Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله وحیدزداه، مدیر آژانس کنترل مواد مخدر زیر نظر رئیس جمهور تاجیکستان، در شصت و پنجمین مراسم نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد در وین گفت: قاچاق مواد مخدر از افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور افزایش یافته است.

وحید زداه از افزایش قاچاق مواد مخدر به تاجیکستان پس از روی کار آمدن طالبان ابراز نگرانی کرد و در این راستا بر لزوم تقویت مرزهای تاجیکستان با افغانستان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحیدزداه در گزارش خود از وضعیت مواد مخدر در کشور در سال ۲۰۲۱، از دستاوردها و مشکلات در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر صحبت کرد.

بر اساس گزارش آژانس کنترل مواد مخدر در سال ۲۰۲۱، ۴ تن و ۸۳ کیلوگرام بدست آمده است که این مقدار نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر است.

آژانس کنترل مواد مخدر گفت که در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، حجم هروئین کشف شده ۲.۱ برابر و حجم مواد روانگردان کشف شده ۲.۴ برابر افزایش یافته است.

اولگ سیرو مولوتوف، معاون وزير خارجه روسيه در شصت و پنجمین نشست جلسه کمیسیون مواد مخدر در سازمان ملل متحد گفته بود که سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای یک مانع قابل اعتماد برای جلوگیری از گسترش مواد مخدر افغانستان در امتداد مرزهای شمالی ایجاد می کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان موادمخدر تاجیکستان قاچاق مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دریافت 31 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند