Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: نوروزگاه‌های عید سال ۱۴۰۱ به علت شیوع ویروس کرونا تنها در ۲ شهرستان ایلام و دره شهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: نوروزگاه‌های اصلی عید سال ۱۴۰۱ در شهرستان ایلام به مدت ۹ روز و در دره شهر به مدت پنج روز برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌های مفرح متناسب با عید نوروز در کانون‌های جمعیتی و اماکن پربازدید اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه‌های نوروزگاهی از دوم یا سوم عید نوروز عصر‌ها در اماکن از پیش تعیین شده با حضور هنرمندان محلی برای مردم برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها موسیقی محلی، مسابقه، شعرخوانی محلی، نمایش و دیگر برنامه‌های مفرح و شادی بخش برای مخاطبان پخش خواهد شد.

شنبه زاده ادامه داد: در نوروزگاه شهرستان ایلام که در محوطه قلعه والی برگزار خواهد شد، از هنرمندان اقوام مختلف استان ایلام با گویش‌ها و البسه محلی برنامه‌های سنتی خاص مناطق خود را برای حضار اجرا می‌کنند و در واقع نوروزگاه ایلام تلفیقی از اقوام و قبایل مختلف استان است.

وی افزود: در کنار نوروزگاه‌ها نمایشگاه‌های صنایع دستی شامل ۱۰۰ غرفه در شهرستان‌های مختلف استان دایر می‌شود که در این نمایشگاه ها، غرفه داران صنایع دستی و محصولات تولیدی بومی استان را به معرض دید گردشگران نوروزی قرار می‌دهند و این نمایشگاه‌ها از ۲۹ اسفندماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

شنبه زاده یادآور شد: همچنین در حال رایزنی هستیم تا هنرمندان شاخص محلی خوان کشور، چون خوانندگان کُرد، لر، لک، عرب و سایر هنرمندان شاخص محلی را به استان ایلام به منظور اجرای برنامه برای گردشگران نوروزی دعوت کنیم و این موضوع در دست پیگیری است.

وی افزود: موزه‌های استان شامل باغ موزه دفاع مقدس، کاخ تاریخ کشاورزی فلاحتی، قلعه والی، موزه حیات وحش محیط زیست، موزه سنگ و سنگواره واقع در اداره کل فنی و حرفه‌ای و موزه تاریخ باستان شناسی دره شهر نیز آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

بگفته مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام خانه‌های بومگردی و اقامتی، مهمان پذیر و هتل، کمپ‌های اقامتی و زائرسرا‌های امامزادگان نیز آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی هستند، اما پذیرش و استقرار مهمانان نوروزی به علت شیوع کرونا در مدارس امکان پذیر نیست.

 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا عید نوروز نوروز موسیقی شادی صنایع دستی گردشگران نوروزی شاخص موزه کشاورزی باستان شناسی مدیرکل میراث فرهنگی مسافران و گردشگران نوروزی مهمانان نوروزی عیدانه نورزگاه گردشگران نوروزی برگزار می شود استان ایلام برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد

به همت میراث فرهنگی استان اردبیل، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075932 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا