Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:52:32 GMT

سرم اتولوگ برای درمان خشکی چشم در ایران فرآوری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۸۷۸۱

سرم اتولوگ برای درمان خشکی چشم در ایران فرآوری شد

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، امکان فرآوری فرآورده های سرم اتولوگ برای خدمات بیشتر به بیماران چشمی با تلاش مرکز تحقیقات چشم دانشگاه به مدیریت دکتر مسعود ناصری پور و اعضای گروه چشم این دانشگاه محقق شد.

این فرآورده ها به صورت؛ سرم اتولوگ، پلاسمای غنی از پلاکت، پلاسمای غنی از فاکتورهای رشد و  چسب فیبرینی با همکاری مرکز تحقیقات چشم و مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و طب بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران فرآوری می شود تا در اختیار بیماران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود پیشرفت های اخیر در زمینه تولید و استفاده از اشک های مصنوعی، این قطره ها همچنان فاقد بسیاری از فاکتورهای موجود در اشک سالم هستند که در ترمیم و نگهداری اپی تلیوم قرنیه و اعصاب آن دخالت دارند؛ بنابراین استفاده از فاکتورهای رشد موجود در سرم خون، به عنوان جایگزین قطره های سنتتیک برای کاهش مشکلاتی مانند خشکی چشم و موارد شدید و متوسط بیماری های سطحی چشم موثر است.

پیش از این بیماران برای تهیه این فرآورده ها به سایر مراکز خارج از دانشگاه ارجاع داده می شدند، مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و طب بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران مستقر در بیمارستان مطهری با توجه به امکانات و زیرساخت های موجود می تواند خط فرآوری سایر فرآورده های بیولوژیک و سلول درمانی را همزمان با سایر مراکز پیشرفته دنیا در اختیار بیماران قرار دهد.

برچسب‌ها محققان ایرانی پژوهش دانشگاه علوم پزشکی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محققان ایرانی پژوهش دانشگاه علوم پزشکی ایران محققان ایرانی پژوهش دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز تحقیقات فرآورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند