Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:08:23 GMT

مؤسس بهشت کاکتوس های آستارا آسمانی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۰۰۷۶

مؤسس بهشت کاکتوس های آستارا آسمانی شد

ایسنا/گیلان "استاد هوشنگ نوروزی"، از اساتید خوشنویسی کشور و مؤسس و مدیر باغ زینتی "بهشت کاکتوس ها" بندر مرزی آستارا دار فانی را وداع گفت.

شاپور تشرینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه "استاد هوشنگ نوروزی" از اساتید بنام خوشنویسی آستارا و مؤسس و مدیر باغ زینتی "بهشت کاکتوس ها" که یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان توریستی بود، دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه "نوروزی" متولد ۱۳۱۹ آستارا و دارای مدرک کارشناسی باغبانی از دانشگاه برلین آلمان بود، ادامه داد: "بهشت کاکتوس ها" در سال ۱۳۵۶ در بندر مرزی آستارا با ابتکار این شخصیت برجسته علمی و هنری تأسیس و شامل حدود ۲۲۰۰ نوع کاکتوس از اقصی نقاط جهان به این بهشت زیبا منتقل شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا، با اشاره به اینکه این مجموعه که مساحت کلی آن ۱۴۰۰ مترمربع است و به عنوان بزرگ ترین گلخانه کاکتوس خاورمیانه شناخته می شود، یادگار تلاش های شبانه روزی پژوهشی مهندس نوروزی است، خاطرنشان کرد: کاکتوس هایی از کشور های برزیل، پرو، مکزیک، بولیوی، آمریکای جنوبی در آن نگهداری می شود.

تشرینی، با تأکید بر اینکه سالانه هزاران گردشگر ایرانی و خارجی برای بازدید از این نمایشگاه دائمی به این شهر سفر می کنند، افزود: مجموعه فوق به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مورد توجه گردشگران است.

وی در خصوص فعالیت های خوشنویسی استاد نوروزی، گفت: علاقه وی به هنر خوشنویسی و اخذ درجه ممتاز این رشته سبب شده تا در جوار کاکتوس ها، نمایشگاه دایمی چلیپا، کتابت، سیاه مشق و سایر آثار خوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، پیکر بی جان استاد "نورزی" لحظاتی پیش در آرامستان آستارا به خاک سپرده شد و مراسم یادبودی عصر روز چهارشنبه (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) در آرامستان این شهر نیز برگزار می گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آستارا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا کاکتوس بهشت کاکتوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون آفتابی است گفت: هوای استان تا دوشنبه پایدار و آسمان صاف و آفتابی است. 
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: رگبار بهاری باران و مه صبحگاهی در جلگه دوراز انتظار نیست.
وی با اشاره به شرایط دریا اضافه کرد: دریا در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.
محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره و تصریح کرد: دمای رشت در حال حاضر ۲۲ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۶۸ درصد است.
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۴ درجه سلسیوس و لوشان با دمای ۳۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت