Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد جواد محمدی در جلسه رؤسای دفاتر شهرستان‌ها، ضمن تقدیر از زحمات شبکه نظارت که در راه رضای الهی برای اعتلای نظام زحمت می‌کشند، اظهار داشت: قطعا ناظرین امین در این ماموریت خطیر جایگاه ویژه‌ای دارند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان بر اهمیت تکریم شبکه نظارت در فرصت باقی مانده تا انتخابات مجلس تاکید کرد و افزود: شبکه نظارت مردمی همواره هوشیار و بصیر نسبت به تحولات سیاسی و اجتماعی حساسیت لازم را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد:کار نظارت، کاری دلی است و شاید سنخیت زیادی با کار اداری نداشته باشد،‌ لذا هر کس در این نهاد انجام وظیفه می‌کند خود را سرباز نظام و آرمان‌های آن می‌داند.

محمدی انتخابات را ستون مردمسالاری دینی توصیف کرد و حضور اقشار مختلف در نظارت بر صحت آن را از اولویت‌ها دانست و تأکید کرد: تلاش شود شبکه نظارت متشکل از اقشار مختلف جامعه باشد و از قشری نگری پرهیز شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با تاکید بر قانون مداری نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان بر اساس قانون باید قانونگذاری و نظارت کنند و می‌توانند از ابزارهای نظارتی خود برای اصلاح امور بهره گیرند، اما ورود آنها و دخالت در انتصابات می‌تواند این ابزار موثر را تحت تاثیر قرار دهد و از مسیر اصلی نمایندگی دور کند، لذا توجه به واکنش افکار عمومی نیز در این راستا قابل تامل است.

وی خاطر نشان کرد: بیانات صریح رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان و تاکید ایشان بر عدم دخالت مورد توجه بوده و قانون نیز تکلیف همه را مشخص کرده است لذا نمایندگان محترم با یادآوری سوگند خود، از اصول قانون اساسی بخصوص اصل 57 که بر استقلال قوا تاکید دارد را مد نظر داشته باشند.

محمدی از روسای دفاتر نظارت شهرستان‌ها خواست با یاری ناظرین امین و همراهی مردم با جدیت نسبت به تحقق ماموریت‌های خود پیگیر باشند.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: دخالت نمایندگان دخالت نمایندگان انتصابات محمد جواد محمدی دفتر نظارت شبکه نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زمانبندی انتخابات دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در اطلاعیه شماره یک، برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (3) و تبصره (3) ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب 1394 مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه 1403/1/28 کمیسیون فرا قوه ای احزاب مبنی بر انتخاب هیأت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی  و استانی جهت شرکت در انتخابات  دعوت می شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه 1403/2/9 تا روز پنجشنبه 1403/2/13 با مراجعه سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشور نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیأت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه 1403/2/22 تا روز چهار شنبه 1403/2/26 انجام و اسامی نامزدها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیأت نظارت 2روز فرصت دارند تا از روز شنبه 1403/2/29 تا روز یکشنبه 1403/2/30 اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت 48 ساعت از روز دوشنبه 1403/2/31 تا روز سه شنبه 1403/3/1به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیأت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه 1403/3/10 (انتخابات احزاب ملی راس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیات نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)