Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@21:49:47 GMT

نیازی به ثبت پلاک خودرو برای سفر نوروزی نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۹۵۹۱

نیازی به ثبت پلاک خودرو برای سفر نوروزی نیست

وزیر کشور در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این نشست موضوعات مختلفی را مورد بحث قرار دادیم و اولین مسئله ابهامی درمورد ثبت پلاک خودروها برای سفرهای نوروز بود.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوعات مختلفی را در نشست امروز مورد بحث قرار دادیم و اولین مسئله ابهامی درمورد ثبت پلاک خودروها بود، گفت: مردم نیازی به ثبت پلاک برای سفر ندارند چون براساس کدملی معلوم است که پلاک ها متعلق به چه کسی هست و اینها در سامانه موجود است و کسانی که واکسن نزده اند مشخص اند و خودروهایشان هم معلوم است و اگر در ترددها مشاهده شدند، مورد جریمه قرار می‌گیرند و نیازی به ثبت پلاک در جایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مراکز درمانی در نوروز تعطیلی ندارند/ حضور کادر درمان الزامی است

وی درمورد تزریق واکسن نیز گفت: براساس سامانه دو دز واکسن ملاک است ولی تاکید جدی وزارت بهداشت  این است که همه دز سوم را بزنند چون در برخی از کسانی که دز دوم را زده اند ایمنی زایی از بین رفته و تاکید هست دز سوم زا بزنند ولی الان ملاک ارزیابی ها دو دز هست.  

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نگاه ستاد ملی کرونا این بوده که مردم آزادی عمل برای استفاده از تعطیلات داشته باشند، گفت: با این حال درخواست جدی رعایت مقررات بهداشتی هست تا سفر تلخ نشود و با رشد روزافزون بیماری مواجه نشویم و حتی مجبور نشویم در وسط کار شیوه نامه ها و مصوبات را عوض کنیم.

وحیدی افزود: اگر آمارها وضعیت نامناسبی پیدا کند ممکن است ستاد ملی کرونا در اوایل یا اواسط سفرهای نوروزی سیاست‌های خود را تغییر دهد؛ لذا بسیار به رعایت شیوه نامه ها توسط هموطنان مربوط است.

وی همچنین درخصوص سویه های دلتاکرون و امیکرون B۲ گفت: ممنوعیت سفر به کشورهایی که این سویه ها در آنها مشاهده شده به نتیجه نرسید و مقرر شد در کمیته علمی بررسی شود و اگر نیاز به محدودیت برای سفر به این کشورها بود اعمال کنیم.

وزیر کشور افزود: در بحث سفرهای خارجی هم تاکید بر رعایت این شیوه نامه ها هست و تعداد دز واکسن لازم و پی سی آر منفی را داشته باشند و از همه خواهشمندیم نا رعایت کنند تا در فرودگاه ها و مرزهای زمینی معطل نشوند.

وحیدی بیان داشت: اصناف هرچه سریعتر کیوآر کد خود را بگیرند وگرنه مورد جریمه و مجازات قرار خواهند گرفت.

وزیر کشور درمورد حضور تماشاگر در شهرآورد استقلال و پرسپولیس نیز تصریح کرد: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سقف مجاز مانعی ندارد که تماشاگر داشته باشند ولی شرط رعایت شیوه نامه ها هست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت کرونا وزیر کشور دربی پرسپولیس وزارت بهداشت ستاد ملی کرونا احمد وحیدی ویروس کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شیوه نامه ها وزیر کشور ثبت پلاک برای سفر ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفت و گو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه  در جمع خبرنگاران افزود:  اساتید چشم‌ و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که تاکنون دیده اید‍! | ویدئو
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو