Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:12:13 GMT

آموزش و پرورش باید انسان خلاق و ریسک‌پذیر تربیت کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۰۱۱۶

آموزش و پرورش باید انسان خلاق و ریسک‌پذیر تربیت کند

به گزارش خبرنگار مهر محمد مهدی اعلایی در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که ظهر سه شنبه در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش جامعه بزرگی است و باید شاهد رویکرد عمیق و جدید در این سازمان نسبت به گذشته باشیم.

استاندار قزوین بیان کرد: لازم است این شورا از شکل متداول و معمولی به یک ساختار مؤثر تصمیم ساز تبدیل شود و مدعوین این شورا نیز بر اساس قانون باشند تا به یک خروجی نظام مند برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر استفاده از جوانان به عنوان معتمدین و مشاورین در این شورا عنوان کرد: دولت به استفاده از جوانان در ساز و کارها و تصمیم گیری ها تاکید ویژه ای دارد و در این موضوع نیز باید مد نظر باشد.

این مسئول یادآور شد: با آغاز سال جدید ظرفیت خوبی برای در فضای تحصیلی داریم خصوصاً اینکه سال تحصیلی به اتمام می‌رسد و در فرصت تابستان برنامه ریزی کنیم که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب را برای مدارس تدارک ببینیم و در این زمینه هم از ظرفیت جوانان بهره ببریم چرا کخ آنها می‌توانند با شور و انگیزه به موضوعات ورود پیدا کنند.

اعلایی گفت: یکی از شاکله‌ها و نمادهایی که تغییر و رشد را در کشور نشان می‌دهد تحول سازنده در آموزش و پرورش است چرا که خانواده‌ها به طور مستقیم با این موضوع در ارتباط هستند.

وی یادآور شد: خروجی فعالیت آموزش و پرورش عاجل نیست ولی در آینده تأثیر خود را نشان می‌دهد پس ما برای آینده بهتر باید امروز خود را به بهترین شکل بسازیم و مهم‌ترین رکن این روند سیاست گذاری درست است، لازم است موضوعاتی که در شورای آموزش و پرورش استان مطرح می‌شود دقیق و خروجی دهنده باشد و این نکته را هم در نظر داشته باشیم که این شورا اختیارات قانونی خوبی دارد.

این مسئول یادآور شد: در کشورهای پیشرفته آموزش و بخش درمان آخرین بخش‌هایی هستند که خصوصی سازی می‌شوند ولی متأسفانه در کشور ما این دو اولین‌ها بوده‌اند.

استاندار قزوین به اولویت دادن تخصص در انتخاب مدیران آموزشی تاکید کرد و گفت: انتخاب مسئولین و مدیران آموزشی باید سیاست زدایی شود و با توجه به توانایی‌ها و شایستگی‌ها از افراد استفاده شود؛ جامعه آموزش و پرورش سرمایه انسانی خوبی دارد و قطعاً افراد دلسوز و متخصص در آن کم نیست.

وی گفت: متأسفانه امروز بیشترین مشکل کشور مشکل مدیریتی است و آموزش و پرورش باید انسان تحول گرا و ریسک پذیر تربیت کند با این حال عملکرد نظام آموزشی امروز این طور نیست.

کد خبر 5447947

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مهدی اعلایی قزوین استاندارقزوین بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا حوادث چهارشنبه سوری نوروز خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور عکس استانها سفر استانی گرگان شیوع کرونا جهاد تبیین نوروز 1401 آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم باید الگوی جامعه باشد

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه معلم باید الگوی جامعه باشد، گفت: معلم رکن اصلی در تربیت انسان است.

کلام‌الله صفری ۱۳ اردیبهشت با حضور در خبرگزاری ایسنا با اشاره به شخصیت شهید مرتضی مطهری، گفت: شهید مطهری یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی است که جزو خواص بوده و امام راحل علاقه خاصی به وی داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در گستردگی فکر، درک زمان، شناخت مسائل فکری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی در میان علمای هم‌طراز خود سرآمد بود، افزود: ما وظیفه داریم در حوزه آموزش و پرورش این شخصیت برجسته را به جوانان و دانش‌آموزان بشناسانیم.

صفری با اشاره به برگزاری مسابقات حضوری و مجازی و دوره‌های ضمن خدمت برای شناساندن شخصیت شهید مطهری در میان کارکنان آموزش و پرورش، ادامه داد: شهید مطهری می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای ما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه معلم ماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی در تاریخ ثبت شده است، افزود: نام و اندیشه معلم از بدو خلقت تا برای همیشه ماندگار بوده و خواهد بود.

صفری با بیان اینکه اساس هستی بر تربیت انسان است، افزود: رکن اصلی در تربیت انسان معلم است. معلمی یک هنر است و هنر به سراغ معلم و معلم به سراغ هنر می‌رود و هر انسانی نمی‌تواند هنرمند و معلم باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای انسان‌های بزرگی است که معادلات جهانی را برهم زده‌اند، ادامه داد: اگر صلح و سازش بوده به دست معلم اتفاق افتاده و اگری انقلابی رخ داده باز هم به دست معلم انجام شده است.

صفری با تاکید بر اینکه لبخند تلخ معلم دنیا را ویران می‌کند، تاکید کرد: معلم در گفتار و بیان باید آموزش دهد، به عبارتی تمامی راه‌ها را باید برای ارتقای معرفت انسان باز کند و همیشه الگوی جامعه باشد.

حسام رسولی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز با بیان اینکه جامعه محصول فکر و هنر معلم است، گفت: در عین حال که جامعه با تمام نقاط قوت خود محصول فکر و هنر معلم است، خود معلم و جایگاه معلم هم نشاندهنده فکر و هنر جامعه است یعنی با هم ارتباط تنگاتنگ دارند. لذا امیدواریم که بتوانیم شان و منزلت و مقام معلم را در جایگاه والای خود قرار دهیم که بالاترین جایگاه است.

رسولی اظهار کرد: جهان هستی جلوه گاه صفات خداوندی است آنجایی که از صفت جمیل بودن خداوند یاد می شود این صفت خداوندی را میتوانیم در جنگلها و گلها و کوه و دشت ببینیم. صفت دیگر که به قادر بودن خداوند اشاره می کند می توان قدرت خداوند را در هستی دید اما وقتی می گوید «ان الله علیم» صفت علیم و عالم بودن در معلم جلوه گر شده و تجلی می یابد و چنانچه هر جامعه ای به معلمان خودش ارزش و احترام بگذارد قطعا آن جامعه به پیشرفت می رسد و استعدادهایش شکوفا می شود.    

رسولی افزود: امیدواریم تلاشهایی که در دولت فعلی از بابت احترام به جایگاه معلم صورت گرفته است ادامه دار باشد تا بتوانیم عزت و کرامت معلمان خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است