Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:04:13 GMT

والدین در چهارشنبه آخر سال فرزندان خود را همراهی کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۸۷۰۰

والدین در چهارشنبه آخر سال فرزندان خود را همراهی کنند

دکتر اصغر جعفری روحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نگهداری مواد محترقه غیر استاندارد از قبیل اکلیل و سرنج و ... غیرمجاز و خلاف قانون بوده و می تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی بر لزوم خودداری از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش بازی (حتی وسایل و مواد استاندارد) در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی اضافه کرد: لازم است در هنگام برپایی آتش در داخل یا خارج از ساختمان، از دسترسی به کپسول اطفاء حریق و جعبه کمک های اولیه اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان زنجان، هوشیاری در مقابل رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد در چهارشنبه‌سوری را امری مهم بیان کرد و گفت: شهروندان باید در صورت لزوم، مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی  بر پرهیز از سوزاندن وسایل یا مواد غیرمتعارف مانند لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند آن، خاطرنشان کرد: باید از برپایی آتش‌های حجیم و غیرقابل مهار و همچنین برپایی آتش در معابر باریک و نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی خودداری شود.

 جعفری افزود: پرتاب نارنجک و مواد محترقه به ساختمان‌ها که موجب آسیب رساندن و بد منظر کردن سیمای شهر میشود، مصداق بارز تضییع حقوق شهروندی است و به هیچ وجه شایسته نیست.

وی ضمن هشدار در خصوص خودداری از حمل مواد محترقه حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف اظهار داشت: در صورت نگهداری مواد محترقه، حتی کم خطر و استاندارد، باید در جای خشک و خنک نگهداری شود.

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان ادامه داد: هیچگاه مواد محترقه را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهید، چرا که در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و موجب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

وی به لزوم اجتناب از پرتاب ظروف تحت فشـار از جمله کپسـول، اسپری، حشـره‌کش‌ها و غیره در آتـش، گفت: گاهی جوانان و نوجوانان جهت تهیه مواد محترقه به فروشگاه‌های رنگ و مواد شیمیایی مراجعه می‌کنند لذا به فروشندگان این قبیل مواد توصیه می‌شود که اکیدا از فروش مواد آتش زا به این گروه سنی خودداری کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: در پایان شب، بقایای مواد آتش‌بازی را به‌ سرعت جمع نکنند و برای این کار، لااقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنند و بعد از این مدت، آنها را در یک سطل آب بریزند و دور انداخته، همچنین قبل از ترک محل، از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها انفجار چهارشنبه سوری سازمان اورژانس کشور زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار چهارشنبه سوری سازمان اورژانس کشور انفجار چهارشنبه سوری سازمان اورژانس کشور زنجان مواد محترقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک امیرعبداللهیان به مناسبت روز معلم

وزیر خارجه کشورمان به مناسبت روز معلم پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در پیامی در شبکه ایکس نوشت: معلمی شغل انبیاست. روز معلم را به تمام اساتید و معلمان عزیزی که چراغ علم و آگاهی را در دل و جان فرزندان این مرز و بوم کهن روشن می‌کنند، تبریک می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آنان سلامتی، توفیق و بهروزی مسئلت می‌کنم.

به معلمین عزیزی که در مناطق دور دست، زندگی‌خود را وقف آموزش فرزندان وطن و اعتلای ایران عزیز کرده‌اند، تبریک ویژه و خدا قوت می‌گویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • تبریک امیرعبداللهیان به مناسبت روز معلم
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • خبر خوب برای سپاهان؛ رضا اسدی به الکلاسیکو می‌رسد
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • امید عالیشاه به بازی با سپاهان رسید
  • عالیشاه به بازی مقابل سپاهان رسید
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»