Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک گفت: برای اینکه از بروز بحران شدیدتر کرونا جلوگیری شود، لازم است رعایت شیوه‌نامه‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز بیش از پیش رعایت شده و تزریق دوز سوم واکسن نیز انجام شود.

علیرضا فاتحی‌نژاد عصر سه شنبه ۲۴ اسفند ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از کادر بهداشت و درمان و خانواده‌های پزشکان ، پرستاران و تمامی دست‌اندرکاران مقابله با بیماری کرونا تقدیر می‌کنیم که در طول یکسال گذشته با تمام صبر و توان پای کار بودند و برای حفظ سلامتی مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تزریق سه دوز واکسن مورد تأکید ستاد ملی مقابله با کروناست، چرا که با گذشت مدت زمان زیاد از تزریق دوز دوم ، زمینه ابتلا به ویروس در افراد بیشتر می‌شود، بنابراین ضرورت دارد از ظرفیت گروه‌های فعال فرهنگی اجتماعی و تریبون‌ها برای ایجاد پویش تشویق مردم به واکسیناسیون نوبت سوم استفاده شود.

سرپرست فرمانداری قرچک عنوان کرد: تمهیدات لازم ستاد مدیریت بیماری کرونا برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شود.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین با توجه به ایام پایانی سال و انجام آیین زیارت قبور و زیارت بقاع متبرکه، اداره اوقاف و امور خیریه بایستی نسبت به انجام تمهیدات لازم برای رعایت ضوابط و همکاری با شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی اقدام کند.

فاتحی نژاد عنوان کرد: شهرستان برای سفرهای نوروزی، رعایت شیوه‌نامه‌ها در سیستم حمل‌ونقل، اسکان مسافران در هتل‌ها و مهمانسراهای دارای مجوز، انجام کمک‌های مؤمنانه و نظارت بر صنوف مطابق برنامه‌ریزی پیش خواهد رفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک بیان کرد: دریافت کد هوشمند نشان سلامت برای اصناف ضروری است و همچنین فعالیت مدارس مطابق دستورالعمل کشوری و استانی باید پیش برود و طوری عمل کنیم که بیش از این به سیستم تعلیم و تربیت خسارت وارد نشود.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا، موضوع سلامت روان مردم دچار آسیب شد؛ در حال حاضر با توجه به بهتر شدن شرایط فرصت مناسبی است برای پیشگیری از اختلالات روانی خانوده‌ها، ارائه مشاوره‌های لازم از سوی شبکه داشت و درمان، بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در سطح گسترده انجام شود.

این مقام مسؤول افزود: ادارات برای ایام نوروز در آماده‌باش کامل باشند و مردم نیز با رعایت پروتکل‌ها و عدم سفر به مناطق قرمز و نارنجی موجب شوند تا مجدد وارد بحران جدید نشویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس رعایت شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد

سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با انجام اقدام به موقع برای لایروبی و ساماندهی یکی از نقاط حادثه‌خیز رودخانه بابلک در شهرستان سوادکوه شمالی از وقوع خسارت ناشی از طغیان این رودخانه طی روز‌های اخیر و آسیب به زیرساخت‌ها و تاسیسات حاشیه رودخانه جلوگیری شد.

او با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، افزود: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

موسوی گفت: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تاسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

موسوی گفت:با انجام این اقدامات جریان سیلاب روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

او افزود: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم