Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: برای نخستین بار در کشور، با بهره‌گیری از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت، طرح تولید کک اسفنجی در پالایشگاه بندرعباس از ایده تا راه‌اندازی، به‌ همت کارشناسان داخلی محقق شده است و کک اسفنجی باکیفیت نیاز صنایع داخلی و بازارهای خارجی را فراهم می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، هاشم نامور امروز (سه‌شنبه، ۲۴ اسفندماه) در آیین رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت، افزود: ما این طرح را در ابتدا با کنسرسیوم‌های ژاپنی پیش بردیم، اما با تشدید تحریم‌ها، با وجود گذشت ۶ ماه از زمان قرارداد، این شرکت از کشور خارج شد و ما با تغییر الگوی پالایشی، الگو را بر مبنای امکانات و نیازمندی‌های داخل قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مطالعات این طرح در داخل کشور انجام و نشست‌های کارشناسی بسیاری برای اجرای این طرح برگزار شد، تأکید کرد: سرانجام مقرر شد طرح مجتمع کک‌سازی در پالایشگاه بندرعباس ازسوی پژوهشگاه صنعت نفت اجرایی شود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس با تأکید بر اینکه صنایع آلومینیوم‌سازی مصرف‌کننده کک هستند، افزود: کیفیت نمونه آزمایشگاهی کک تولیدی در پژوهشگاه صنعت نفت ازسوی نمایندگان صنعت آلومینیوم‌سازی تأیید شده است.

نامور تأکید کرد: تفاهم‌نامه این طرح دو سال و نیم پیش بین وزارت نفت و وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) امضا و بلافاصله کمتر از ۱۰ روز عملیات طراحی مهندسی بنیادی آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طراحی پایه این طرح با موفقیت انجام شد و کک تولیدی در پژوهشگاه صنعت نفت، افزون بر آزمون‌های پژوهشگاه و صنایع آلومینیوم‌سازی، آزمون شرکت‌های معتبر اروپایی را نیز با نتایجی فراتر از انتظار پشت سر گذاشت.

تقسیم طرح کک‌سازی پالایشگاه بندرعباس به ۳ زیرپروژه

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس درباره جزئیات این طرح در پالایشگاه بندرعباس گفت: این طرح به سه پروژه تقسیم شده است؛ یکی پروژه احداث واحدهای فرآیندی است که در آن ۱۴ واحد فرآیندی طراحی شده است و واحدهای فرآیندی نیز به دو فاز تقسیم شده که مجوزهای لازم برای آن دریافت شده است.

آغاز عملیات اجرایی و انتخاب پیمانکار طرح کک‌سازی تا پایان بهار ۱۴۰۰

نامور افزود: با اعلام آمادگی کنسرسیوم‌های ایرانی و ارزیابی صلاحیت آنها، اسناد مناقصه طرح تایید شده و قبل از سال اسناد مناقصه توزیع خواهد شد و تا پایان بهار سال آینده نیز پیمانکار اجرایی انتخاب و عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای تامین منابع مالی موردنیاز پروژه در بخش فرآیندی خبر داد و گفت: منابع موردنیاز طرح از طریق کنسرسیوم‌های بانکی داخل کشور تأمین خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس بر اجرای سرویس‌های جانبی موردنیاز این طرح با توان داخلی پالایشگاه بندرعباس تأکید کرد: قرارداد اجرای این بخش نیز تا پایان فروردین ماه به روش ئی‌پی‌سی با منابع داخلی منعقد خواهد شد.

نامور تصریح کرد: یک مجتمع روغن‌سازی نیز در قالب این طرح با توان داخلی اجرایی خواهد شد که تاکنون در این زمینه وابسته به خارج از کشور بوده‌ایم و مجموعه اینها روحیه اعتمادبه‌نفس و خودباوری را در بین کارشناسان داخلی تقویت کرده است.

اجرای صفر تا صد پروژه کک سازی توسط متخصصان داخلی

وی با تأکید بر اینکه برای نخستین بار با بهره‌گیری از دانش فنی کارشناسان داخلی این طرح در کشور اجرایی و این سد برای پروژه‌های بعدی نیز شکسته شد، گفت: این طرح از ایده اولیه تا طراحی بنیادی، اجرا، خرید، ساخت و راه‌اندازی صددرصد به‌وسیله کارشناسان داخلی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس ابراز امیدواری کرد کمتر از چهار سال و طبق برنامه زمان‌بندی طرح به بهره‌برداری برسد و کشور از وابستگی در زمینه کک موردنیاز صنایع نجات یابد و از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

نامور تأکید کرد: افزون بر تامین نیاز داخلی، ظرفیت صادرات محصول کک تولیدی در پالایشگاه بندرعباس نیز وجود دارد و مازاد بر نیاز داخل کک تولیدی در آینده‌ای نزدیک از کشور صادر و سبب ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

وی همچنین درباره اشتغال‌زایی این طرح گفت: در این طرح که در آن اقتصاد مقاومتی به‌طور کامل به عمل درآمده است، در حین عملیات اجرایی، ۵ هزار نفر و زمان بهره‌برداری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

برچسب هاپالایشگاه نفت بندرعباس کک اسفنجی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پالایشگاه نفت بندرعباس کک اسفنجی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس پالایشگاه بندرعباس پژوهشگاه صنعت نفت کارشناسان داخلی کک تولیدی کک اسفنجی خواهد شد کک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، امیررضا قیامی آزاد، در آستانه نخستین گردهمایی صنعتگران حوزه فولاد و دانشگاهیان که ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی برگزارمی شود، هدف از برگزاری این همایش را گردهم آوردن فعالان عرصه صنعت و جامعه دانشگاهی در فضای دانشگاهی دانست و اظهار کرد: این گام کوچکی در جهت برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه است.

تقدیر از پایان نامه‌ها و رساله‌های دکترای کاربردی در صنعت فولاد

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، از تقدیر پروژه‌های تحقیقاتی، پایان نامه‌های دانشجویی و رساله‌های دکتری کاربردی در جهت حل مشکالت یا بهینه کردن فرآیند تولید در صنعت فولاد در همایش آینده خبر داد و گفت: بایدفعالیت‌های دانشگاهی به سمت عملگرا و کاربردی بودن حرکت کند.

وی، حل مشکالت و چالش‌های صنعت فولاد توسط دانشگاهیان را مهمترین هدف این گردهمایی برشمرد و افزود: اصلاح الگوی مصرف در سازه‌های فولادی، مصرف و تولید بهینه فولاد به عنوان یک فلز ارزشمند در ساختمانسازی، پلسازی، صنعت خودروسازی، صنعت هوا فضا) موشک و ماهواره (کشتیرانی و کاهش پرتی انرژی و ... از جمله این چالش هاست.

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف پروفیل و مقاطع فولادی در کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در کارخانجات فولادسازی به علت نبود خطوط تولید بهینه با پرتی) اتلاف انرژی مواجه هستیم. هم چنین باید در استفاده از فولاد با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی مانع از اتلاف مصالح حین مصرف شویم.

تأکید بر ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت کشور

قیامی آزاد، آشنایی با مشکلات صنعت فولاد و در مقابل آشنایی صنعت با توانمندی‌های جامعه دانشگاهی در حل مشکلات را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان و تصریح کرد: باید مطالب و دروس دانشگاهی اعم از آموزش و پژوهش متناسب با نیاز روز صنعت کشور باشد تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی توانایی حل مسایل حوزه صنعت فولاد را داشته باشند.

وی، دانشجویان همه صنایع و دانشگاهیان در حوزه عمران، مکانیک، مهندسی متالورژی و مواد و مهندسی صنایع رااز مخاطبان اصلی این همایش برشمرد و افزود: صنعتگران فولاد، تولیدکنندگان و همه شرکت‌های مشاور، طراح، پیمانکار، مجری از دیگر مخاطبان این همایش هستند.
دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با بیان این که در این همایش مسئولان اجرایی هم حضور دارند.

گفت: پنل‌های تخصصی به گونه‌ای طراحی شده اند تا همه افراد اعم از صنعتگر، مسئول اجرایی و دانشگاهیان حضورداشته باشند.

قیامی آزاد، با تأکید مجدد بر اینکه مطالب و دروس دانشگاهی باید متناسب با نیاز روز صنعت بازنگری و اصلاح شوند، گفت: پروژ ههای تحقیقاتی دانشگاه‌ها هم باید بنیادین و کاربردی و در جهت حل مشکالت صنایع کشور تعریف شوند.

وی، با بیان اینکه ایجاد تعامل و حفظ برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت ضروری است، یادآور شد: مشکلات صنایع از جمله صنعت فولاد باید به دست دانشگاهیان برطرف شود.

براساس این گزارش، نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با حضور دانشگاهیان، صنعتگران و مسئولان اجرایی روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن شهید چمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانشجویان و علاقه‌مندان صنعت فولاد می‌توانند برای ثبت نام رایگان و شرکت در همایش به لینک https://survey.porsline.ir/s/GKC۹FCQj  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است