Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:43:54 GMT

گردشگری؛ در آینده این مناطق امکان‌پذیر نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۸۶۴۸

گردشگری؛ در آینده این مناطق امکان‌پذیر نخواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی بسیاری از افراد سالانه به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان به یونان سفر می‌کنند و این کشور از دهه ۱۹۵۰ از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی اروپا بوده است. یونان با تقریبا ۱۵ هزار کیلومتر خط ساحلی، گزینه‌هایی برای هر سلیقه و هر بودجه‌ای دارد.

به نقل از یورونیوز، حدود یک سوم خط ساحلی یونان در حال فرسایش است البته فرسایش سواحل یک پدیده طبیعی محسوب می‌شود اما تغییرات آب‌وهوایی با سرعتی ناپایدار آن را تسریع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان تخمین می‌زنند که اگر دما با این سرعت افزایش یابد، گرمایش زمین باعث فرسایش ۳۶ هزار و ۹۷ کیلومتر از مناطق شنی در سراسر جهان در ۳۰ سال آینده خواهد شد. بر اساس برآوردها، مجموع خط ساحلی جهانی ۳۵۶ هزار کیلومتر است و حدود ۱۰ درصد آن آسیب خواهد دید.

همان‌طور که تصاویر ماهواره‌ای به وضوح نشان می‌دهد، بخش بزرگی از سواحل شنی جهان در حال فرسایش هستند. آژانس فضایی اروپا در سال ۲۰۲۱، تصاویر ماهواره‌ای از خط ساحلی یونان را از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰ مقایسه کرد و دریافت که در این بررسی، تقریبا ۱۰ درصد از ۹۰۰ کیلومتر زمین، سالانه بیش از سه متر کاهش می‌یابد و کارشناسان نگرانند که تقریبا نیمی از این سواحل تا پایان قرن به انقراض نزدیک شوند.

یونان به طرز وحشتناکی در معرض فرسایش سواحل است که انتظار می‌رود در ۸۰ سال آینده خط ساحلی این کشور را تغییر دهد. در حقیقت، برخی از نقاط محبوب تعطیلات جهان، ممکن است تا سال ۲۱۰۰ مشابه‌ای نداشته باشند.

ساحل میرتوس که یکی از زیباترین سواحل در کل سیاره محسوب می‌شود، ممکن است پس از شسته شدن ۳۰۰ متر خط ساحلی به طور کامل ناپدید شود.

فانوس دریایی مصری خانیا در کرت، یکی دیگر از نمادهای نمادین یونان، نیز تا پایان قرن در صورت ادامه افزایش دما از بین خواهد رفت.

ونیز کوچک در میکونوس نیز ممکن است از بین برود زیرا فرسایش ساحلی تا ۱۹۵ متر باعث از بین‌رفتن بسیاری از شهر در کمتر از ۸۰ سال خواهد شد.

با خواندن این مطلب ممکن است تلاش کنید تا به این مناطق سفر کنید، قبل از اینکه برای همیشه ناپدید شوند اما باید به روشی پایدار به این مناطق سفر کنید تا در این وضعیت بحرانی تاثیر کمتری بر آن داشته باشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري يونان خط ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال رشیدی کوچی، درباره ضرب‌الاجل رئیس به مجلس به دولت درباره مسائل اقتصادی و این که افکار عمومی مطرح می‌کند این ضرب‌الاجل چرا زودتر از این مطرح نشد آیا این اتفاق ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم پیدا می‌کند، گفت: هنگامی که در این زمان انجام می‌شود خواه ناخواه همین ذهنیت ایجاد می‌شود، زیرا قبل از آن هم فرصت بود و این گونه نیست که دولت آقای رئیسی الان سر کار آمده باشد، اما وقتی در این زمان مطرح می‌شود ناخواسته ذهن به این سمت می‌رود که این تقارن می‌تواند همان ذهنیت را ایجاد کند.

بنابر گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که به نظر می‌آمد این ضرب‌الاجل در این چند روز که مجلس هم جلسه داشت، جواب نداد چون عملا این چند روز مجلس روی بودجه بود و بعد هم تعطیل شد و هفته آخر هم اختتامیه است و نخود و نخود هرکه رود خانه خود.

وی درباره این‌که آیا دولت از مجلس حساب می‌برد، بیان کرد: الان دیگر خیر مجلس در روزهای آخر خودش است، به جز این‌که زهر چشمی باشد برای مجلس بعدی که اگر این آقایان به عنوان هیأت رئیسه باشند ممکن است بخواهند کاری کنند.

رشیدی کوچی درباره این‌که برخی مدعی هستند که مجلس دوازدهم هم ممکن است وکیل الدوله باشد، گفت: خیر، حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است و آن زمان چه بشود!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902075

دیگر خبرها

  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • توخل: رسیدن به فینال امکان‌پذیر است/ کیم بیش از حد طمع کرد
  • به دو دلیل مهم: شاید آلگری در یوونتوس بماند
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد