Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: پس از دو سال محدودیت‌های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا خوشبختانه‌ با واکسینه‌ شدن قریب‌به اتفاق اقشار جامعه  زمینه سفرهای خانوادگی بین شهری فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در آغازین‌ روزهای فروردین ۱۴۰۱  مسافران زیادی از راه‌های مواصلاتی خراسان‌جنوبی به مقصد مشهد تردد داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود ۸۰ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان تصریح کرد: این اقامتگاه‌ها ظرفیت پذیرش روزانه هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی را دارند.

رمضانی یادآور شد: ظرفیت اقامت در هتل‌های خراسان‌جنوبی ۲۴۵ اتاق با ۵۷۴ تخت و ظرفیت مهمان‌پذیر‌های استان نیز  ۲۳۴ اتاق با ۶۴۰ تخت است.

وی ظرفیت اقامت در مهمانسراها و فضاهای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی را ۱۰ هزار و ۵۹۰ نفر عنوان کرد و گفت: ظرفیت اسکان سایر اقامتگاه‌های ادارات و سازمان‌های استان نیز ۱۴ هزار و ۸۷۰ نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی از ظرفیت پذیرش اقامت روزانه ۱۲۹ هزار و ۷۳۹ مسافر نوروزی را در استان خبر داد.

رمضانی خاطرنشان کرد: ۴۷ پایگاه انتظامی ناجا برای خدمت‌رسانی به مسافران، ۳۴ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در سطح جاده‌ها، ۴۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۷ پایگاه امداد خودرو برای کمک‌رسانی در این ایام فعال هستند.

وی یادآور شد: ۱۲ قاضی کشیک، ۱۱ شورای حل اختلاف، ۱۵ داروخانه شبانه روزی و ۴۴ شرکت بیمه برای ارائه خدمات فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: ۱۹ راهدار خانه، ۳۷ پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافر با مشارکت دستگاه‌های متولی، ۱۹ پایگاه اطلاع‌رسانی به صورت متفرقه در این ایام فعال می‌باشند.

رمضانی افزود: ۳۳ ناظر دانشگاه علوم پزشکی بر بهداشتی بودن رستوران‌ها و ۷۷ ناظر با موضوعات متعدد در ایام نوروز در خراسان‌جنوبی فعال هستند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس

کلیدواژه: سفرهای نوروزی به خراسان جنوبی بوم گردی رمضانی خراسان جنوبی مسافر نوروزی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از باران‌هایی که در اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی باریدن گرفت و در برخی مناطق منجر به سیلاب شد، یکی از سوالات دغدغه مندان حوزه منابع طبیعی بحث مهار رواناب‌ها بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: طبق آخرین آمار و بررسی‌ها با توجه به سیلاب در اردیبهشت ماه تا به امروز ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیز داری خراسان جنوبی مهار شده است.

نصرآبادی ادامه داد: از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سال آبی جاری که از مهرماه ۱۴۰۲ شروع شده است تاکنون حدود ۲۵ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شده است، گفت: بی شک این باران‌ها برای خراسان جنوبی برکت و رحمت به همراه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا سیلاب به سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است یا خیر اظهار کرد: این سیلاب به سازه‌ها آبخیزداری و مناطقی که برنامه‌های آبخیزداری اجرا می‌شود خسارت وارد نکرده است ولی به مناطق دیگر خسارت‌هایی را به وجود آورده است.

کد خبر 6090532

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید