی کردند، برای آن بود که مشخص شود این شهیدان نه دو فرد بلکه قهرمانان جریان ساز و نماد ایستادگی و مقاومت هستند.

دکتر رئیسی در آیین اختتامیه جایزه کتاب سال، کتاب را پل ارتباطی بین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و ابزار انتشار افکار و اندیشه‌های فرهیختگان و دانشمندان توصیف کرد.

رئیس جمهور می‌گوید، با وجود پیشرفت‌های فناورانه و دیجیتال و ظهور شبکه‌های اجتماعی، کتاب همچنان جایگاه فاخر فرهنگی خود را دارد و تقریبا هیچ رسانه‌ای نتوانسته جایگزین کتاب باشد.

رئیسی عدالت در بیان و قلم را برای یک نویسنده و مولف مهم دانست و گفت: عدالت در بیان و قلم یعنی آنکه گوینده و نویسنده محققانه و با دقت مطالب را ارائه کند و سخن سست و بی اساس بیان نکند.

رئیس جمهور در پایان اظهار امیدواری کرد آثار فاخر و برتر معرفی شده در چنین رویداد‌هایی به خوبی در جامعه معرفی و عامل ترویج کتابخوانی شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور آیت الله رئیسی جایزه کتاب سال رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

سازوکار مجلس برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

خبر موافقت مجلس با ارجاع اختلاف شرکت‌های توانیر ایران و گنت ترکیه به داوری را هم اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود