Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبات آخرین جلسه فوق العاده این شورا در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی صالحی در نشست خبری پس از آخرین جلسه علنی شورای شهر در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: امروز آخرین جلسه علنی شورای شهر به صورت فوق العاده برگزار شد و چند نرخ به تصویب شد. 

وی افزود: ابتدا یک لایحه دو فوریتی به تصویب رسید که خبری خوش برای مردم اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا ۸۳ دستگاه اتوبوس به صورت ۲۰ درصد مشارکت شهرداری و ۸۰ درصد مشارکت دولت تهیه می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به مصوبات قبلی شورا در دوره ششم، سال آینده شاهد ورود ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان خواهیم بود. این تعداد در ظرف ۶ ماه، با ۱۹۹ اتوبوسی که در چهار سال گذشته به ناوگان اضافه شده بود برابری می‌کند.

وی با اشاره به تصویب لایحه مربوط به خدمات باغ رضوان بیان کرد: لایحه‌ای پیرامون مجموعه باغ رضوان در همه حوزه‌ها شامل خدمات تغسیل، حین و بعد از دفن و فروش قبور به تصویب رسید. با تاکید بر شفافیت و تک نرخی و ضابطه مند شدن مبلغ خدمات، اعضای شورای شهر لایحه پیشنهادی شهرداری را با تغییراتی به تصویب رساندند.

صالحی اضافه کرد: تنها وجوهی که از شهروندان به صورت قانونی اخذ می‌شود همان چیزی است که در جلسه امروز به تصویب رسید که توسط مجموعه باغ رضوان اطلاع رسانی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه شورا، امروز نرخ‌های استفاده از مترو را به تصویب رساند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ کسانی که از بلیط تک سفره استفاده خواهند کرد باید ۳ هزار تومان پرداخت کنند و افرادی که از طریق اصفهان کارت با مترو سفر می‌کنند نیز باید ۲۵۰۰ برای هر سفر پرداخت کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در مجموع برای افرادی که به صورت بلند مدت از مترو استفاده می کنند هر سفر ۵۰۰ تومان ارزان‌تر خواهد بود. همچنین بلیط مترو برای افرادی که بیش از ۲۰ سفر را شارژ کنند، ۲۵۰۰ تومان، شامل ۲۰ درصد تخفیف می‌شود.

وی درباره تغییرات نرخ کرایه اتوبوس برای سال ۱۴۰۱ گفت: نرخ کرایه خطوط اتوبوس‌رانی بسته به شرایط مناطق کم برخوردار، پرتردد و سایر مناطق شهر بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و میانگین ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

صالحی با بیان اینکه نرخ بلیط اتوبوس برای ساعات بعد از ۲۱ شب و روزهای تعطیل به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد داشت، گفت: چون حجم مسافر در شب و روزهای تعطیل کاهش دارد به جهت اینکه خدمت رسانی در این زمان متوقف نشود و با توجه به اینکه هزینه‌های ارائه خدمات افزایش پیدا می‌کند این تغییر نرخ به روال سال‌های گذشته صورت گرفت.

وی با اشاره به مصوبه شورا درباره نرخ تاکسی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با توجه به مذاکرات با تاکسی‌رانان و شرایط فعلی و تعرفه‌های کرونایی، نرخ کرایه تاکسی امسال ۱۵۰۰ تومان به ازای هر کورس تعیین شده بود که سال ۱۴۰۱ این مبلغ به ۲ هزار تومان در هر کورس افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: هدف ما یکسان سازی نرخ‌ها و قابلیت نظارت برای جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن افراد است.

وی افزود: اگر دستورالعمل دوران کرونا را راننده تاکسی رعایت کند و با یک نفر سرنشین کمتر، ظرفیت خود را تکمیل کند، ۲۵ درصد به این تعرفه اضافه خواهد شد و در غیر این حالت هر کورس معادل ۲ هزار تومان خواهد بود.

صالحی درباره نرخ خدمات باغ گل‌ها گفت: با توجه به پیشنهادی که ارائه شد تعرفه‌ها نرخ گذاری شد. براین اساس ورود گروه‌های عادی در ایام عادی سال ۱۵ هزار تومان به ازای هر نفر در نظر گرفته شد. برای گروه‌های آموزشی نیز ۸ هزار تومان به ازای هر نفر، ایام نوروز ۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر و برای گردشگران خارجی نیز به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان نرخ ورود درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد: جدولی به عنوان تخفیف درنظر گرفته‌اند که گروه‌های مختلف از جمله خانواده‌های پر جمعیت دارای سه فرزند و بیشتر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از تخفیف‌ها بهره‌مند می‌شوند.گروه‌هایی مانند سالمندان و گروه‌های تحت حمایتی که از کارت شناسایی مخصوص برخوردار هستند نیز شامل این تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی خواهند شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا جلسه علنی شورای شهر اصفهان اتوبوس شهرداری دولت شورای اسلامی شهر ناوگان حمل و نقل اعضای شورای مترو شورای اسلامی خدمت رسانی تاکسی ایام نوروز سالمندان شورای شهر اصفهان نرخ بلیت اتوبوس در اصفهان نرخ بلیت مترو 1401 در اصفهان نرخ کرایه تاکسی 1401 اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تومان به ازای ازای هر نفر هزار تومان نرخ کرایه سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۶۰۴ TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: این کانتینر‌ها عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالا‌های با شرایط نگه‌داری ویژه به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شد.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان صادرات کالای غیرنفتی را نیز با ۳۲ درصد افزایش ۶ هزار و ۲۹ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳