Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، « مریم میرزاده» روز سه شنبه در نشست خبری که در سرسرای اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه برگزار شد، از همه شهروندان و اهداکنندگان خون در استان خواست در ایام تعطیلات نوروزی مراجعه به مرکز انتقال خون را فراموش نکنند، زیرا با تمام پیشرفت هایی که بشر داشته اما هنوز هیچ جایگزینی برای خون که زندگی بخش حیات انسان است کشف نشده و بنابراین اهدای خون یک کار مقدس، انسانی و خیرخواهانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز انتقال خون کرمانشاه از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه آماده خونگیری از افراد است، گفت: ما اکنون در کرمانشاه ذخیره مناسبی از واحدهای خونی داریم اما مشکل اصلی ما تامین خون به ویژه پلاکت در ایام تعطیلات نوروزی و ماه رمضان است که شمار اهداکنندگان خون کاهش چشم گیری پیدا می کند.

میرزاده هدف اصلی سازمان انتقال خون را تهیه خون سالم و فرآورده های آن دانست و یادآور شد: هر فردی که خون اهدا کند به سه نفر کمک کرده است، زیرا سه نوع فرآوده از خون او برای بیماران مختلف گرفته می شود.

وی همچنین یکی از اهداف سازمان انتقال خون را استمرار پیدا کردن خون گیری از اهدا کنندگان دانست و گفت: ما در جامعه بیمارانی مانند هموفیلی ها، پلاسمایی‌ها، کسانی که شیمی درمانی می کنند و سرطان دارند که همیشه نیاز به خون دارند، بنابراین نیاز به تامین مستمر خون برای آنها یک نیاز همیشگی است و به همین خاطر نسبت به استمرار خون گیری باید تا حدی اطمینان پیدا کنیم.

همیشه در ماه رمضان و ایام تعطیلات تعداد اهدا کنندگان خون کاهش می یابد

 مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود پیش بینی کرد: با آغاز مسافرت های نوروزی به خاطر اینکه خانواده ها و شهروندان در شهر نیستند با کاهش اهداکننده خون مواجه شویم و این یکی از چالش ها است که باید در این راستا افراد را به اهدا خون در مسافرت تشویق کنیم.

میرزاده همچنین بیان داشت: شروع ماه مبارک رمضان حدقل در ۲ هفته اول بدلیل روزه دار بودن اهدا کنندگان خون کاهش چشم گیری داشته باشیم که باید در این راستا در خصوص ساعت های اهدا خون به شهروندان بعد از افطار اطلاع رسانی کنیم.

وی در ادامه از راه اندازی تیم های سیار خون گیری در سطح استان در روزهای تعطیل خبر داد گفت: مردها در سال می توانند چهار هر فصل یا بار و زن ها سه بار در سال می توانند خون اهدا کنند.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: اهدا کنندگان خون زن در استان کمتر از هفت درصد هستند بنابراین باید با اطلاع رسانی به آنان را به احساس مسئولیت این کار خیر بیشتر تشویق کنیم.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران پلاکت خون ماه رمضان کرمانشاه سازمان انتقال خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران پلاکت خون ماه رمضان سازمان انتقال خون ايران پلاکت خون ماه رمضان کرمانشاه سازمان انتقال خون سازمان انتقال خون اهدا کنندگان کنندگان خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند