Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز حقوق بشری خلیج فارس با اشاره به اعدام یکباره ۸۱ نفر از مخلفان رژیم آل‌سعود اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷، الگوی حکومتی سرکوبگرانه و وحشیانه را در عربستان تداوم بخشیده است.

این مرکز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعدام‌های اخیر ۸۱ مخالف رژیم آل‌سعود را که در ۱۲ مارس ۲۰۲۲ (۲۱ اسفند) درعربستان انجام شد، محکوم کرده و در این خصوص گفت: «این اعدام‌ها بخشی از یک الگوی سرکوبگرانه و وحشیانه است که از زمان ولیعهد شدن محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بوده‌ایم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که در میان اعدام شدگان هفت یمنی و یک سوری بودند که بزرگترین اعدام دسته جمعی این کشور در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود.

مرکز حقوق بشر خلیج فارس تأیید کرد که مجازات اعدام به عنوان یک ابزار سیاسی توسط مقامات سعودی مورد استفاده قرار گرفته است و این مجازات برای گسترش ترس در این کشور و ارعاب شهروندان به ویژه در میان فعالان حقوق بشر در تلاش خانواده حاکم طراحی شده است.

این مرکز همچنین به نگرانی‌های گروه‌های حقوق بشر در مورد زندگی زندانیان عقیدتی، سایر زندانیان و سایر محکومان به اعدام که مرتکب جنایات خشونت آمیز نشده اند، اشاره کرد.

کانون حقوق بشر از تمامی سازوکار‌های بین المللی از جمله سازوکار‌های سازمان ملل متحد و دولت‌های دارای نفوذ در عربستان به ویژه آمریکا، انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا خواست تا در این زمینه به منظور توقف این قتل عام که کرامت و امنیت انسانی را نقض می‌کند مداخله فوری و موثر داشته باشند.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد که این اعدام‌ها در سایه سیاسی‌سازی حداکثری قوه قضائیه صورت گرفته است که استقلال خود را به طور کامل از دست داده است و به ابزاری انعطاف‌پذیر برای محمد بن سلمان تبدیل شده تا او به راحتی مخالفان سیاسی، شخصیت‌های برجسته جامعه و فعالان حقوق بشر را از سر راه خود بردارد.

یک سازمان اروپایی در زمینه حقوق بشر در خصوص این اعدام‌ها اعلام کرد که عربستان بزرگترین کشتار جمعی را در زمان سلطنت ملک سلمان بن عبدالعزیز انجام داده است. اگرچه قربانیان در یک پرونده مشترک به طور دسته جمعی محاکمه نشدند، اما وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای که منتشر کرد، علیه آن‌ها اتهامات عمومی ارائه کرد.

شنبه هفته جاری منابع خبری اعلام کردند که عربستان سعودی ۸۱ نفر از جمله ۷ یمنی و یک سوری را در بزرگترین اعدام در یک روز با ادعای داشتن عقاید انحرافی و ارتباط با تروریسم اعدام کرد. پس از اعدام این افراد اعلام کرد د ۴۱ تن از آنان از مردم منطقه شیعه نشین قطیف بودند که تنها به جرم آنچه که رژیم آل‌سعود آن را عقائد انحرافی می‌خواند جان خود را از دست دادند. در میان این ۴۱ تن یک نوجوان ۱۳ ساله نیز حضور داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعدام جمعی ولیعهد سعودی نقض حقوق بشر بن سلمان اعدام ها حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو

تعداد بازدید : 1 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو در محوطه دانشگاه کلمبیا همراه با ضرب‌ و‌ شتم و اسپری کردن فلفل در چشم دانشجو را مشاهده می کنید.

دیگر خبرها

  • لبه تیغ
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • ببینید | رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو
  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است