Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:27:06 GMT

۹.۶ میلیون تن فولاد روانه بازارهای صادراتی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۹۱۵۷

۹.۶ میلیون تن فولاد روانه بازارهای صادراتی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن‌ماه، ۶ میلیون و ۶۴۲ هزار تن شمش فولاد صادر شد. این در حالی است که آمار مدت مشابه سال گذشته، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن بود.

همچنین در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰، حدود سه میلیون و ۱۰ هزار تن انواع محصولات فولادی (انواع ورق، میلگرد، ناودانی، نبشی، تیرآهن و غیره) صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تن بود.

میزان صادرات آهن اسفنجی نیز با افزایش ۲۰ درصدی در این مدت، از ۸۱۹ هزار تن به ۹۸۵ هزار تن افزایش یافت.

بر پایه این گزارش، میزان واردات محصولات فولادی و شمش در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ به ترتیب ۶۵۰ هزار تن و پن‌ج‌هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۸۴۷ هزار تن و پنج‌هزار تن)، ۲۳ درصد کاهش در واردات محصولات فولادی و بدون تغییر در میزان واردات شمش بود.

کد خبر 5447835

منبع: مهر

کلیدواژه: ایمیدرو فولاد آهن اسفنجی تولید فولاد در ایران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دستمزد کارگران سید رضا فاطمی امین جنگ اوکراین تسهیلات بانکی بورس تهران حقوق و دستمزد مرکز مدیریت راه های کشور اوکراین جاده چالوس هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد

کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» به نویسندگی غلامرضا حیدری ابهری، تصویرگری حکیمه شریفی و «ببین خدا چه کرده» به نویسندگی علی شعیبی و تصویرگری فاطمه زارعی به همت انتشارات جمال، روانه بازار نشر شده است.

این دو اثر همچنین به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است. 

در کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» خواننده علاوه بر جنبه‌های تاریخی با سبک زندگی و افکار و اندیشه‌های امام صادق (علیه السلام) آشنا می‌شود.

در کتاب «ببین خدا چه کرده» مخاطب نوجوان در قالب داستان با مفاهیم حدیث توحید مفضل آشنا می‌شود. 

کتاب دیدنی‌های خدا به نویسندگی مهدی وحیدی صدر دیگر اثری است که با زبان شعر و نثر، حدیث توحید مفضل امام صادق که درباره شگفتی‌های آفرینش است را برای کودکان تبیین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • «مصلحت» در شبکه دو
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول