Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نوزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین برخی از غیرنظامیان برای اولین بار توانستند شهر ماریوپل را در مسیری که از قبل توافق شده بود ترک کنند؛ ماریوپول، شهر بندری کلیدی در جنوب شرق اوکراین، پس از نزدیک به دو هفته گلوله باران مداوم روسیه، با پایان یافتن غذا، آب و دارو و قطع ارتباط با جهان خارج، با یک بحران انسانی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هفته گذشته، زلتان پوزار، کارمند سابق فدرال رزرو نیویورک، موجی شوک در سراسر وال استریت برانگیخت، زمانی که در آخرین مقاله تحقیقاتی خود، پیشبینی کرد که در نتیجه جنگ اوکراین، بانک خلق چین به زودی به عنوان یک بانک مرکزی مسلط ظاهر خواهد شد و با صعود یوان ارز ذخیره جهانی، دلار، بخش عمده ای از نفوذ جهانی خود را از دست خواهد داد و حتی به تورم بالاتر در سراسر جهان منجر خواهد شد.

در ادامه  زلتان پوزار معتقد است که جنگ برای بیت کوین مفید خواهد بود و این ارز دیجیتال را در اولویت‌های بالاتری به عنوان گزینه‌ای برای پرداخت، سرمایه‌گذاری و تورم گریزی تبدیل قرار خواهد داد و معتقد است که هرج و مرجی عظیم در حال رخ‌ دادن است و به زودی تاثیر آن بر بازارهای مالی آشکار خواهد شد.

با وجود پیش‌بینی این استراتژیست اما روند بازار رمزارز کماکان ریزشی است به طوری که رهبر بازار رمزارز از ابتدای امروز تاکنون ۱.۷۸ درصد ارزان شده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۳۸ هزار و ۴۰۶ دلار قیمت خورده است و اتریوم نیز امروز ۲.۹۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است و این ارز دیجیتال در حال حاضر ۲ هزار و ۵۲۰ دلار قیمت خورده است.

سقوط آزاد طلا رقم خورد

روند قیمت طلا در بازارهای جهانی اما همسو با منفی شدن سایر بازارهای مالی ریزشی شده است به طوری که این ارز دیجیتال از ابتدای امروز تاکنون ۱۸ دلار و ۲۵ سنت ارزان شده است و هزار و ۹۳۴ دلار و ۴۸ سنت قیمت خورده است.
با این وجود در هفته های گذشته نگرانی‌های تورمی باعث هجوم برای سرمایه‌گذاری‌های امن در طول نوسانات مداوم بازار شد که قیمت جهانی طلا را در روز دوشنبه به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رساند. بر این اساس، ترس از کمبود عرضه به دلیل درگیری روسیه و اوکراین به همراه تقاضای قوی قیمت ها را همچنان بالا نگه داشته است.

از طرفی نیز انتظار می‌رود تحریم‌های روسیه که یکی از تولیدکنندگان عمده طلا است، عرضه را کاهش دهد.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1612805

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بیت کوین ارز دیجیتال ارز دیجیتالی رمز ارز بازار جهانی طلا ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد

طی چند ماه گذشته بنزین در رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار گران شد تا به مرز ۸ شیکل (بیش از ۲ دلار) برای هر لیتر برسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان و اقتصادی کالکالیست در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، از بامداد چهارشنبه قیمت بنزین به 7.90 شیکل خواهد رسید تا به بالاترین قیمت خود از سال 2022 برسد که در آن قیمت هر لیتر بنزین به 8.08 شیکل رسیده بود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سقوط شیکل در برابر دلار طی هفته‌های اخیر (بعد از ضربه تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی) در کنار توقف سوبسید مالیاتی به مصرف کنندگان (به دلیل کسر بودجه بزرگ رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه‌های جنگ) باعث شد تا قیمت بنزین از نیمه شب امشب (اولین دقایق روز چهارشنبه) 7.90 شیکل شود ( هر دلار 3.73 شیکل است).

در ادامه این گزارش آمده است، وزارت دارایی اسرائیل تقدیم سوپسیدهای مالیتی غیر مستقیم به سوخت را متوقف کرده است، علت آن هم کسری چندین میلیارد شیکلی بودجه اعلام شده است که بخشی از آن مربوط به هزینه‌های هنگفت جنگ است.

اما گرانی صرفا دامن بخش سوخت را نگرفته است بلکه صبح امروز رسانه‌های عبری زبان از افزایش 20 درصدی قیمت مواد غذایی و سوپری هم خبر دادند.

براساس گزارشی که روزنامه آیس در شماره امروز سه شنبه خود منتشر کرد، خبر داد، شیر که تحت نظارت نهادهای مربوطه قیمت گذاری می‌شود، 4.5 درصد از فردا صبح گران تر می‌شود، در حالی که مشتقات شیر و بقیه لبنیات بین 3 تا 15 درصد گران خواهند شد.

ماکارونی 20 درصد و سوسیس و کالباس 9 درصد به قیمتشان افزوده می‌گردد، در حالی که بقیه مواد غذایی نیزدر حدود 4 درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

در این بین روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی در شماره امروز خود با اشاره به سقوط قیمت شیکل در مقابل دلار اعلام کرد، بازار ارز متنظر اخبارمثبتی در رابطه با توافق مبادله اسرا است تا کمی از زیان‌های خود را ترمیم کند.

به نوشته این رسانه صرف رسیدن اخباری مثبت در مورد پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا تاثیرات خود را بر بازار ایجاد کرده است.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!