Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان گفت: مدیریت شهری تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا اصفهان شهر زندگی باشد و اقوام و ادیان مختلف، در آرامش، آئین و سنت‌های خود را در شهر برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاه مرادی _صبح امروز سه شنبه ۲۴ اسفندماه_ در نشست و گفتگوی نمایندگان ادیان و مذاهب درباره منجی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جهان‌شهر اصفهان همزیستی مسالمت آمیز ادیان و اقوام مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: حضور مشترک و زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف و پیروان مذاهب در اصفهان الگویی است که در سایر کشورها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: دنیای امروز درگیر جنگ و خونریزی است به طوری که به بهانه داشتن مذهب و اعتقاد به ساحت انسان‌ها تعدی می‌شود، اما همه سختی‌ها در طول تاریخ با این نگاه که منجی می‌آید قابل تحمل بوده است.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا اصفهان شهر زندگی باشد و اقوام و ادیان مختلف در آرامش، آئین و سنت‌های خود را در شهر برگزار کنند.

وی ادامه داد: اصفهان امروز محصول تلاش و هدایت گذشتگان است که ادیان و اقوام مختلف را در دل خود دارد.

«مهدی» کلید واژه مشترک بین همه امت‌ها و ملت‌ها است

حجت الاسلام نیلی پور، مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی نیز در این نشست اظهار کرد: همه ادیان الهی در بحث مهدویت اشتراک فکری دارند و بنا بر قول شهید مطهری اگر مذهبی نسبت به آینده نوید روشنی نداشته باشد در تاریخ دفن می‌شود.

وی افزود: «نجات و موعود باوری» اندیشه مشترکی بین همه ادیان الهی است، البته معتقدم همه ادیان الهی و غیرالهی باید نوید روشنی به آینده داشته باشند.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی با تشریح تفکر شیعی در اندیشه نجات ادامه داد: بشریت را عواملی تهدید می‌کند که در سه کلید واژه زر، زور و تزویر خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام نیلی پور با بیان اینکه «مهدی» واژه کلیدی مشترک بین همه امت‌ها و ملت‌ها است، گفت: زنجیره هدایتی به عنوان یک سنت از سوی پروردگار، به یاری طلبیدن همه هادیان پیشین، مسجد و پایگاه توحیدی مسیر حرکت منجی، اعتقاد به موعود زنده، موعود مظهر رحمت الهی، موعود پدر همه بشریت، کمک کردن انسان‌های صالح به موعود برای توسعه عدالت و امنیت، امنیت و عدالت بالاترین خواسته منجی و رهایی بخشی و تعالی بخشی منجی از مهم‌ترین مختصات موعود باوری در نگاه شیعه است.

نیاز به منجی از ابتدای آفرینش انسان

توما گالستانیان، نماینده جامعه مسیحیت نیز در این نشست اظهار کرد: صلح، آرامش و عدالت از مفاهیمی است که بشر به آن نیاز دارد.

وی ادامه داد: اندیشه نجات یکی از موضوعاتی است که ذهن انسان را در همه ادوار و اعصار درگیر خود کرده است چرا که انسان نیاز دارد درباره آن تفکر و بحث کند.

گالستانیان با بیان اینکه دین مسیحیت درباره منجی نظرات بسیار مفیدی دارد، تصریح کرد: نیاز به منجی همزمان با آفرینش انسان صورت گرفته است و حتی خداوند در زمان تنبیه انسان که او را به خارج از بهشت راند به او وعده نجات می‌دهد.

نماینده جامعه مسیحیت خاطرنشان کرد: تمام تلاشی که خداوند برای راهنمایی آفریده خود انجام می‌دهد برنامه نجات انسان است و در این راستا پیامبران آمده‌اند تا انسان را در مسیری که به سوی خدا برمی‌گرداند، سوق دهند.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های مسیحیت نجات فیزیکی یا دنیوی مدنظر نیست بلکه در نجات روح انسان مطرح است، تاکید کرد: نجات روندی است که از زمان آفرینش انسان بوده و تا اکنون ادامه دارد و کسی که خود را در مسیر نجات قرار دهد می‌تواند به آخر مسیر برسد.

منجی امید انسانهاست

خاخام سلیمان صدیق پور، نماینده جامعه کلیمیان نیز در این نشست گفت: از اینکه یک شهروند اصفهانی هستم، افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: ریشه مهدویت و منجی در آئین یهودیت، ایمان است و اگر شخصی ایمان نداشته باشد نمی‌تواند مهدویت را بپذیرد.

صدیق پور با تأکید بر اینکه آئین یهود بر پایه ۱۳ اصل استوار است افزود: دوازدهمین اصل بر ظهور منجی بشریت می‌پردازد و معتقدیم انسان‌ها باید منتظر ظهور باشند تا منجی بیاید و امید انسان‌ها باشد.

وی تاکید کرد: در آئین یهود گفته شد منجی می‌آید و با عدالت و صداقت بر جهان حکومت می‌کند.

«امیدواری» پیشانی شعار همه انبیای الهی بوده است

در ادامه این نشست حجت الاسلام فوقی، مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: جامعه جهانی به امیدواری نیاز دارد و ریشه تمام گفت‌وگوها و نشست‌ها درباره منجی به امید بشریت می‌انجامد که باید همه ظرفیت‌ها را در این راستا مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: «امیدواری» پیشانی شعار همه انبیای الهی بوده است و آنها برای دوری مردم از ناامیدی تلاش می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه وقتی از منجی صحبت می‌کنیم یعنی از آغاز زندگی آرام بشری سخن می‌گوئیم، گفت: وقتی با شعار اخلاق انسان‌ها را به زندگی مسالمت آمیز دعوت می‌کنیم خروجی آن دعوت به امیدواری است.

وی تصریح کرد: خروجی این نشست‌ها و هم اندیشی‌ها خط بطلان بر ناامیدی است، زیرا همه یک حرف می‌زنیم و منتظر منجی هستیم که با آرامش همه را به زندگی مسالمت آمیز دعوت می‌کند.‌

کد خبر 562018

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زندگی مسالمت آمیز انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در این مراسم همزمان با سراسر کشور، از تلاش‌های معلمان فداکار در امر تعیلم و تعلم دانش آموزان تجلیل شد.
مراسم زنگ استانی سپاس معلم در دبیرستان حضرت معصومه آبادان نواخته شد.

در این آیین تاکید شد: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.
امام جمعه آبادان در این مراسم گفت: همه ما باید قدردان زحمات و تلاش معلمان زحمتکشی باشیم که به گردن ما حق دارند.
حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه علم‌اندوزی انسان را از غرور و خودپسندی دور می‌کند افزود: معلمان سمبل آموزش و علم‌اندوزی هستند و ما باید تلاش معلمان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. 
در این مراسم همچنین از بانوان معلم با اهدای شاخه گل تجلیل شد.
 

دیگر خبرها

  • گربۀ محله مهم است
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • طنین زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است