Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@04:25:36 GMT

مشکل ترافیک تقاطع شهید صادقی حل می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۹۱۱۳

مشکل ترافیک تقاطع شهید صادقی حل می شود

ایسنا/قم معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه بسیاری از عابران با نصب چراغ راهنمایی رانندگی در بلوار ۱۵ خرداد راضی بودند، گفت: برای بررسی استاندارد بودن چراغ چهارراه نباید به طول صف توجه کرد؛ زیرا زمان تأخیر وسایل نقلیه معیار است و این امر در این چراغ به حدود ۹۰ ثانیه رسیده است.

مسعود طبیبی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با ترافیکی که به دلیل خیابان تازه تأسیس شهید صادقی در بلوار ۱۵ خرداد ایجاد شده است، عنوان کرد: مسیر جدیدی در این بلوار احداث شد که ترافیک زیادی را جذب می‌کرد و به همین خاطر برای روان‌سازی ترافیک این چهار راه چراغ‌دار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل نصب چراغ ایجاد ‌نوعی کندی عمدی در حرکت بود، اظهار کرد: سرعت وسایل نقلیه در بلوار ۱۵ خرداد بسیار بالا بود و هفت تن در سال ۹۹ در این بلوار فوت کرده بودند به همین دلیل آرام سازی ترافیک از اولویت‌های این منطقه بوده است.

وی گفت: روش های متعددی مانند کاهش عرض خیابان و نصب سرعت‌گیر برای کاهش سرعت وسایل نقلیه استفاده می‌شود؛ اما بر اساس آیین‌نامه طراحی معابر شهری یکی از روش‌های مؤثر آرام‌سازی ترافیک چراغ‌دار کردن تقاطع‌ها است.

وی با بیان اینکه ایجاد توقف عمدی در مسیر سبب می‌شود که سرعت وسایل نقلیه پایین بیاید، ادامه داد: با نصب چراغ راهنمایی رانندگی بسیاری از عابران راضی بودند؛ زیرا می‌توانستند به‌ راحتی از عرض خیابان عبور کنند؛ اما اگر این امر سبب تأخیر زیادی شود و نارضایتی به وجود بیاورد اشتباه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: برای رفع نارضایتی مردم گروهی از مهندسین در حال فعالیت بر روی این تقاطع هستند تا زمان‌بندی این چراغ به گونه‌ای شود که کمترین تأخیر برای رانندگان ایجاد شود.

وی ادامه داد: زمان‌بندی چراغ این تقاطع از پیش تعیین شده بود؛ اما اکنون در حال بررسی هستیم تا به صورت دستی به چراغ زمان داده شود که برای این امر سنسور زمان‌بندی تهیه شده است تا چراغ خود را با وضعیت ترافیک تطبیق دهد.

طبیبی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم با نصب دوربین نظارت حداقل زمان برای تأخیر یک ماشین را ایجاد شود، اظهار کرد: برای بررسی استاندارد بودن چراغ چهارراه نباید به طول صف توجه کرد؛ زیرا زمان تأخیر وسایل نقلیه معیار است و این امر در این چراغ به حدود ۹۰ ثانیه رسیده است و در اوج ترافیک افراد نهایت یک چراغ و نیم را تجربه می‌کنند اما اگر این به دو یا سه چراغ برسد ایراد دارد.

وی یادآور شد: آرام‌سازی ترافیک شبکه از وظایف ما است و باید آن را گسترش بدهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در رابطه با میدان شهید صادقی که در سال های اخیر حذف شده است، عنوان کرد: مشکلات ناشی از حذف این میدان باید بررسی شود و بعد تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترافیک منطقه قم معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم سازی ترافیک وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد

علیزاده گفت: طی دوره اول نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی، از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان اقدام شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی به سابقه موافقت برای توسعه آموزش و خدمات پزشکی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: طی توافق با وزارت علوم، مقرر شد که طی افقی چهار ساله رشته های دانشکده علوم پزشکی در دانشکده بهداشت در دامغان اضافه شود و پس از آن برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی اقدام شود که بسیار زمان‌بر بود.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی تا چهار سال آینده و طی مراحل اداری لازم برای آن، دیدارهایی با دولتمردان و مسوولان مربوطه انجام شد و در نهایت، مهرماه سال گذشته در دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول مساعد در خصوص ایجاد دانشکده داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • دوربرگردان دردسرساز در شهر رشت
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه